۰ نفر

هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و تندباد در کشور

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 654023
هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و تندباد در کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید، رگبار باران و تند باد لحظه ای در هرمزگان و سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین نقشینه گفت: امروز هشدار در سطح نارنجی برای ناپایداری شدید به شکل رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق، (بویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب) صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، به موجب این هشدار رگبار باران، رعدوبرق، تندبادلحظه‌ای، وزش باد شدید و موقت گاهی همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ را در  جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شاهد خواهیم بود.

 جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل از اثرات  این پدیده است.

اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره  توصیه شده است.