۰ نفر

چگونه با الکل لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟ + آموزش

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 649378
چگونه با الکل لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟ + آموزش

وایتکس یا سفیدکننده یک ماده رایج میان محصولات شوینده خانگی است که به ما کمک می‌کند لباس‌های سفیدمان را روشن و پاکیزه و خانه‌هایمان را عاری از میکروب و باکتری نگه داریم.

ترمیم لکه وایتکس روی لباس چگونه است؟ / از بین بردن لکه وایتکس روی لباس و پارچه

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر از این ماده شیمیایی به درستی استفاده نشود، می‌تواند لکه‌هایی ناخوشایند بر لباس‌های ما به جا بگذارد. اگر لکه سفید یا رنگی در اثر استفاده از وایتکس روی لباستان افتاده است، به هیچ عنوان نترسید و این متن را بخوانید. با مطالعه این مطلب، با نحوه پاک کردن لکه وایتکس روی لباس آشنا شوید. با ما همراه باشید.

آیا پاک کردن لکه‌های وایتکس روی لباس ممکن است؟

هنگامی‌‌که وایتکس با پارچه تماس پیدا می‌کند، تقریبا بلافاصله رنگ آن را پاک کرده و لکه‌ای سفید یا زرد رنگ باقی می‌گذارد. در حالی که بیشتر لکه‌های عادی به دلیل قرار گرفتن رنگ جدید روی پارچه ایجاد می‌شود، لکه وایتکس روی لباس در واقع در اثر “از بین رفتن رنگ پارچه” ایجاد می‌شود، یعنی لکه ایجاد شده در اثر وایتکسی شدن لباس، دائمی ‌است. بنابراین راه از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، در واقع به بازیابی رنگ الیاف برمی‌گردد. حتما قبل از ادامه نحوه شستن لباس با وایتکس را مطالعه کنید. راه از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، در واقع به بازیابی رنگ به الیاف بر می‌گردد.

چگونه لکه وایتکس روی لباس را از بین ببریم؟

خنثی کردن وایتکس

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که وایتکس را خنثی کنید. زیرا اگر وایتکس مدت طولانی روی لباس باقی بماند، می‌تواند پارچه را سوراخ کند. برای خنثی کردن وایتکس، مراحل زیرا را انجام دهید:

قسمت وایتکسی را با آب سرد بشویید تا وایتکس اضافی پاک شود.

مقداری جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا به حالت خمیری و غلیظ در بیاید.

خمیر جوش شیرین را بر روی لکه به طور مساوی پخش کنید.

اجازه دهید خمیر خشک شود و سپس آن را به آرامی ‌با یک مسواک از روی لباس بتراشید.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که وایتکس را با خمیر جوش شیرین خنثی کنید.

ترمیم لکه وایتکس

پس از خنثی کردن باقی‌مانده وایتکس، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر، رنگ از دست رفته را برگردانید و ترمیم لکه وایتکس را انجام دهید.

استفاده از الکل

این روش برای لکه وایتکس روی لباس مشکی ،لکه وایتکس روی لباس سرمه‌ای و تیره مناسب است:

یک گوش پاک‌کن را به الکل آغشته کنید.

گوش پاک‌کن الکلی را به آرامی‌ به ناحیه اطراف لکه وایتکس بمالید.

سپس گوش پاک کن را به آرامی ‌از بیرون لکه به داخل آن بکشید تا رنگ اصلی لباس از قسمت رنگی، به قسمت سفید شده برسد. این اتفاق به این علت میفتد که الکل، رنگ اضافی الیاف رنگی را نرم کرده و تکان می‌دهد.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس سرمه‌ای، مشکی و تیره مناسب است.

رنگ کردن لباس با رنگ پارچه

این روش هم برای لکه‌های کوچک و هم بزرگ مناسب است، اما باید رنگ تهیه شده را با دقت با رنگ لباس مطابقت دهید.

به سوپر مارکت یا فروشگاه رنگ محله خود بروید و رنگی را تهیه کنید که با رنگ لباس شما مطابقت داشته باشد.

قبل از رنگ آمیزی مجدد لباس خود، یک پاک کننده رنگ خریداری کنید و با استفاده از آن رنگ اصلی لباس را کاملا پاک کنید. دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. این موضوع برای تثبیت رنگ جدید روی پارچه بسیار مهم است.

با رعایت دستورالعمل‌های موجود در بسته بندی رنگ، لباس خود را دوباره رنگ کنید. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های ناخواسته، هنگام رنگ‌آمیزی لباس، از لباس‌های قدیمی ‌و دستکش استفاده کنید.