۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی کرد؛

بررسی هزینه سرویس وسایل سرمایشی در تابستان امسال + جدول قیمت

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 652431
بررسی هزینه سرویس وسایل سرمایشی  در تابستان امسال + جدول قیمت

انجام سرویس کولر آبی امری اجتناب ناپذیر است که افراد حداقل یک بار در سال با کمک سرویس‌کار کولر آبی آن را انجام می‌دهند. باید بدانید که انجام این کار باعث می‌شود در طول فصل گرما خنکی مطبوع را از کولر خود دریافت کنید و از آن لذت ببرید.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، کارشناسان معتقدند با تعمیر و سرویس کولرهای آبی پیش از ورود به دوره گرم سال می‌توان تا ۳۰ درصد در مصرف برق و به‌تبع آن در هزینه‌های قبوض صرفه‌جویی کرد. در کولرهای آبی، آب از طریق واسط‌هایی تبخیر شده و باعث تولید باد خنک می‌شود.

برخی افراد به‌محض احساس هوای گرم از کانال‌های کولر به سراغ دکمه دور تند کولر آبی می‌روند، درحالی‌که در بسیاری موارد، خنک نکردن هوا به دلیل درست کار نکردن سیستم آبرسانی کولر است و ازآنجایی‌که پوشال‌ها به‌خوبی خیس نمی‌شوند، کولر به‌جای خنک‌کردن هوا باد گرم را وارد خانه می‌کند.

سرویس‌کاران کولرهای گازی نیز معتقدند مراقبت و انجام تعمیرات موردنیاز این سیستم‌ها اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت‌ها پیش از فرارسیدن فصل گرما می‌تواند مصرف برق آنها را تا ۱۵ درصد کاهش دهد، هرچند صرفه‌جویی ریالی آن در قبوض برق قابل‌توجه‌تر خواهد بود. به طور معمول یک کولرگازی بیش از ۵ برابر کولر آبی برق مصرف می‌کند، یعنی درحالی‌که مصرف برق یک کولر آبی در ماه ۱۲۰ کیلووات‌ساعت و کاملاً در چارچوب الگوی مصرف خانوار یعنی ۳۰۰ کیلووات‌ساعت قرار دارد، مصرف نوع گازی آن به ۷۵۰ کیلووات‌ساعت می‌رسد.

هزینه سرویس کولر آبی

نرخ سرویس کولر آبی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. طبیعی است که هر ساله این میزان مقداری افزایش پیدا خواهد کرد. اما از جمله مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منطقه شهری و محل کولر: طبیعی است که نرخ سرویس کولر آبی در تهران با شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود. حتی در خود تهران نیز مناطق مختلف دارای تفاوت قیمتی هستند. ضمن آنکه محل قرار گرفتن کولر و میزان دسترسی به آن نیز در این هزینه تاثیرگذار خواهد بود.

نوع سرویس: اینکه در انجام این کار تا چه اندازه کولر سرویس خواهد شد نیز در هزینه سرویس کولر آبی تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، برخی صرفا نیاز به یک شستشوی ساده دارند. اما در مقابل، برخی دیگر نیاز دارند تا به صورت اساسی سرویس شوند که در این صورت نرخ سرویس کولرهای آبی فرق دارد.

تعویض قطعات: گاهی اوقات در حین سرویس کردن کولر مشاهده می‌شود که برخی از قطعات آن نیاز به تعویض دارد. این کار موجب افزایش قیمت سرویس کولر آبی خواهد شد و برعکس.

سرویس کولر-آبی

 هزینه سرویس کولر آبی (تیرماه ۱۴۰۱)
خدمت
قیمت به تومان
سرویس و راه اندازی کولر آ‌کبند
۴۰۰.۰۰۰ تا ۴۵۰.۰۰۰
قیمت تعویض موتور کولر آبی
۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰
تعویض یاتاقان کولر آبی
۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰
تعویض برزنت کولر آبی
۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰
تعویض کف کولر آبی
۴۰۰.۰۰۰ تا ۴۵۰.۰۰۰
شستشوی کف کولر آبی
۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰
نصب سابه بان کولر آبی
۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰
تعویض تسمه کولر آبی
۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰
تعمیر پوسیدگی کف کولر آبی
۳۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰
هزینه ایاب و ذهاب
۵۰.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰

کولرهای گازی نیاز به نگهداری و سرویس های سالیانه می باشد. زمان پیشنهادی برای ارزیابی عملکرد اسپلیت‌ها با توجه به پیشنهادات متخصصین متفاوت است. تمامی قطعات اصلی کولرها باید به صورت بازه ای چکاپ شوند. این سرویس ها کمک می کنند تا عیب قطعات کولرهای گازی قبل از بروز ایرادات کشف شده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود. معمولا پس از عملکرد طولانی مدت اسپلیت ممکن است ایراداتی در نقاط اتصال و تجهیزات مکانیکی آن به وجود بیاید.

تعمیر-کولر گازی

هزینه سرویس کولر گازی (تیرماه ۱۴۰۱)
خدمت
قیمت به تومان
تعویض شیر برقی کولر گازی
۸۰.۰۰۰
تعویض لوله مویی و کنتاکتور کولر گازی
۱۳۰.۰۰۰
تعویض روغن کمپرسور کولر گازی
۱۷۵.۰۰۰
تعویض ترانس برد کولر گازی
۸۵.۰۰۰
تعویض شیر رفت و برگشت کولر گازی
۱۳۰.۰۰۰
تعویض مهره لوله رفت و برگشتی کولر گازی
۹۰.۰۰۰
تعویض خازن کولر گازی
۸۰.۰۰۰
هزینه ایاب و ذهاب
از ۳۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰

هزینه تعمیر پنکه

یکی از وسایلی که امروزه کاربرد بسیاری مخصوصا در فصل گرما دارد، پنکه است. اگرچه در سال‌های اخیر با روی کار آمدن ابزارهای سرمایشی مختلف مانند انواع کولرها، جایگاه پنکه تا حدی کمرنگ‌تر شده‌است، ولی مزایای بی‌شمار پنکه مانند حمل و نقل آسان، مصرف کم انرژی، تولید باد ملایم و سایر موارد باعث شده‌است که بسیاری از مردم از این ابزار در کنار سایر وسایل سرمایشی مدرن استفاده کنند.

تعمیر-پنکه

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های  سرویس لوازم برقی  اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

هزینه ها سرویس پنکه ( تیرماه ۱۴۰۱)
خدمت
قیمت به تومان
تعویض موتورگردان پنکه کنترل دار
۴۵.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰
تعویض برد
۵۰.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰
تعویض پایه
۳۰.۰۰۰ تا ۴۰.۰۰۰
تعویض جعبه دنده یا استاتور و تعمیر موتور
۵۰.۰۰۰ تا ۶۰.۰۰۰
تعویض موتور
۵۰.۰۰۰ تا ۸۵.۰۰۰
تعویض گلوئی
۳۰.۰۰۰ تا ۴۰.۰۰۰
تعویض پایه پنکه تلسکوپی
۵۰.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰
تعویض سیم برق
۳۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰
تعویض بدنه سوئیچ پنکه پایه بلند
۴۰.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰