۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هوا خنک می شود

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 654235
هوا خنک می شود

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و افزایش آلودگی هوا در استان‌های غربی طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری استقرار خواهد داشت.

فردا علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ارتفاعات کرمان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در اواخر وقت در گیلان و مازندران ابرناکی، بارش خفیف و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

روز پنجشنبه در اردبیل و سواحل شمالی ابرناکی، بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد روی می‌دهد. در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  طی سه روز آینده در شهرهای مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز آسمانی غبارآلود همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. جمعه در شرق مازندران و گلستان و همچنین در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق جو آرام و پایداری حاکم است.

شنبه هفته آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی کشور ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق واقع در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حاکم شده و دریای خزر طی این مدت مواج خواهد بود.