۰ نفر

روش تهیه سرمه چشم سنتی در خانه

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 654443
روش تهیه سرمه چشم سنتی در خانه

از گذشته تابه حال برای تقویت مژه و ابرو و زیبایی چشمها از سرمه در اطراف چشم استفاده می شده و حتی می توان از سرمه برای تقویت و پیشگیری از ریزش ابروها هم استفاده کرد.

بهترین نوع سرمه چشم و طرز تهیه سرمه قوی در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، البته باید دقت داشته باشید که سرمه باید کاملا اصل و بهداشتی باشد در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری را برای شخص به وجود می آورد.

طرز تهیه سرمه خانگی

در گذشته انواع سرمه برای زیبایی بخشیدن بیشتر به ابرو و مژه و با هدف بهره بردن از خواص درمانی که برای پرپشت و تقویت کردن ابرو و مژه بوده، استفاده می شده و سرمه ها به شیوه های گوناگون سنتی تهیه می شدند، اما امروزه جای خواص درمانی آن را مواد شیمیایی که نه تنها خواص درمانی ندارند بلکه تنها برای زیبایی چشم و ابرو مورد استفاده قرار می گیرند را گرفته است، در بعضی موارد باتوجه به کیفیت نامطلبوشان سبب ریزش ابرو و مژه هم می شوند.

روش تهیه سرمه چشم سنتی در خانه

سرمه بادام و فندق

روش اول

پوست مقدار فندق و بادام مورد احتیاج خود را کنده و بروی شعله پخش کنی که بروی حرارت قرار دارد بگذارید و ظرف فلزی مانندی را با فاصله کمی برروی مغز بادام و فندق و شعله پخش کن قرار دهید. با سوخت مغزها دوده به وجود آمده بروی سینی جمع می شود. تا سوخت کامل مغزها صبر کنید و آنگاه با استفاده از وسیله نوک تیزی دوده ها را از روی سینی جمع کرده و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید.

روش دوم 

برای تهیه سرمه به مغز فندق و بادام هر دو خام نیاز داری نخست یک سیب زمینی بزرگ یا یک اسفنج سفت بزرگ بردارید و فندق و بادامها را دانه دانه به سوزن بزنید و سمت دیگر سوزن را به سیب زمینی یا اسفنج فرو کنید، حال یک روزنامه یا یک سینی بزرگ بگذارید و سیب زمینی را داخل سینی بگذارید و بعد فندقها و بادامهایی که به سوزنهایی که به سیب زمینی وصل کردید با کبریت روشن کنید یعنی آتش بزنید و همه آنها را مانند شمع روشن کنید.

حال یک سینی با فاصله بالای سیب زمینی نگه دارید تا دود به وجود آمده از سوختن فندقها و بادامها به سینی خورده و به پایین میریزند پس از آنکه همه آنها سوختند و تمام شدند اگر به زیر سینی بالایی دوده ای مانده بود با دست تمیز داخل سینی که زیر سیب زمینی بود ریخته و دقت کنید که سیب زمینی تمیز باشد تا دوده ها الوده نشوند ، بعد همه دوده ها را که همان سرمه است در سرمه دان ریخته و استفاده میکنیم .از زیتون هم میتوانید برای درست کردن سرمه استفاده کنید.

روش درست کردن سرمه با قلم گاو

در این دستور ساخت هم می توانید از قلم گاو استفاده کنید که دارای اثرات مثبت و شگفت انگیزی است.

در ابتدا مقداری از مغز قلم را از قلم گاو خارج کنید و در یک ظرف بریزید. حالا باند یا گاز را در ظرف بریزید، طوری که یک سر آن درون ظرف و سر دیگر به سوی خارج قرار بگیرد.

حالا با فندک و یا کبریت یک سر این باند را آتش دهید. مثل دستور ساخت قبل مقابل آن ظرف و یا سینی فلزی بگذارید.

با سوختن روغن، دوده ای تولید می شود و روی سطح فلزی می نشیند که می توان آن را با وسیله ای نوک تیز از روی آن برداشت.

 

برای انتقال دوده به ظرفی دیگر بهتر است، از سرمه دان استفاده کنید تا هنگام  استفاده هم به مشکل برنخورید.

بهترین نوع سرمه چشم

بهترین سرمه موجود سرمه سنگ یا همان سرمه مکه می باشد که خواص زیادی دارد ولی متاسفانه دارای 2 نقص می باشد.

- رنگش خاکستری و کمرنگ است.

- دارای ذرات ریزی است که چشم را اذیت می کند.

پس از سرمه سنگ، سرمه حیوانی یکی از بهترین هاست ولی طرز تهیه آن سخت است و به علت چرب بودن زیر چشم می ریزد.

سومین سرمه، سرمه تهیه شده از مغزها می باشد.