۰ نفر

به این ۸ گیاه سمی دست نزنید!

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 650158
به این ۸ گیاه سمی دست نزنید!

بعضی از گیاهان در نگاه اول بسیار زیبا هستند، اما ما نمیدانیم که دست زدن به آن خطرناک است یا نه .

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعضی از گیاهان در نگاه اول بسیار زیبا هستند، اما ما نمیدانیم که دست زدن به آن خطرناک است یا نه . یک گیاه سمی میتواند باعث ایجاد زخم های دردناکی روی پوست شما بشود که روزها یا حتی ماه ها باقی بماند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

1.گراز غول پیکر(Giant hogweed)

این گیاه برگ های بزرگ دارد که می توانند تا 1.5 متر عرض داشته باشند. ساقه آن سبز روشن با لکه های قرمز تیره است. گل های این گیاه می تواند سفید یا سبز مایل به سفید باشد و گل آن، شبیه یک چتر است. هنگامی که دست به شیره برگ ها بزنید و پوست شما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، پوست شما دچار درد و تاول های شدید ، میشود. در صورت تماس با چشم، باعث نابینایی میشود.

2. درخت مانچینیل(Manchineel tree)

مانچینیل که به سیب ساحلی نیز معروف است دارای برگ های سبز براق، گل های کوچک زرد متمایل به سبز و قرمز مایل به خاکستری است. میوه های آن می تواند سبز یا زرد مایل به سبز باشد و ظاهری بسیار شبیه به سیب دارد. تمام قسمت های گیاه حاوی سموم است و هنگامی که شیره شیری آن با پوست تماس پیدا می کند باعث آلرژی می شود.

3. بلوط سمی(Poison oak)

گیاه بلوط سمی حاوی ماده روغنی به نام اوروشیول است که به راحتی به سایر اشیاء، انسان و حیوانات منتقل می شود. هنگام تماس با شیره، از طریق تماس مستقیم با گیاه یا غیرمستقیم از طریق اشیاء دیگر، تاول و برآمدگی هایی ایجاد میشود که باعث خارش پوست می شود.این گیاه به صورت بوته ای رشد می کند و برگ های آن پر کرک است. آنها معمولاً گرد هستند و سطحی براق دارند.

4. سماق سمی(Poison sumac)

لمس سماق سمی می تواند باعث ایجاد بثورات دردناکی شود که هفته ها ادامه دارد. در اوایل فصل بهار، برگ های سماق سمی به رنگ نارنجی روشن است. بعداً سبز تیره می شوند و در پاییز قرمز متمایل به نارنجی می شوند.

5. (Tread-softly)

تماس با این گیاه کوچک جذاب می تواند باعث خارش و احساس سوزش شدید و در برخی افراد حتی باعث تغییر رنگ پوست شود. شما می توانید این گیاه را با گلهای سفید با 3 تا 5 گلبرگ تشخیص دهید در طول بهار و تابستان شکوفا می شود.

6.( Gympie-gympie)

برگ های بزرگ و قلبی شکل با حاشیه های دندانه ای پهن راه شناسایی این گیاه است. همچنین ساقه، میوه‌ها، شاخه‌ها، برگ‌ها و دمبرگ‌های این گیاه همگی پوشیده از کرک‌های گزنده هستند. پس از دست زدن به این گیاه، فرد بلافاصله احساس گزش و سوزش شدید می کند که می تواند چندین روز یا حتی ماه ها طول بکشد.

7. گزنه(Stinging nettle)

برگ‌ها و ساقه گزنه پوشیده از کرک‌های کوچکی است که با لمس آن‌ها مواد محرک را آزاد می‌کنند و احساس سوزش دردناکی روی پوست ایجاد می‌کنند. برگ های آن نرم و سبز است و گل های کوچک مایل به قهوه ای یا سبز در گل آذین های زیر بغل متراکم دارد.

8. پیچک سمی (Poison ivy)

برگ‌ها، ساقه‌ها و ریشه‌های پیچک سمی رزینی، روغنی تولید می‌کنند که باعث ایجاد بثورات تحریک‌کننده، خارش‌آور و دردناکی می‌شود که می‌تواند در تمام بدن پخش شود. پیچک سمی با نحوه رشد آن مشخص می شود . به عنوان درخت انگور یا درختچه بلند، با برگ هایی که هر کدام شامل 3 برگچه است. در بهار، برگهای آن ممکن است قرمز رنگ، در تابستان سبز و در پاییز زرد یا قرمز باشند.