۰ نفر

دعای شش قفل برای اجابت حاجت ها + دعا و فضیلت

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 650134
دعای شش قفل برای اجابت حاجت ها + دعا و فضیلت

دعای شش قفل برای اجابت حاجتها : به رحمت الهی و همین طور عفو و بخشش او امید داشته باشید و دعای عظیم شش قفل یا شش کلید را همواره در گرفتاری ها، بدبختی ها و درد بخوانید، بدانید که خدای یگانه همیشه همراه و یاور شماست و هیچگاه رهایتان نمی کند.

فضیلت دعای شش قفل برای رفع حاجات

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در این مطلب قصد داریم دعایی مجرب و سریع التاثیر را به شما معرفی کنیم که شاید قبلا نامش را شنیده باشید، این دعا از شش قفل تشکیل شده است و اگر در هنگام گرفتاری ها و مشکلات بخوانید قطعا به موفقیت های زیادی در زندگی می رسید.

دعای شش قفل چگونه دعایی است و خواندن آن چه برکاتی دارد؟

در احادیث و روایات بسیاری بر اهمیت دعا در زندگی تاکید شده است . برای حل مشکلات خاص و زمانی که به سختی گره از کارتان باز میشود روایت کرده اند از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله که هر کس دعای شش قفل را در نزد خود نگه دارد یا بخواند خدا او را مشمول رحمت خود قرار داده و او را از تمام آفات حفظ می نماید و دعایش همیشه مستجاب بوده و در دنیا با عزت و احترام زندگی می کند.

دعای شش قفل

قفل اول:

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ

الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ

وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ

و ألهِ أجمَعینِ

سپس گرفتاری خود را متذکر شود.

قفل دوم:

بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ

الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ

بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

سپس حاجت خود را بگوید.

قفل سوم:

بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الُعَلیمِ

الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِ

رَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل چهارم:

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ

الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ

بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل پنجم:

بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الٌعَلیمِ

الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ

بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل ششم:

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ

الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء

وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ

فَاللهُ خَیرً حافظاً

وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ

( گرفتاری خود یا دیگری را ذکر کند و از خدا بخواهد تا برطرف نماید)

رازهای مستجاب شدن دعا

انسان باید به کمک عقل و فکر خدادادی خود و مشورت با افراد آگاه و متخصص در هر کاری اقدام نماید. همزمان از آغاز هر کار تا پایان آن با دعا و توسل به لطف و عنایت های خداوند امیدوار باشد و از او بخواهد اقداماتش را به هدف و نتیجه مطلوب برساند.

مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه، نوعی از دعا را معرفی فرمودند که در مستجاب شدن آن تردیدی نیست.

ذکر و نیایشی بسیار مجرب و قوی و تضمینی برای از بین رفتن دلتنگی و آرامش دل شکسته : اگر فردی دلش گرفته باشد یا غم و غصه و اندوه او را احاطه کرده باشد…

شرایط استجابت دعا

این عالم بزرگوار، رحمةالله علیه، می فرمایند: برخی گمان می کنند که دعا، کار پیرزن ها و پیرمردها و ناتوانان است، آنها که نمی توانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم می شود مسئله از این بالاتر است!

در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است: «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له»، یعنی هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.

ایشان در ادامه می فرمایند: گویا حالتی در ما پیدا شده شبیه به یاس از اجابت، که دعای ما فقط به زبان و لقلقه لسانی است؛ نه دعای برخواسته از دل مطمئن و امیدوار به اجابت. قلب متقین و دل شکسته ای می خواهد تا دعا مثل تیر به هدف برسد، به گونه ای که دعا کنیم و اجابت آن را بفهمیم و یا حداقل به ما وعده استجابت آن را بدهند، ولو بعد از چهل سال، همچنان که درباره حضرت یعقوب علیه السلام محقق شد.

بنابراین به فرموده آیت الله بهجت، آن دعایی مستجاب است که دعا کننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشان قلب متقین و دل شکسته می خواهد.

در این رابطه در حدیث قدسی آمده است که چون موسی(ع) از خدا پرسید در کجا بیشتر می توان پروردگار را یافت؟ در جواب آمد: «انی عند القلوب المنکسره و القبور المندرسه؛ من در دل های شکسته و نزد قبرهای کهنه ام.»

چگونه موانع استجابت را برطرف کنیم ؟

از سوی دیگر بر طبق تعالیم ائمه طاهرین ( علیهم السلام ) ، انجام برخی از اعمال سبب بر طرف ساختن این موانع و مهیا شدن زمینه استجابت دعا می شود . اگر ما خدای خویش را با حالت خضوع و خشوع صدا بزنیم و به هنگام دعا ، به درگاه او تضرع کنیم ، اگر از عدم استجابت دعای خویش مأیوس نگردیم و در درگاه الهی بر خواسته خود اصرار نمائیم ، اگر به هنگام دعا دیگران را بر خود مقدم داریم و ابتدا آنان را دعا کنیم و . . . بدین وسیله می توانیم برخی از نقائص خویش را جبران کرده و چشم امید بیشتری به استجابت دعایمان داشته باشیم .

از دیگر مواردی که ما را در این هدف یاری می کند ، آنست که سعی کنیم قبل از دعا و پس از آن ؛ بر پیامبر و آل او درود بفرستیم ، چرا که بر طبق روایات ، از آنجائی که صلوات بر اهل بیت ( علیهم السلام ) دعائی مستجاب است ، خداوند کریمتر و بزرگتر از آنست که صلوات ابتدا و انتهای دعای ما را به اجابت برساند ، اما دعای میانی آنرا مستجاب نسازد .

ساعاتی خاص و مکانهائی ویژه برای استجابت دعا

دعا نمودن در برخی از زمانهای خاص که ابواب رحمت الهی گشوده تر است ، نظیر بخش پایانی شب و پیش از اذان صبح (هنگام سحر) ، شبهای جمعه ، پس از نمازها ، به هنگام قرائت قرآن ، وقت افطار و . . . نیز تأثیر بسیاری در زدودن حجابها و موانع استجابت دعا خواهد داشت .

همچنین دعا کردن در بعضی مکانهای ویژه ، نظیر حرم پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه طاهرین (علیهم السلام ) ، مساجد و . . . از دیگر عوامل مؤثر در این خصوص است .

بنابر این اگر توانستیم موانع استجابت دعا را از پیش رو برداریم و دو شرط اساسی آنرا در خود محقق کنیم ، بی شک دعایمان مستجاب می گردد و قطعا پروردگارمان ، ما را مورد توجه خویش قرار می دهد .