۰ نفر

ترفندی برای زنان در مقابل مردان تا جوان تر به نظر برسند

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۳۰
کد خبر: 655847
ترفندی برای زنان در مقابل مردان تا جوان تر به نظر برسند

شکی نیست که خانم‌ها همیشه دوست دارند به طور کلی جوان‌تر به نظر برسند؛ آیا راهی برای انجام این کار بدون هزینه‌های کلان یا جراحی پلاستیک وجود دارد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مطالعه‌ای که توسط دانشگاه وین انجام شده است نشان می‌دهد که «صدای بلندتر زنان بر نحوه ارزیابی چهره‌شان تأثیر می‌گذارد»، زیرا زنان با صدای بالاتر، جوان‌تر به نظر می‌رسند.

این تیم مطالعه به سرپرستی پروفسور هلموت لیدر، بر ارزیابی مردان از شنیدن فیلم‌های چهره زنان تکیه کرده و از آن‌ها درباره «ارزیابی» «سن» و «جذابیت» این زنان پرسیده است.

این تیم عمداً لحن صدای زنان را در ویدیو‌ها دستکاری کردند، به طوری که بینندگان مرد همان کلیپ‌ها را دو بار تماشا کردند که یکبار آن با صدای کمی بلندتر بوده است.

هدف از چنین آزمونی بررسی این بود که آیا تفاوت‌های ظریف در صدا تأثیری بر ارزیابی چهره زنان دارد و آیا میزان صدا جزء فعال یا حاشیه‌ای در قضاوت زنان است.

با نتایج مطالعه مشخص شد که هرچه صدا بالاتر باشد منجر به این ارزیابی می‌شود که چهره زنان کوچکتر از سن واقعی آن‌ها به نظر برسد. براین اساس به نظر می‌رسد که صدا نقش مهمی ایفا می‌کند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

با این حال، این مطالعه نشان داد که تأثیر زیر و بمی صدا بر ارزیابی چهره زنان در مورد سایر رتبه‌بندی‌ها، از جمله قضاوت در مورد «جذابیت یک زن» صدق نمی‌کند.

زنان زیبا

این مطالعه توضیح داده است مردانی که پر سر و صداترین زنان را جوان‌تر ارزیابی می‌کنند، آن‌ها را جذاب‌تر و زنانه‌تر ارزیابی نمی‌کنند. در این مورد چهره عنصر تعیین کننده در ارزیابی به نظر می‌رسد، نه میزان صدا‌ی فرد.

این نتیجه برای تیم تحقیقاتی تعجب آور بود. طبق گفته اعضای تیم تحقیقات، این ممکن است نشان دهنده این باشد که ما ممکن است نیاز به تجدید نظر در مفاهیم روانشناختی فعلی داشته باشیم و جایی برای ترجیحات و تفاوت‌های فردی ایجاد کنیم. "

تیم تحقیقاتی به آزمایش نقش و ویژگی‌های حواس مختلف در رتبه بندی جذابیت برای زنان ادامه خواهد داد.