۰ نفر

بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶
کد خبر: 652775
بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش

چه آن که در هنگام تغذیه کودک نوپای شما چند قطره شیر بر روی فرش ریخته شده باشد و یا آن که کودک یک بطری کامل شیر را بر روی فرش خالی کرده باشد، شما باید در اسرع وقت نسبت به پاک کردن شیر ریخته شده اقدام کنید تا از ایجاد بوی شیر خراب شده در فرش جلوگیری کرده و همچنین مانع از پوسیدگی فرش شوید.

فرمول تمیز کردن شیر ریخته روی فرش

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگرچه ریختن مایعات رنگی همچون قهوه یا آب میوه معمولا بیشتر شما را نگران می کند اما از آن جایی که شیر تمایل به ترش شدن دارد، درواقع بدتر از سایر مایعات است.

چرا شیر باعث ایجاد لکه می شود؟

معمولاً وقتی به مایعاتی که باعث ایجاد لکه می شوند فکر می کنیم به قهوه، چای یا سایر مواد تیره رنگ فکر می کنیم. به طور کلی ما اغلب تصور می کنیم اگر یک نوشیدنی دندان های ما را لکه دار می کند، در صورت ریختن، فرش ما را نیز لکه دار می کند. با این حال مایعات دیگری نیز وجود دارند که انتظار ندارید لکه ایجاد کنند اما این مایعات نیز می توانند به اندازه دیگر مایعات، باعث لک دار شدن فرش شوند. شیر یکی از این مایعات بی رنگ است که می تواند علاوه بر ایجاد لکه در فرش، بوی ناخوشایندی نیز ایجاد کند.

شیر حاوی مخلوط پیچیده ای از پروتئین ها و چربی ها است. بنابراین بسیار مهم است که لکه های شیر را در اسرع وقت پس از ایجاد شدن آنها تمیز کنید. اگر می خواهید شانس بیشتری داشته باشید، در همان وهله اول که شیر بر روی فرش ریخته و هنوز فرش مرطوب است، اقدام به تمیز کردن آن کنید.

بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش

بوی شیر فاسد شده در فرش

برای از بین بردن بوی شیر فاسد شده از فرش، عمل آنزیمی لازم است. درواقع شما برای پاک کردن لکه بوگرفته شیر باید از موادی استفاده کنید که با چربی ها و پروتئین های شیر حل شوند تا بتوانید آن ها را از الیاف فرش خارج کنید.

اگر بعد از ریختن شیر روی فرش خود زمان زیادی را تلف کنید، ممکن است بوی متعفن بلند شده شیر از فرش را تجربه کنید که از بین بردن آن واقعا دشوار است.

اگر دقت نکنید و نسبت به پاک کردن سریع لکه شیر در خانه و یا به کمک استفاده از خدمات قالیشویی آنلاین اقدام نکنید، شیر ریخته شده بر روی فرش حتی می تواند منجر به رشد کپک در فرش شود.

مراحل از بین بردن لکه و بوی بد شیر از فرش

زمانی که شیر بر روی فرش ریخت، چنانچه سریعا نسبت به ​پاک کردن آن اقدام کنید، از بین بردن لکه شیر از فرش نسبتاً آسان خواهد بود. با انجام این کار همچنین از ایجاد بوی بد شیر در فرش نیز جلوگیری می شود.

 

مرحله اول

برای کسانی که فکر می کنند چگونه شیر را از فرش خارج کنند؟ دانستن این نکته اهمیت دارد که اولین و مهم ترین و همچنین ساده ترین مرحله، خارج کردن سریع شیر از فرش است.

لکه شیر فرش را با دقت با یک پارچه تمیز یا حوله پاک کنید. بسته به اینکه شیر ریخته شده به داخل الیاف فرش نفوذ کرده یا فقط روی سطح آن است، باید میزان فشار وارد شده به لکه را تنظیم کنید. پارچه را بر روی شیر ریخته شده نگه دارید تا پارچه تمام شیر را به خود جذب کند.

مرحله دوم

در یک کاسه بزرگ، یک فنجان آب سرد و چند قطره مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید. اگر مایع ظرفشویی در دسترس ندارید می توانید از مایع دستشویی استفاده کنید. مخلوط را به آرامی هم بزنید تا محلول کاملاً ترکیب شود. سپس یک پارچه یا اسفنج بدون پرز و تمیز را به مخلوط آغشته کنید. پارچه را بچلانید تا مواد اضافی آن خارج شود و دیگر چکه نکند.

مرحله سوم

وقتی می خواهید پارچه یا اسفنج خود را به ناحیه ریختن شیر بر روی فرش بمالید، بهترین کار این است که از لبه خارجی الیاف به سمت داخل بروید. با استفاده از یک حرکت، پاک کننده ملایم می تواند فرش را تمیز کند. از آنجا که اسفنج یا پارچه شما شیر یا مخلوط مواد شوینده و آب را به خود جذب می کند، آن را مرتبا آبکشی کنید تا تمیز شود.

در نهایت، هنگامی که از اسفنج یا پارچه شما، مایع کاملاً شفافی خارج می شود، فرش تمیز شده است. سپس یک شستشوی نهایی نیز انجام دهید و در آخر نیز محل را به کمک یک دستمال تمیز، خشک کنید.

مرحله چهارم (اختیاری)

اگر لکه شیر ریخته شده بر روی فرش یا موکت شما، کهنه و قدیمی است و می خواهید بوی آن را کاملا از بین ببرید، می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید. جوش شیرین جاذب بو است.

انجام این کار به از بین بردن بوی شیر ترش از فرش و موکت کمک می کند. جوش شیرین را به مدت یک شب در محل موردنظر قرار دهید و روز بعد آن را با جاروبرقی پاک کنید. همچنین در صورت انجام دقیق تمام مراحل و عدم از بین رفتن بوی شیر به طور کامل، می توانید از خدمات موکت شویی نیز استفاده کنید.