۰ نفر

خانم ها بخوانند؛ درباره مردان «کم مو» با خودتان صادق هستید؟

۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبر: 658475
خانم ها بخوانند؛ درباره مردان «کم مو» با خودتان صادق هستید؟

شاید تاکنون بارها شنیده باشید که دختران بدنبال یک شاهزاده با اسب سفیدی هستند که به سراغ آنها بیاید و آرزو‌های آنها را برآورده کند. این شاهزاده در بیشتر مواقع مردی با قد بلند، چشمانی سیاه و موهای پرپشت و مشکی است. اما در واقعیت چقدر این رویا به حقیقت می‌پیوندد؟

احساس خانم ها نسبت به “مردان کچل” چگونه است!

به گزارش اقتصاد آنلاین، جالب است بدانید که در جریان انتخاب همسر فقط مردان نیستند که به ظاهر اهمیت می‌دهند، دختر‌ها هم معمولا در انتخاب همسر خود سخت‌گیری خاصی روی چهره او می‌کنند. اما این سخت‌گیری به شدت آن چیزی که در مردان دیده می‌شود، نیست. کچل بودن همسر آینده یکی از مواردی است که دختران را بسیار دچار شک و تردید در انتخاب می‌کند. اما واقعا این مسئله چقدر برای شما اهمیت دارد؟ آیا اصلا ازدواج کردن با یک مرد کچل کار درستی است؟

نکاتی که در هنگام انتخاب خواستگار کچل باید به آن دقت کنید

احساس خانم ها نسبت به “مردان کچل” چگونه است!

یکی مراجعان ما، خواستگاری داشت که از لحاظ اخلاقی و موقعیت اجتماعی و اقتصادی در جایگاه بسیار خوبی قرار‌ داشت؛ اما، مشکل تنها این بود‌که او به مراجع ما گفته‌ بود تا ۲-۳ سال دیگر کاملا کچل می‌شود و این مسئله برای مراجع زیبا روی ما بسیار سخت بود و نگران این بود که مبادا کچل شدن این آقا روی علاقه و کیفیت رابطه زناشویی آنها در آینده تاثیر‌گذار باشد. از طرفی دیگر هم موقعیت و ویژگی‌های اخلاقی این آقا کاملا با معیار‌های مراجع هم‌خوانی داشت او از ما کمک خواست و ما نکات زیر را برای او توضیح دادیم:

۱_ در ازدواج بدنبال چه می‌گردید؟

بسیاری از دختران هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج ملاک‌ها و معیار‌های روشنی برای انتخاب همسر آینده خود ندارند. هیچ اولویت بندی درستی از نیاز‌های خود ندارند. هنوز نمی‌دانند که آیا تحصیلات برای آنها بسیار مهم است، ‌یا شغل و ماشین آخرین مدل؟ آیا اخلاق و فرهنگ برای او ملاک است یا ظاهر و هیکل؟ پس قبل از هر چیز دیگری ابتدا تکلیف خودتان را با زندگی خود مشخص کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

۲_ چند درصد از نیازهای شما برآورده‌شده؟

آیا با توجه به سنی که اکنون دارید تمام نیاز‌هایتان برآورده شده‌است. نیاز به محبت، نیاز به امنیت، و مهم‌تر از همه نیاز‌های اقتصادی. در فرهنگ ما منبع تامین این نیاز‌ها خانواده یعنی والدین هستند و تا زمان ازدواج فرزندان مسئولیت رفع این نیاز‌ها را والدین برعهده دارند. پس اگر هدف شما از ازدواج با مردی که نسبت به ظاهر او احساس خوبی ندارید رفع نیاز‌های مالیتان است، بهتر است بگوییم که این ازدواج آینده روشنی نخواهد داشت.

۳_ چقدر با خودتان رو راست و صادق هستید؟

تابحال چند بار با خود فکر کردید که من چرا باید ازدواج کنم؟ و زمانیکه این سوال به ذهنتان آمد پاسخ شما چه بود؟ رها شدن از فشار والدین، بدست آوردن آزادی بیشتر، امنیت مالی و لجبازی با یک عشق قدیمی، آرزوی مادر شدن، یا رسیدن به اهداف شخصی و کمال و رسیدن به آرامش با کمک کسی که می‌تواند شما را کامل‌کند و همراه شما باشد؟

۴_ خانواده و دوستانتان چه دیدگاهی دارند؟

نظر خانواده خود را درباره این ازدواج جویا شوید. آیا والدین شما تا جایی که به یاد دارید همیشه مردان کچل را مسخره می‌کردند و یا مادرتان همیشه نگران طاس شدن پدرتان بود؟ نظر دوستان شما درباره این ازدواج چیست؟ آیا همیشه در جمع‌های دوستانه خود چنین افرادی را به سخره می‌گرفتید یا اگر دوستان شما متوجه شوند که شما با یک مرد کچل ازدواج کرده‌اید شدیدا به شما انتقاد می‌کنند؟ ازآن جایی که ما در روابط اجتماعی خود همواره باید پذیرای نظرات مثبت و منفی دیگران باشیم پس به این مورد هم دقت کنید. آیا نظر‌دیگران به‌قدری برایتان مهم است‌که فکر می‌کنید ممکن است بر زندگی آینده شما تاثیر‌گذار باشد؟ آیا علاقه‌تان به‌گونه‌ای هست که بتوانید نظر دیگران را نادیده بگیرید؟ خوب به این مسئله فکر کنید و جواب قانع‌کننده ای برای خود داشته باشید.

۵_ تفاوت‌های ظاهری شما باهم چقدر است؟

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید که کچل است یا اینکه در آینده‌ای نه چندان دور قرار است دچار این مسئله شود حتما به تفاوت‌های ظاهری هم توجه کنید. زیباتر بودن هر یک از طرفین می‌تواند در آینده، هر‌کدام از شما را در جایگاه مقایسه با دیگران قرار‌دهد و در این مورد، بین دختر و پسر باید تناسب نسبی وجود داشته باشد. اگر شما از لحاظ ظاهری خیلی زیبا‌تر از خواستگارتان هستید بیشتر در انتخابتان دقت کنید تا در آینده از این بابت پشیمان نشوید،‌چون ممکن است باز هم با نظرات تند و تیز اطرافیان روبرو شوید.

۶_ از اینکه کنار او قدم می‌زنید چه احساسی دارید؟

بیرون رفتن با کسی که قصد ازدواج با او را دارید یک اصل مهم در هر انتخابی است. اما در این مورد خاص تاکید ما بر رفت و آمد بیشتر است، زیرا شما می‌توانید احساس خود را از قدم زدن در کنار او بفهمید. اگر در طول ۲ ساعتی که با هم بیرون بودید مدام نگاه شما به سر او بود و نگران این بودید که مبادا کسی شما را با هم ببیند احتمالا هنوز برای این ازدواج آماده نیستید.

۷_ علت کچلی چیست؟

اگر تا ۷۰ درصد با شرایط خواستگار خود موافق بودید، برای حل کردن ۳۰ درصد باقی مانده علت را جویا شوید. بررسی کنید که آیا در خانواده این آقا کچل شدن موروثی است؟ یا این مشکل تحت تاثیر استرس، سبک زندگی غلط، ابتلا به برخی بیماری‌ها و تغییر سطح هورمون‌ها ایجاد شده است. در صورتی اکتسابی بودن این مشکل، اگر شما از او بخواهید تمایل به درمان دارد یا خیر؟

چند راه‌حل برای کمتر‌کردن حساسیت خود

زمانی که شما با در نظرگرفتن همه‌ جوانب تصمیم خود را گرفتید، باید همسرتان را همانگونه که هست بپذیرد و برای تغییر‌دادن ظاهرش نباید هیچ‌گونه فشاری به او بیاورید. اما با انجام چند کار‌ساده می‌توانید حساسیت خود را نسبت به این مسئله کمتر کنید و زندگی آرام تری داشته باشید.

به معیار‌های جهانی نگاه کنید

آلبرت ای منس، استاد سابق دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و محقق پسادکترا مطالعه‌ی جالبی را بر روی چگونگی ادراک دیگران از مردان طاس انجام داد. منس سه نظرسنجی مختلف را انجام داد تا متوجه شود که طاس بودن سر مردان چه تغییری را در ادراک ما از این مردان ایجاد میکند. او در مطالعه‌ی اول از ۵۸ زن خواست تا ۲۵ مرد را براساس معیارهای مختلف، شامل اقتدار، قدرت بدنی، سن و جذابیت ارزیابی کنند. نتیجه این بود که بانوان مردان با سر تراشیده را مقتدرتر ارزیابی میکردند! دو مطالعه‌ی دیگر نیز به یک نتیجه‌ی واحد رسیدند: زنان مردان با سر تراشیده را قدرتمندتر و مقتدرتر میدانستند. بااین حال اگر موی مردان به طور طبیعی کمپشت و در حال ریزش باشد، از جذابیت مردان در نظر زنان کاسته میشود. بنابراین اگر شوهرتان در حال طاس شدن است، فکر خوبی است که از او بخواهید موهایش را بتراشد تا به معیارهای جهانی نزدیک شود.

به همسر خود پیشنهاد دهید تا کمتر ریش بگذارد

مطالعه‌ای در یکی از دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته که نشان می‌دهد. مردانی که موهای کمتری روی سرشان دارند، مسنتر و باهوشتر قلمداد میشوند. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که وجود موهای کمتر روی سر نشانه‌ی بالا رفتن سن و در نتیجه باتجربه‌تر و باهوش‌تر بودن به شمار می‌آید. به علاوه نداشتن موهای پرپشت تغییری را در تصور دیگران از میزان جذابیت یا اجتماعی بودن مردان ایجاد نمی‌کند. یک صورت تمیز و بدون مو بیشتر از ریش پرپشت با سر طاس هم‌خوانی دارد. پژوهشگران نیز به همین نتیجه رسیدند.

به نوع پوشش همسرتان توجه کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کمترکردن حساسیت خود، توجه برگردانی است. به این معنا که چیزی که آزارتان می‌دهد (مثلا همین مسئله طاسی) را رها‌کرده و تمرکز خود را به چیز دیگری معطوف کنید. سعی کنید همیشه او را تشویق کنید لباس‌های آراسته و مرتب بپوشد. توجه به پوشش، تاثیر بسیار زیادی بر نوع نگرش شما نسبت به کچل بودن همسرتان دارد. این کار احساس رضایت و مهم بودن را نیز به همسرتان منتقل می‌کند.

به چهره‌های محبوب نگاه کنید

تصور نکنید که همسر شما اولین مرد روی این کره خاکی است که کچل شده‌است. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید چهره‌های علمی، مذهبی، و هنری را پیدا کنید که در عین کچل بودن اما زندگی شاد و موفقی دارند. به‌علاوه، بازیگرهای کچل زیادی چه در سینمای ایران و چه در سینمای خارج از کشور وجود دارند که جز چهره‌های جذاب طبقه‌بندی می‌شوند.

اقدام برای درمان طاسی اشکالی ندارد

همانطوری که شما به عنوان یک خانم به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، همسرانتان نیز می‌توانند اینکار را انجام دهند. آقایان باید طاسی را مانند یک نقص بینایی جزئی در نظر بگیرند و برای درمان آن اقدام کنند. اگر همسرتان نزدیک‌بین بود، برای رفع این عیب از عینک استفاده می‌کرد. به همین ترتیب برای رفع طاسی نیز درمان‌های دارویی و همچنین جراحی‌های کاشت مو وجود دارد. نباید از اقدام برای درمان طاسی خجالت بکشید. اگر همسرتان درمان طاسی را قبلاً انجام داده یا در حال انجام درمان است، این اطلاعات را پنهان نکنید. اگر هم خواستگار طاسی دارید، وقتی رابطه‌تان جدی شد، می‌توانید در این باره با او صحبت کنید.

به ظاهر خود برسید تا او را هم ترغیب به این‌کار کنید

هرچقدر که شما بیشتر در منزل به ظاهر خود اهمیت بدهید، همسر شما نیز بیشتر جذبتان خواهد شد و برای اینکه در قلب شما جا بگیرد او هم بیشتر به ظاهر خود رسیدگی می‌کند. پس همیشه سعی‌کنید آراسته باشید.

برای خود و همسرتان تفریح و سرگرمی‌های مشترک فراهم کنید

هرچقدر که سرگرمی‌های مشترک بیشتری داشته باشید و اوقات فراغت را بیشتر با یکدیگر سپری‌کنید. کچل بودن همسرتان به مرور برایتان کم اهمیت‌تر می‌شود. اما هر چقدر که با هم بیشتر دعوا و جدل داشته باشید این مسئله بیشتر به چشمتان می‌آید.

از همسرتان تعریف کنید

شما همسرتان را در شرایطی انتخاب کردید که تمام خصوصیات رفتاری او برای شما قابل قبول بود. پس سعی کنید از همان خصوصیات رفتاری به عنوان نقطه قوت و برانگیزاننده همسرتان استفاده کنید. با این کار هم می‌توانید هر روز احساس مثبت بیشتری نسبت به او داشته باشید و هم او را برای ایجاد تغییرات بیشتر در زندگیتان مصمم‌تر می‌کنید. و اما نکته آخر اینکه به یاد داشته باشید ازدواج با مرد‌کچل به امید اینکه بعد‌ها در زندگی بتوانید به او علاقه مند شوید، کار بسیار اشتباهی است. پس از همان ابتدا تصمیم خود را به صورت قطعی بگیرید و پس از آن، او را با تمام ویژگی‌های ظاهری مثبت و منفی‌اش بپذیرید.

برای تصمیم‌گیری در مورد ازدواج با مرد کچل، اول باید به این نکات توجه کنید که در ازدواج به‌دنبال چه می‌گردید؟، چند درصد از نیازهای شما در زندگی مجردی برآورده شده است؟، چقدر با خودتان رو راست و صادق هستید؟، خانواده و دوستانتان چه دیدگاهی در مورد کچل بودن دارند؟، تفاوت‌های ظاهری شما با هم چقدر است؟، از اینکه در کنار او قدم می‌زنید، چه احساسی دارید؟، علت کچلی چیست؟. پس از اینکه تصمیم نهایی خود را برای ازدواج گرفتید، با چند راه‌حل ساده می‌توانید حساسیت خود را به این موضوع کم کنید: با نگاهی به معیارهای جهانی ببینید چه مدلی می‌تواند برای مرد کچل جذاب‌تر باشد، مثلا کمتر ریش بگذارد؛ به نوع پوشش همسرتان اهمیت دهید؛ با موافقت همسرتان اگر کچلی قابل درمان بود، درمانش را انجام دهید، به ظاهر خود برسید تا او را هم ترغیب به اینکار کنید، برای خود و همسرتان سرگرمی‌های مشترک را فراهم کنید؛ از همسرتان تعریف کنید.