۰ نفر

بزرگ ترین خانه دنیا را بشناسید + امکانات رویایی

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۲۲
کد خبر: 656668
بزرگ ترین خانه دنیا را بشناسید + امکانات رویایی

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که بزرگ‌ترین عمارت‌های دنیا در کجا قرار دارند و صاحبان آن‌ها چه کسانی هستند؟ در کنار وسعت‌شان، برخی از این خانه‌ها ویژگی‌هایی عجیب دارند که آن‌ها را از سایر منازل مسکونی متمایز می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ همان‌طور که انتظارش را دارید، بسیاری از این منازل در مکان‌هایی مانند «کالیفرنیا»، «فلوریدا» و «فرنچ ریویرا» هستند، اما تعدادی از آن‌ها در نقاطی قرار دارند که شاید نتوانید حتی حدس بزنید. مثلا یکی از آن‌ها در مرکز شهر «بمبئی» ساخته شده است.

این شما و این ۲۵ مورد از بزرگ‌ترین عمارت‌های مسکونی در سراسر دنیا.

پنسمور؛ هایلندویل، میزوری

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این دژ مستحکم که صاحب آن «استیو هاف» (Steve Huff) است، همان‌قدر که بزرگ به‌نظر می‌رسد، مقاوم نیز هست. در واقع این مکان ساخته شده تا در برابر هر فاجعه‌ی طبیعی که می‌توانید تصورش را بکنید، مقاومت کند.

خانه هیلیبری؛ هیلیبری، کانادا

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این عمارت مسکونی عظیم و ناتمام که گفته می‌شود بزرگ‌ترین خانه‌ در سراسر «کانادا» است، در مکانی دورافتاده واقع شده است. برای رسیدن به آن باید تقریبا نیمی از مسیر «تورنتو» به «خلیج هادسون» را طی‌ کنید.

فلور د لیس؛ لس‌آنجلس، کالیفرنیا

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این املاک عظیم از روی قصر «پادشاه لوییس چهاردهم» یعنی «کاخ ورسای» ساخته شده است.

زانادو ۲.۰؛ مدینا، واشنگتن

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

در کنار تمامی مواردی که می‌تواند در این خانه‌های مسکونی یافت شود (مانند اتاق‌های بزرگ، موارد اضافه‌ی لوکس و گذرگاه‌های حرارتی)، «زانادو ۲.۰» یک استخر شنا با سیستم صوتی زیرآبی دارد. اینجا خانه‌ی «بیل گیتس» است. توقع دیگری داشتید؟

آپداون کورت؛ ویندلشام، انگلستان

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این عمارت با شمایل و معماری کالیفرنیایی خود، زمانی گران‌ترین خانه‌ی شخصی در سراسر دنیا بود. سنگ‌های مرمر مسیر منتهی به پارکینگ این عمارت که سیستم گرمایشی در زیر آن تعبیه شده به تنهایی سه میلیون دلار ارزش دارد.

قلعه‌ی هرست؛ سن سیمن، کالیفرنیا

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این قلعه که در حاشیه‌ی خطوط ساحلی افسانه‌ای «کالیفرنیا» قرار گرفته، تبدیل به یک پارک ملی و به نام صاحبش یعنی «ویلیام هرست» (William Hearst) شد که در سال ۱۹۵۱ از دنیا رفت.

املاک بیلتمور؛ اشویل، کارولینای شمالی

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

این املاک که در اواخر قرن نوزدهم و به دست «جورج واشنگتن وندربیلت دوم» (George Washington Vanderbilt II) ساخته شد، (او هیچ نسبتی با «جورج واشنگتن» معروف ندارد) همچنان بزرگ‌ترین خانه‌ی مسکونی شخصی در «آمریکا» است.

مزون دو لمیتی؛ پالم بیچ، فلوریدا

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

«دونالد ترامپ» این عمارت عظیم را بازسازی کرد و سپس آن را با قیمتی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به یک میلیاردر روسی به نام «دیمیتری رایبولوولوف» (Dmitry Rybolovlev) فروخت. (این معامله در زمان خودش گران‌ترین معامله‌ی ملک مسکونی در تاریخ «آمریکا» بود.) «دیمتیری» سرانجام این خانه را تخریب کرد.

املاک اوپرا؛ مونتسیتو، کالیفرنیا

بزرگترین خانه دنیا را بشناسید+ امکانات رویایی

«اپرا» (Oprah) حتی به زمین‌های مسکونی وسیع و ۴۲ هکتاری خود لقب «سرزمین موعود» را داده است.

ویلای لئوپولدا؛ ویلفرانش-سور-مر، فرانسه

این املاک عظیم واقع در «ریویرا»ی «فرانسه» چندین صاحب داشته است که آخرین مالکان آن درگیر شکایت و پیگیری قضائی از یک‌دیگر بر سر پول و موارد این‌چنینی بودند. دغدغه‌های‌ثروتمندان. البته نکته‌ی جالبی در مورد این ملک وجود دارد. زمین‌های ۲۰ هکتاری این ویلا حدود ۵۰ باغبان دارد.

لا رِوِریه؛ ساحل پالم، فلوریدا

«ساحل پالم» محل اقامت تعدادی از ثروتمندترین افراد کره‌ی زمین است. اما باورتان نمی‌شود که چه کسی بزرگ‌ترین خانه‌ی این محله را دارد. یک آرایشگر مو. البته به نوعی آرایشگر. «سیدل میلر» (Sydell Miller) مؤسس شرکت تولیدکننده‌ی محصولات آرایشگری «ماتریکس اسنشالز» (Matrix Essentials) است.

مَنِر؛ لس‌آنجلس، کالیفرنیا

این عمارت لس آنجلسی در طی یکی از سفرهایی که «چارلز شاهزاده ولز» (Prince Charles of Wales) به «کالیفرنیا» داشت، میزبان او بود. این خانه در ابتدا متعلق به «کندی» (Candy) و «ارون اسپلینگ» (Aaron Spelling) بود که پس از مرگ «ارون»، «کندی» آن را به قیمت تقریبی ۹۰ میلیون دلار به فروش رساند.

عمارت مایکل دل؛ آستین، تگزاس

این املاک که در بالای یک تپه قرار دارد، به‌خاطر دیوارهای بلند و امنیت شدیدش به «قصر» معروف است.

کاخ سفید؛ واشنگتن دی‌ سی

این مکان نیازی به معرفی ندارد. اما یک حقیقت جالب در مورد آن وجود دارد. ۵۷۰ گالن رنگ برای پوشاندن تمام فضای بیرونی آن لازم است.

عمارت توپراک؛ لندن، انگلستان

این املاک باشکوه یک حمام ترکی با ظرفیت ۲۰ نفر در داخل خود دارد و بهتر است آسانسور شیشه‌ای آن را از قلم نیندازیم.

قلعه‌ی وینزر

این عمارت سلطنتی که در قرن یازدهم و در جریان یورش نرمان‌ها به «انگلستان» ساخته شد، مدت زیادی است که دیدگان جهانیان را مجذوب خود کرده است. این بنا بزرگ‌ترین قصر مسکونی در دنیا و طولانی‌ترین قصر مسکونی در سراسر اروپا است.

ورسای؛ شهرستان اورنج، فلوریدا

رکود بزرگ اقتصادی سبب شد که «داوید زیگل» (David Siegel) ساخت‌وساز خانه‌ی بزرگش را به تأخیر اندازد. از آن زمان تاکنون ساخت این عمارت کالیفرنیایی ادامه یافته است. بد نیست به این مطلب هم اشاره کنیم که این بنای غول‌پیکر یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۳۰ خودرو دارد.

کارولندز شتو؛ هیلزبورو، کالیفرنیا

این عمارت که ۹۸ اتاق دارد و در فهرست مکان‌های تاریخی ملی ثبت شده، نمونه‌ای از رنسانس آمریکایی و طراحی بوزار است.

مزارع نوتووی؛ وایت کسل، لوئیزیانا

«کشتزار نوتووی» (Nottoway Plantation) که در سال ۱۸۵۹ و به دست «جان همپدن» (John Hampden) ساخته شد بزرگ‌ترین مزرعه‌‌ی جنوب محسوب می‌شود که هنوز پابرجا است.

قصر نور الإیمان (برونئی)

نام عمارت  «قصر نور الإیمان» (Istana Nurul Iman) متعلق به سلطان «حسن البلقیه»، به معنی قصر نور ایمان است. این ملک یک پارکینگ با ظرفیت ۱۱۰ ماشین دارد.

املاک پریتزکر؛ لس‌آنجلس، کالیفرنیا

این املاک که توسط یک شرکت معماری در «پاریس» طراحی شده، دو طبقه زیرزمین، یک سالن بولینگ و حتی اتاقی مخصوص آرایش مو دارد.

فِیرفیلد پوند؛ ساگاپوناک، نیویورک

تعجبی ندارد که بزرگ‌ترین خانه‌ی همپتون در این فهرست قرار داشته باشد. امکانات عمارت سرمایه‌گذار بزرگ، «آیرا رنرت» (Ira Rennert) شامل یک جکوزی می‌شود که ارزش آن ۱۵۰,۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.

مار-ئه-لاگو؛ پالم بیچ، فلوریدا

این ملک که ۱۱۴ اتاق دارد و زمانی به کاخ سفید زمستانی معروف بود، سرانجام توسط «دونالد ترامپ» خریداری شد. پس از این‌که او به مقام ریاست جمهوری رسید، مجددا این عمارت را تبدیل به کاخ سفید زمستانی (غیررسمی) کرد.

قصر اوهکا؛ هانتینگتون، نیویورک

ممکن است املاک وسیع «اتو هرمان کان» (Otto Hermann Kahn) برای شما آشنا باشد. این مکان لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و سریال‌های مشهور و محل برگزاری رویدادهای پرهزینه‌ی زیادی بوده است.

آنتیلا؛ بمبئی، هند

یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های دنیا در واقع یک آسمان‌‌خراش است که در مرکز شهر «بمبئی» واقع شده است. پنجمین مرد ثروتمند جهان یعنی «موکش آمبانی» (Mukesh Ambani) این برج را برای خانواده‌ی کوچک ۵ نفره‌ی خود ساخت. این عمارت بیش از ۶۰۰ نفر خدمه دارد.