۰ نفر

امنیت کاربران دیوار بیش از گذشته می‌شود؛

تایید هویت کاربران؛ دیواری امن دور «دیوار»

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 657038
تایید هویت کاربران؛ دیواری امن دور «دیوار»

در سال‌های گذشته شما می‌توانستید بدون نیاز به کد ملی یا کارت شناسایی معتبر هر تعداد که می‌خواستید سیم‌کارت‌های اعتباری خریداری کنید.

این موضوع راهی برای آزاررسانی و مزاحمت‌های فراوانی شده و بسیاری از شهروندان که از آزارِ آزارگران به ستوه آمده بودند یا سودجویان با استفاده از سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان کلاه‌شان را برداشته بودند، به سرگردانی سیم‌کارت‌های بی‌هویتِ موجود در بازار اعتراض کردند. حالا در چند سال اخیر، شاهد از کار افتادن سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان بودیم. اگرچه هنوز سیم‌کارت‌های بی‌هویت به‌طور کامل از بین نرفته‌اند. هنوز کلاهبرداران و سودجویان بسیاری هستند که با یک کد ملی، ده‌ها و چه‌بسا صدها شماره همراه دارند و این مسئله باعث شده تا همچنان مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌های مختلفی به وسیله سیم‌کارت‌ها صورت گیرد.

پلتفرم‌های آنلاین نیز اگرچه حالا دیگر در زندگی شهروندان نقش به سزایی دارند و زندگی دیگر بدون استفاده از آن‌ها قابل تصور نیست اما برخی از سودجویان هم هستند که با سوءاستفاده از امکانات این پلتفرم‌ها، به دنبال تحصیل مال نامشروع یا آسیب‌رساندن به کاربران و شهروندان دیگر باشند. بنابراین پلتفرم دیوار تصمیم گرفته تا به کمک کاربران خود، صرفا در روند ثبت آگهی‌های خود تغییراتی ایجاد کند. یکی از اقدامات دیوار برای بهبود فضای کسب‌وکار و جلوگیری از کلاهبرداری و آزار توسط سودجویان، تایید هویت کاربرانی است که تصمیم دارند با انتشار آگهی در دیوار از خدمات این پلتفرم استفاده کنند.  

مزایای تایید هویت دیوار

براساس پژوهش‌هایی که در بین کاربران دیوار انجام شده است، «تأیید هویت» درخواست عموم آن‌ها است. با تایید هویت، امنیت معاملات دیوار برای خریداران و فروشندگان بیشتر می‌شود و ریسک کلاهبرداری کاهش می‌یابد. در واقع، تایید هویت در دیوار، باعث افزایش ضریب امنیت کاربران در فضای معاملات، افزایش کیفیت آگهی، کاهش مزاحمت در چت، جلوگیری از ورود دوباره کلاهبرداران و آزارگران می‌شود.

چرا تایید هویت را انجام دهیم؟

تایید هویت کاربران به وسیله کد ملی  مانعی بر سر راه کلاهبرداران و آزارگران است. زیرا این افراد هستند که با شماره‌های مختلف حساب کاربری متفاوت می‌سازند و هر بار با بسته شدن حساب کاربریشان، با یک شماره جدید، حساب جدید باز کرده و از خدمات ارائه شده، سوءاستفاده می‌کند. با تایید هویت، کلاهبرداران و سودجویان دیگر جایی در دیوار نخواهند داشت و کاربر می‌تواند با اعتماد و امنیت بیشتری از خدمات استفاده کند.

تایید هویت در دیوار چگونه انجام می‌شود؟

کد ملی شما با حفظ محرمانگی برای تایید هویت و تطبیق با شمارهٔ موبایلتان نیاز است. کد ملی شما به همراه شمارهٔ موبایل از سامانهٔ شاهکار استعلام و در صورت تطبیق آن با کد ملی مالک شمارهٔ موبایل، تأیید هویت انجام می‌شود. کد ملی فقط برای تایید هویت افراد دریافت می‌شود و در هیچ صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود.

اگر سیم‌کارت به نام من نباشد، تأیید هویت چگونه انجام می‌شود؟

افرادی که سیم کارتشان به نام آن‌ها نیست، باید تغییر مالکیت سیم کارت را انجام دهند. برای تغییر مالکیت، مالک فعلی سیم‌کارت باید با همراه داشتن پوکه سیم‌کارت، سیم‌کارت و کارت شناسایی معتبر و خریدار با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، آدرس کامل پستی و کدپستی ۱۰ رقمی آخرین محل سکونت، به نمایندگان فروش اپراتور تلفن همراه و یا دفاتر پیشخوان بروند. توجه داشته باشید که حضور خریدار و فروشنده برای تغییر مالکیت الزامی است، مگر در صورت داشتن نسبت درجه یک. جزئیات تغییر مالکیت ایرانسل را اینجا، همراه اول را اینجا و رایتل را اینجا مطالعه کنید.

همچنین، دارندگان سیم کارت شرکتی یا حقوقی‌ای که از حساب کاربری فروشگاهی یا پنل املاک استفاده می‌کنند نیازی به احراز هویت دوباره ندارند. دیگر کاربران که به صورت شخصی در دیوار فعالیت دارند نیز می‌بایست با تماس با مرکز پشتیبانی دیوار در مورد ادامه فرآیند پشتیبانی دیوار راهنمایی بگیرند.

کلاهبرداران جایی نخواهند داشت!

دیوار برای حفظ سلامت پلتفرم و جلب رضایت کاربران به دنبال کاهش دسترسی کلاهبرداران و آزارگران به خدمات این پلتفرم است و در آینده نزدیک، تایید هویت برای همه کاربران آگهی‌گذار الزامی خواهد شد. برای تایید هویت در دیوار کافی است در زمان ثبت آگهی جدید خود، شماره موبایل و کد ملی‌‌تان را وارد کنید و بعد از تایید مطابقت، آگهی خود را منتشر کنید. بنابراین در صورتی که هنوز فرآیند تایید هویت را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر آن را انجام دهید تا فضای دیوار امن‌تر از گذشته شود. به بیان دیگر، تایید هویت در دیوار باعث می‌شود که کلاهبرداران و آزارگران در این پلتفرم جایی نداشته باشند!