۰ نفر

اگر زیاد سفر می روید بخوانید؛ با رعایت این نکات دیگر تصادف نمی کنید

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱:۱۳
کد خبر: 654624
اگر زیاد سفر می روید بخوانید؛ با رعایت این نکات دیگر تصادف نمی کنید

در اینجا به شما نکاتی را میگوییم تا وقتی هوای بیرون خوب نیست، چگونه رانندگی کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ خودرو وسیله‌ای راحت برای حمل‌ونقل است، اما مسئولیت بزرگی برای راننده به‌ویژه در هوای بد دارد. مه، باران،گرد و غبار و برف از دلایل اصلی تصادفات رانندگی هستند که رانندگان در آن، کنترل وسایل نقلیه خود را از دست می‌دهند.

مه

 به گزارش brightside؛ اگر در مه رانندگی می‌کنید، شیشه‌های کناری خودروتان را باید پایین بیاورید تا بتوانید آنچه را که در بیرون اتفاق می‌افتد را بشنوید. علاوه بر این، به جای نور بالا، نور پایین خود را روشن کنید. هنگام استفاده از نور بالا، نور در ریزترین ذرات مه منعکس می‌شود که هنگام رانندگی شما را گیج میکند.

جاده‌ لغزنده

هنگام رانندگی در جاده‌های لغزنده، هنگام بالا و پایین رفتن از پل‌ها توجه کنید. زیرا مخلوط شن و نمک به سرعت از پل ها جدا می شود و به همین دلیل است که آنها خطر بیشتری برای خودروها دارند.

با این نکات دیگر در آب و هوای بد، تصادف نکنید

هنگام بارندگی از چراغ‌های مه شکن عقب استفاده نکنید زیرا می‌توانند چراغ‌های ترمز خودروی شما را بپوشانند و در نتیجه رانندگان پشت سر شما را گیج کنند. همچنین، وقتی به یک گودال بزرگ رسیدید، بهتر است ماشین را جلوی آن متوقف کنید و سعی کنید آن را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که می‌توانید از آن عبور کنید.

اگر یک صف از اتومبیل‌های دیگر پشت سرتان باشد، اشکالی ندارد، با اندازه‌گیری گودال به رانندگان دیگر کمک ‌کنید تا از مانع عبور کنند.

بارندگی در شب

اگر شب هنگام در باران شدید رانندگی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که قطرات باران روی شیشه جلو، نور را می‌شکند و دید شما را کورمی کند. به‌علاوه، جریان‌های شدید باران روی چراغ ها، نور را به سمت شما بازتاب می‌دهد. به همین دلیل بهتر است چراغ‌های جلو را طوری تنظیم کنید که نور آنها به سمت بالا نرود.

با این نکات دیگر در آب و هوای بد، تصادف نکنید

تپه برف

اگر در زمستان در حاشیه جاده با یک تپه برفی روبرو شدید، فرمان را در جهت مخالف نچرخانید. باید فرمان را به همان جهت بچرخانید و با فشار دادن مداوم گاز به جاده برگردید.

طوفان گرد و غبار

برای اینکه در طول طوفان گرد و غبار ایمن به مقصد برسید، باید اول از جاده خارج شوید و در شانه خاکی پارک کنید و چراغ‌های جلو را خاموش کنید. در غیر این صورت، سایر وسایل نقلیه ممکن است با خودروی شما برخورد کنند.

با این نکات دیگر در آب و هوای بد، تصادف نکنید