۰ نفر

اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۳
کد خبر: 654044
اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند

اشتباهاتی در شست‌وشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی وجود دارد که بسیاری از ما آن‌ها را مرتکب می‌شویم که باعث خراب شدن لباس‌های مورد علاقه‌مان می‌شوند.

از زمان اختراع ماشین لباسشویی، شستشو بسیار سریع‌تر و آسان‌تر شده است. اما، هنوز اشتباهاتی در شستشوی لباس‌ها وجود دارد که بسیاری از ما آن‌ها را مرتکب می‌شویم که باعث خراب شدن لباس‌های مورد علاقه‌مان می‌شوند.

سایت طلا، فهرستی از اشتباهاتی که لباس‌های شما را خراب میکند و حتی به ماشین لباسشویی شما آسیب میرساند، جمع‌آوری کرده است.

عدم استفاده از شوینده ضد باکتری

اگر یکی از اعضای خانواده شما به چیزی عفونی مانند آنفولانزا مبتلا شده باشد، یک شستشوی ساده کافی نیست. برای جلوگیری از گسترش عفونت، باید از یک شوینده ضدباکتری مخصوص لباسشویی استفاده کنید. برای لباس های سفید می توانید از وایتکس استفاده کنید. معمولاً باید آن را مستقیم داخل ماشین لباسشویی بریزید نه در مخزن.

اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند

لباس هایی که اغلب در لباسشویی گم می شوند

تمیز نکردن ماشین لباسشویی

ماشین‌ لباسشویی های قدیمی، دارای فیلتر پرزگیر هستند که باید بعد از چندبار شستشو، تمیز شود یا حداقل یک بار در ماه این کار را انجام دهید. آن را طبق دفترچه راهنمای دستگاه بیرون بیاورید و با یک مسواک قدیمی و کمی مواد شوینده تمیز کنید. همچنین می‌توانید آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید.

در ماشین لباسشویی های جدید باید از قرص‌های تمیزکننده یا محلول‌های مایع را برای جلوگیری از رسوب‌زدایی دستگاه استفاده کنید.

شستشو از سمت نامناسب لباس

لباس هایتان را پشت و رو کنید و آنها را بشویید تا رنگ آنها نرود. پارچ های ظریف مانند ژاکت یا پیراهن نخی را از داخل بچرخانید. این کار از آسیب دیدن پارچه جلوگیری می کند.

اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند

آیا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد

پرکردن بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی

کارشناسان توصیه می‌کنند که به لباس‌هایتان«فضای کافی» برای شستشو بدهید. حتی اگر ظرفیت ماشین چندین کیلو باشد، این کار باعث می‌شود که وسایل شما به‌درستی شسته و آبکشی نشوند.

نادیده گرفتن دستورالعمل شستشو

به دستورالعمل های شستشو دقت کنید. بعضی از حالت ها فقط برای پارچه ها و لباس های مخصوص استفاده میشوند.

خراب کردن پارچه با سفید کننده

قبل از اینکه سفید کننده را به لباس‌های شسته‌شده اضافه کنید، آن را کاملاً با آب مخلوط کنید و از آن زیاد استفاده نکنید. در غیر این صورت، لباس‌هایتان پاره میشوند .همچنین، سفید کننده بیش از حد می تواند باعث زرد شدن لباس های سفید میشود.

اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند

آیا کف زیاد برای ماشین لباسشویی ضرر دارد

تنظیم نکردن سرعت چرخش نهایی

سرعت چرخش نهایی بر نوع پارچه‌ای که می‌شوید تأثیر می‌گذارد. این فرآیند بر حسب چرخش در دقیقه اندازه‌گیری می‌شود. لباس‌های نخی تا ۶۰۰ دور در دقیقه و حوله‌ها و ملحفه‌های نخی تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه مقاومت می‌کنند. اما پارچه‌های ظریف باید با سرعت ۴۰۰ دور در دقیقه چرخانده شوند، در حالی که شلوار جین می‌تواند تا ۹۰۰ دور در دقیقه را تحمل کند. چرخش بیش از حد باعث سوراخ شدن و فرسودگی پارچه میشود.

شستن لباس های نو

لباس‌های نو و روشن ممکن است رنگ پس بدهند. بنابراین، قبل از اینکه برای اولین بار آن را بشویید ، آنها را با لباس های همرنگ در ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار بقیه لباسهای شما را از تغییر رنگ نجات می دهد.