۰ نفر

تمام علائم متداول ترین نوع اعتیاد + راه درمان

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 654635
تمام علائم متداول ترین نوع اعتیاد + راه درمان

امروزه اکثر مردم دنیا به تلفن‌های هوشمند اعتیاد پیدا کرده‌اند و خود آن‌ها از این اتفاق مطلع نیستند.

چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروزه اکثر مردم دنیا به تلفن‌های هوشمند اعتیاد پیدا کرده‌اند و خود آن‌ها از این اتفاق مطلع نیستند، اعتیاد به هر چیز حتی از نوع خوب نیز مخرب است، اکثر افراد بر این باورند که تنها دخانیات اعتیادآور است، اما باید بگویم این با ور کاملاً اشتباه است، اعتیاد به گوشی باعث شده مردم یکی از با ارزشمندترین سرمایه‌های خود را از دست بدهند، شما بدون این که اطلاع داشته باشید روزانه ساعت‌ها صرف استفاده از موبایلتان می‌کنید و اعتیاد به تلفن همراه یک مسئله جدی برای جامعه است به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی سؤال چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟ بپردازیم.

علائم اعتیاد به گوشی:​

اگر شما در جمع دوستان و خانواده‌تان از گوشی‌تان استفاده می‌کنید و نمی‌توانید بدون چک کردن آن در جمع حضور داشته باشید باید بگویم شما مهم‌ترین نشانه اعتیاد به گوشی را دارید.

یکی دیگر از نشانه‌ها این است که قبل از چک کردن گوشی نمی‌توانید بخوابید و صبح بعد از بیدارشدن اولین کار چک کردن گوشی‌تان باشد.

اگر حین رانندگی تلاش می‌کنید پیام‌هایتان را چک کنید و از گوشی به طور مدام پشت فرمان استفاده می‌کنید شما دچار اعتیاد شده‌اید.

تحمل نکردن زندگی بدون گوشی، پیامک فرستادن به افراد داخل خانه، همراه داشتن موبایل در سرویس بهداشتی و... از علائم اعتیاد به موبایل است.

اعتیاد به گوشی موبایل تلفن همراه

چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟

یکی از مسائل مهم اکثر مردم این است که چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟ در این بخش راه‌ کار‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با به‌کارگیری آن‌ها بتوانید بدون اعتیاد به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

رعایت قانون ۰-۲۱-۳:

اولین راهکار این است که قانون ۰-۲۱-۳ را رعایت کنید، این قانون به شما کمک می‌کند تا استفاده بهتری از گوشی‌تان داشته باشید و اعتیاد به آن را ترک کنید.

این قانون تأکید دارد شما باید در روز تنها سه بار گوشی‌تان را به مدت ۲۱ دقیقه چک کنید و تمام پیام‌ها را به صفر برسانید، با رعایت این قانون به‌راحتی می‌توانید اعتیاد به تلفن همراه را درمان کنید.

اعتیاد به گوشی موبایل تلفن همراه

استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان:

برنامه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید زمان استفاده از گوشی‌تان را مدیریت کنید، با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید زمان مشخصی را برای استفاده از گوشی تعیین کنید و بیشتر از آن زمان خود را صرف گوشی نکنید.

این برنامه‌ها مانند دارو عمل می‌کنند می‌توانند در ترک اعتیاد به گوشی، شما را کمک کنند، آن‌ها به شما میزان استفاده‌تان از گوشی و برنامه‌های آن را نشان می‌دهند و شما با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید و اعتیاد خود را درمان کنید.

این برنامه‌ها نیز برای نصب بر روی گوشی فرزندانتان مناسب است، می‌توانید زمان استفاده آن‌ها از تلفن همراه را تشخیص دهید.

اعلان‌های گوشی‌تان را خاموش کنید:

با خاموش‌کردن اعلان‌ها شما متوجه پیام‌ها و زنگ‌ها نمی‌شوید و از گوشی‌تان دور می‌مانید که این کار باعث می‌شود شما استفاده بیش از حد مجاز از گوشی را ترک کنید.

حذف برنامه‌های موردعلاقه:

برای یک مدت برنامه‌های موردعلاقه خود را از روی گوشی‌تان حذف کنید، با این کار دیگر بهانه‌ای برای استفاده از گوشی‌تان ندارید.

با انجام این کار می‌توانید استفاده نادرست از گوشی را درمان کنید، برنامه‌های موردعلاقه باعث می‌شود شما با گوشی‌تان بازی کنید، حتی فیلم و موسیقی نیز باعث جذب شما می‌‍شود بهتر است برای یک مدت کوتاه تمام اطلاعات گوشی‌تان را حذف کنید تا اعتیادتان از بین برود.

از گوشی استفاده نکنید:

آخر هفته‌ها به طور کامل گوشی را کنار بگذارید و وقت ارزشمندتان را صرف مطالعه و تفریح با خانواده کنید، با انجام این تمرین بعد از مدتی متوجه می‌شوید وقتی که در کنار خانواده هستید با ارزشمندتر است و به طور مناسب از گوشی استفاده می‌کنید، این تمرین را حتماً انجام دهید تا تمرکز بالایی به دست آورید و این مشکل را از بین ببرید.

گوشی خود را به رختخواب نبرید:

هنگام خواب‌، گوشی خود را همراه خود به رختخواب نبرید قبل از رفتن به اتاق برای خوابیدن گوشی را در دوردست قرار دهید و بدون اینکه به آن توجهی کنید بخواب بروید و با انجام این کار کیفیت خواب بهتری به دست میاورید و چشمانتان قبل از خواب خسته نمی‌شود.

دوری از اینترنت:

برای یک مدت کوتاه از اینترنت استفاده نکنید، دورماندن از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود شما متوجه زمان بشوید و برای شما ارزشمند شود، این تمرین را حتماً انجام بدهید تا اعتیاد به گوشی را ترک کنید و راحت از زمان و لحظات زندگی‌تان لذت ببرید.

جایگزین گوشی:

هنگامی که می‌خواستید از گوشی‌تان استفاده کنید آن را با یک تفریح عوض کنید، برای مثال به‌جای بازی با گوشی یک بازی فکری تهیه کنید و به‌وسیله آن از گوشی دوری کنید و با بازی فکری مشغول شوید، این کار نیز یکی از کارهای مؤثر برای ترک است.

با عوارض اعتیاد به گوشی آشنا شوید:

عوارض را شناسایی کنید، با شناخت آن‌ها هر زمان که متوجه شدید بیشتر از زمان مجاز از گوشی استفاده می‌کنید یاد آسیب‌های که به شما وارد می‌شود می‌افتید این کار باعث جلوگیری بیش از حد استفاده کردن شما از گوشی می‌شود.

استفاده از گوشی به‌صورت مدام عوارض بسیار خطرناکی دارد، چشمان شما به‌مرورزمان دچار ضعیف شدن یا تنبلی می‌شود که این مشکل بزرگی برای یک انسان است.

یکی دیگر از عوارض اعتیاد به تلفن همراه چاقی است که خود این بیماری یعنی هزاران مشکل برای سلامتی شما با چاق شدن زیبایی خود را از دست می‌دهید و دچار بیماری‌های مختلف نیز می‌شوید.

کاهش کیفیت خواب نیز از عوارض استفاده بیش از حد گوشی است و به‌احتمال زیاد می‌دانید که خواب در زندگی چقدر دارای اهمیت است و باعث شادابی انسان می‌شود.

سندروم گردن و سندروم کانال کار پال نیز از عوارض استفاده از گوشی است، شما با دانستن این آسیب‌ها سلامتی خود را به خطر نمی‌اندازید و تمام سعی خود را می‌کنید تا از استفاده نادرست گوشی جلوگیری کنید.

نتیجه‌گیری:

درکل اعتیاد حتی به کار خوب نیز اشتباه است، چون باعث بروز اتفاق‌ها و آسیب‌های می‌شود که خطرناک است، بیش از نیمی از مردم جهان به گوشی‌های همراه اعتیاد دارند اما خودشان از آن مطلع نیستند، علائمی وجود دارد که نشان‌دهنده این است که فرد آیا دچار اعتیاد به تلفن همراه شده یا خیر، اگر یکی از علائم در شخصی وجود داشته باشد او به‌احتمال بسیار زیادی دچار اعتیاد شده است، شاید باورتان نشود اما عوارض بسیار خطرناکی دارد که باعث ازبین‌رفتن سلامتی فرد می‌شود، اما نگران نباشید راه کارهای وجود دارد تا به‌راحتی این اعتیاد را از بین برد در این مقاله به شما راه کارهای پیشنهاد دادیم تا با انجام آن‌ها این بیماری را از بین ببرید فقط باید بدانید که این کار با تلاش به دست میاید، اعتیاد به گوشی ما را از لذت‌ زندگی در لحظه دور می‌کند.