۰ نفر

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی + فوت و فن خوشمزه شدن ترشی

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 655341
طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی + فوت و فن خوشمزه شدن ترشی

ترشی بادمجان کبابی یکی از انواع ترشی های خوشمزه پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ این ترشی خوشمزه را می توانیم فقط با باددمجان درست کنیم یا مانند این دستور از سبزیجات و مواد دیگری هم برای خوشمزه تر شدن ترشی استفاده کنیم. ترشی بادمجان کبابی از معروف ترین ترشی های استان های شمالی کشورمان می باشد که می توانیم مانند دیگر ترشی ها آنرا در کنار غذاهای پلویی و غذاهی سنتی سرو کنیم. مقدار و نوع ادویه ها هم اختیاری می باشد و می توانیم نسبت به ذائقه ادویه ها را کم و زیاد کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

ترشی بادمجان شکم پر یکی از انواع ترشی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود
 
مواد لازم ترشی بادمجان کبابی
بادمجان 1.5 کیلوگرم
گوجه فرنگی 2 عدد
سرکه انگور 1.5 لیوان
سیر 5 حبه
فلفل تند 4 عدد
سبزیجات معطر خرد شده 1 پیمانه
گلپر آسیاب شده 1 قاشق مرباخوری
سیاه دانه 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان کبابی خوشمزه شمالی ابتدا سبزی ها که شامل نعناع، ریحون، گشنیز، ترخون و جعفری است را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

مرحله دوم

بعد روی تخته آشپزخانه با چاقو تیز آن ها را ریز ساطوری می کنیم و یا داخل خردکن می ریزیم و خرد شده تحویل می گیریم. بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی اجاق گاز با پوست بادمجان ها را کبابی می کنیم.

مرحله سوم

بعد گوجه فرنگی ها را روی حرارت کبابی می کنیم و آنوقت آن ها را داخل ظرفی قرار می دهیم و درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه استراحت کنند. سپس سیرها را پوست می گیریم و می شوییم.

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی + فوت و فن خوشمزه شدن ترشی

مرحله چهارم

در ادامه سیرها را روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل تندها را نیز می شوییم و روی تخته ریز خرد می کنیم. سپس پوست روی بادمجان های کبابی را می گیریم و داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس پوست روی گوجه فرنگی ها را نیز می گیریم و به بادمجان ها اضافه می کنیم و دستگاه را روشن می کنیم تا به مدت 1 دقیقه مواد میکس شوند.البته می توانید روی تخته آشپزخانه نیز آن ها را با چاقو تیز ریز ساطوری کنید

مرحله ششم

بعد ترکیب بادمجان و گوجه فرنگی میکس شده را داخل کاسه ای می ریزیم و سبزیهای خرد شده را به همراه سیر ، فلفل سبزهای خرد شده را به ترکیب بادمجان ها اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم

مرحله هفتم

سپس گلپر، سیاه دانه و نمک را به مواد ترشی می افزاییم و کم کم سرکه روی مواد می ریزیم و مخلوط می کنیم و کاملا همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا ادویه ها و سرکه به همه نقاط آن برود تا نصفه که سرکه را به مواد ترشی اضافه کردیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم و طعم آن را می چشیم تا اگر به مزه مطلوب مورد نظرمان رسیده بود دیگر سرکه اضافه نکنیم. ترشی بادمجان کبابی ما که آماده شد داخل شیشه می ریزیم و همان لحظه می توانید نوش جان کنید.