۰ نفر

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 650400
چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

بنابر اعلام رئیس کل بانک مرکزی، درخصوص تسهیلات فرزندآوری نیز باید مشابه با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و به همان شکل برخورد شود. بنابراین بانک‌ها باید ظرف ۱۰ روز، پول را به حساب متقاضی واریز کنند و در صورتی که این اقدام را انجام ندهند، با بانک خاطی برخورد انضباطی صورت می‌گیرد.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات فرزندآوری/ روش دریافت چگونه است؟

به گزارش اقتصادآنلاین، در اولین مرحله، متقاضیان باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، ثبت‌نام کنند. پس از تعیین شعبه متقاضیان بر اساس اولویت ثبت‌نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، موضوع از طریق پیامک به اشخاص اعلام می‌شود. (متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تغییر بانک عامل اقدام کند.)

در مرحله سوم، متقاضی می‌بایست مدارکی مانند اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه را ظرف ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه ارسال و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین‌شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود. متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «دریافت تسهیلات ازدواج با یک سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر» را مطالعه کنید