۰ نفر

بدترین اشتباه در نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 654780
بدترین اشتباه در نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه صرفا برای آشپزی و غذا خوردن به کار نمی‌رود، در نتیجه هنگام نوسازی یا بازسازی آن باید متغیرهای زیادی را بررسی کنیم. غالبا مردم وقت و هزینه زیادی صرف نوسازی می‌کنند و در نهایت پشیمان می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که همه جوانب را درنظر نگرفته‌اند.

قبل نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه حتما اینو بخونید

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که این چالش دشوار را به یک فرصت تبدیل کنید. آشپزخانه خیلی بیشتر از فضایی است که صرفا برای آشپزی و غذا خوردن به کار رود، درنتیجه وقتی به نوسازی یا بازسازی آشپزخانه می‌پردازیم، متغیرهای زیادی را باید بررسی کنیم. غالبا مردم وقت و هزینه زیادی صرف نوسازی می‌کنند و درنهایت پشیمان می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که همه جوانب را درنظر نگرفته‌اند. 

تغییر دکور و بازسازی یا تعمیر آشپزخانه کمی دشوار است. مجله «ریدرز دایجست» درباره ۵ اشتباه در این زمینه نوشته و گفته است تا جایی که امکان دارد، در بازسازی آشپزخانه مرتکب آنها نشویم. در این مطلب به این اشتباه‌ها می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم که این چالش دشوار را به یک فرصت تبدیل کنید.

بدترین اشتباه در نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

۱- اشتباه اول؛ بی‌توجهی به ایمن بودن اتصالات الکتریکی

آشپزخانه گرم‌ترین قسمت خانه است و چندین دستگاه برقی با ولتاژ بالا در آن وجود دارد، درنتیجه کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در سیم‌کشی و اتصالات الکتریکی احتمال وقوع آتش‌سوزی را زیاد می‌کند. بنابراین ضروری است که از ایمن بودن تمام اتصالات موجود در آشپزخانه اطمینان یابید. ولتاژ تمام اتصالات و دستگاه‌ها را چک کنید و مطمئن شوید که هنگام اتصال وسایل خود به برق خطری تهدیدتان نمی‌کند. 

در این زمینه بخوانید؛

بهترین فرش برای آشپزخانه شما

۲- اشتباه دوم؛ سیستم نامناسب تخلیه آب

آب جزء جدایی‌ناپذیر و اساسی پخت‌وپز است، بنابراین این‌که آشپزخانه سیستم فاضلاب مناسب داشته باشد، از ضروریات است. اگر آب در سینک ظرف‌شویی یا دیگر مجاری خروجی به‌درستی تخلیه نشود، هنگام شستن سبزی‌جات و ظروف و... دچار مشکل خواهید شد. تخلیه نشدن و به‌اصطلاح گرفتگی چاه نه‌تنها آزاردهنده است، بلکه می‌تواند باعث رطوبت شود و به کابینت‌ها صدمه وارد کند؛ اما خطرناک‌ترین احتمال این است که آب به اتصالات برقی نفوذ کند و باعث برق‌گرفتگی شود.

۳- اشتباه سوم؛ نورپردازی ضعیف

نورپردازی در آشپزخانه خیلی مهم است؛ چراکه دقیقا باید بفهمید و ببینید در حال انجام چه کاری هستید و چه چیزی را به چه میزانی داخل غذا می‌ریزید. نور ضعیف احتمال آلودگی در آشپزخانه را افزایش می‌دهد. در حالت ایده‌آل نور باید به اندازه‌ای قوی باشد که کل آشپزخانه را روشن کند، در غیر این صورت کار کردن آزاردهنده خواهد شد. 

۴- اشتباه چهارم؛ سیستم تهویه نامناسب

وجود سیستم تهویه مناسب در آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولا هنگام پخت‌وپز از چند شعله اجاق‌گاز استفاده می‌شود که همین امر باعث می‌شود حرارت زیادی تولید شود و درنهایت دمای آشپزخانه افزایش یابد. از طرفی به علت شست‌وشوی مداوم رطوبت نیز در آشپزخانه‌ها بالاست، درنتیجه اگر به سیستم تهویه توجه نشود به مرور زمان کار در آشپزخانه به امری طاقت‌فرسا تبدیل خواهد شد. علاوه بر این‌ها، بوی غذا هم در خانه می‌پیچد. بهتر است که آشپزخانه پنجره داشته باشد ولی اگر امکان تعبیه پنجره وجود ندارد، تهویه مناسب و قوی بهترین گزینه است.

در این زمینه بخوانید؛

رنگ هایی که برای آشپزخونه اصلا پیشنهاد نمی شه

راز خانم هایی که دکوراسیون خونشون پر از آرامشه

ترفند‌هایی در دکوراسیون خانه که به نفع سلامتی‌ است

بهترین روش چیدمان مبلمان جلو پنجره

۵- اشتباه پنجم؛ استفاده نکردن از کل فضای موجود

فضای کم بزرگ‌ترین مشکل هر خانه و آشپزخانه‌ای است. اگر معماری خانه‌تان طوری است که فضای پِرت و عجیب‌وغریب دارد، باید ایده‌پردازی کنید و هوشمندانه از آن فضاها استفاده کنید. این کار ظاهری مطلوب و کاربردی به آشپزخانه می‌بخشد. به عنوان مثال، می‌توانید به‌طور عمودی از فضا استفاده کنید و وسایلتان را بچینید.