۰ نفر

آشنایی با عجیب ترین مناسبت ها در تقویم

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 648626
آشنایی با عجیب ترین مناسبت ها در تقویم

مناسبت‌هایی در تقویم جهانی وجود دارد که بسیاری از افراد از آن‌ها آگاه نیستند. این در حالی است که آشنایی با این مناسبت‌ها می‌تواند به شما بهانه‌ای برای جشن و انجام فعالیت‌های مرتبط را بدهد.

این امر باعث می‌شود که روزهایی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده داشته باشید. به همین دلیل، ما کمی تحقیق کردیم و چند مناسبت عجبب را در تقویم جهانی پیدا کردیم تا برای شما ایده‌ای به منظور جشن گرفتن بدهیم. برخی از این مناسبت‌ها مبتنی بر غذا هستند اما برخی دیگر، با فعالیت‌ها و اشیا ارتباط دارند. اگر می‌خواهید با عجیب‌ترین مناسبت‌ها در تقویم آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. روز ملی ماکارونی

آشنایی با عجیب‌ترین مناسبت ها در تقویم

هر سال، چهارم ژانویه، به عنوان جشن ملی اسپاگتی جشن گرفته می‌شود. سالانه، سفارش ماکارونی در حال افزایش است زیرا ماکارونی اکنون یکی از غذاهای اصلی محسوب می‌شود که از مواد مغذی بسیار زیادی برخوردار است. از سوی دیگر، رستوران‌ها این غذا را با انواع طعم‌ها ارائه می‌دهند. بنابراین، می‌توان با اطمینان گفت که این روز پرافتخارترین روز ایتالیایی‌هاست! بنابراین، این مناسبت در تقویم آنلاین شمسی ایران موجود نیست. بااین‌حال، شما می‌توانید همین امروز آن را در تقویم فارسی 1401 خود علامت بزنید و آن را جشن بگیرید.

2-روز ملی در آغوش گرفتن

روز جهانی در آغوش گرفتن یک رویداد سالانه است که به بغل کردن و در آغوش گرفتن اختصاص داده شده است. گفته می‌شود که روز ملی در آغوش گرفتن برای اولین بار در 21 ژانویه 1986 در ایالت میشیگان امریکا جشن گرفته شد. هدف از این ایده تشویق افراد به بغل کردن بیشتر خانواده و دوستانشان است. روز ملی بغل کردن هر سال در 21 ژانویه جشن گرفته می‌شود.

3-روز جهانی نوتلا

آشنایی با عجیب‌ترین مناسبت ها در تقویم

با طعم دلچسبی که نوتلا دارد، عجیب نیست که کودکان و خانواده‌ها عاشق آن هستند. به همین دلیل، یک روز خاص برای نوتلا در نظر گرفته شده است که در آن همه در مورد عشق خود به نوتلا صحبت می‌کنند و آن را می‌خورند. پنج فوریه روز جهانی نوتلا محسوب می‌شود و بسیاری از افراد به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و دستورالعمل‌های نوتلا در شبکه‌های اجتماعی، این روز را جشن می‌گیرند.

4-روز جهانی تعریف و تمجید

در روز اول مارس همه باید از یکدیگر تعریف و تمجید کنند! وقتی به این روز عمیق‌تر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این روز چقدر زیباست. جشن گرفتن روز جهانی تعریف و تمجید باعث می‌شود قلب عزیزانمان را به دست بیاوریم و همچنین، آن‌ها را خوشحال کنیم. گفتن چند کلمه شیرین برای خوشحال کردن اطرافیانمان کافی است. بنابراین، این مناسبت بیشتر از آنکه عجیب باشد، دوست‌داشتنی است.

5-روز ملی زیپ

وقتی این مناسبت را می‌خوانید می‌توانیم شوک را در چهره شما تصور کنیم. مطمئنا وقتی در آینده بخواهید در مورد مناسبت‌های عجیب در تقویم صحبت کنید، اولین مناسبتی که به ذهن شما می‌رسد همین روز ملی زیپ است. این روز به مناسبت روزی تعیین شده است که در 29 آوریل سال 1913، گیدئون سندباک، مهندس سوئدی آمریکایی، توانست حق اختراع زیپ امروزی را دریافت کند. اگرچه زیپ بسیار ساده است اما توانسته زندگی ما را بسیار آسان کند. شما می‌توانید این روز را با فکر کردن به اشیاء مشابه که ساده هستند اما زندگی ما را بسیار آسان‌تر می‌کنند، جشن بگیرید.

6-روز بدون ظروف کثیف

می‌توان این روز را به‌نوعی روز جهانی ظرف شستن نامید. می‌توانید روز بدون ظروف کثیف را با شستن ظروف یا با عدم استفاده از ظروف جشن بگیرید. بنابراین، امیدواریم در روز 18 می، کوه عظیمی از ظروف منتظر شما نباشند.

7-روز هراس

خود نام این روز می‌تواند نشان دهد که ما می‌خواهیم در مورد مناسبتی عجیب صحبت کنیم. شما می‌توانید از هر چیزی به عنوان بهانه‌ای برای هراس استفاده کنید زیرا 18 ژوئن هر سال با عنوان روز هراس جشن گرفته می‌شود. هدف از این روز کاهش و مدیریت استرس افراد است و این روز ما را تشویق می‌کند که از راه‌هایی برای انجام این کار استفاده کنیم. در این روز سعی کنید همه نگرانی‌های خود را از بین ببرید و استراحت کنید. همچنین می‌توانید از فال حافظ آنلاین واقعی استفاده کنید و با دانلود آن به کاملترین پیشگویی درست دست پیدا کنید. به‌این‌ترتیب، نه‌تنها با خواندن اشعار حافظ آرامش پیدا می‌کنید، بلکه می‌توانید آینده خود را نیز پیش‌بینی کنید.

8-روز جهانی پشه

در تاریخ 20 اوت 1897 سر رونالد راس نشان داد که پشه‌ها مالاریا را از فردی به فرد دیگر منتقل می‌کنند. به همین دلیل، این تاریخ به‌عنوان روز جهانی پشه جشن گرفته می‌شود. هدف از این روز، زندگی در دنیایی سالم و عاری از پشه است. روز جهانی پشه یکی از عجیب‌ترین روزها در تقویم جهانی است.

9-روز دکمه‌های خود را بشمار

روز شمردن دکمه‌ها نه‌تنها یکی از عجیب‌ترین مناسبت‌ها در تقویم جهانی است، بلکه بسیار سرگرم‌کننده نیز هست. این مناسبت هر سال 21 اکتبر جشن گرفته می‌شود. چگونه آن را جشن بگیرید؟ از یک مجموعه دکمه شروع کنید و تمام دکمه‌هایی که دارید را بشمرید.

10-روز ملی خوردن یک سیب قرمز

اول دسامبر هر سال به عنوان روز ملی خوردن یک سیب قرمز جشن گرفته می‌شود. معنای این مناسبت، جشن گرفتن یکی از سالم‌ترین میوه‌هایی است که طبیعت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این روز را با درست کردن پای سیب، نوشیدن مقدار زیادی آب سیب یا تهیه سرکه سیب در خانه جشن بگیرید یا می‌توانید یک سیب بردارید و آن را بخورید.

11-روز جهانی من را فراموش نکن

همه ما افرادی را در زندگی خود داریم که به آن‌ها اهمیت می دهیم اما در برقراری ارتباط با آن‌ها کمی ضعیف هستیم. روز جهانی من را فراموش نکن یک مناسبت غیررسمی است که افراد را تشویق می‌کند بارها و بارها با افرادی که نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند دوباره ارتباط بگیرند. این روز هر سال 10 نوامبر جشن گرفته می‌شود و خوب است بدانید که ریشه آن ارتباط نزدیکی با سربازانی دارد که برای کشورشان جان باخته‌اند.

درنهایت، اگر به دنبال هیجان و سرگرمی در زندگی خود هستید یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید جشن گرفتن مناسبت‌های عجیب است. اگرچه مناسبت‌هایی که در این مقاله مطرح شد عجیب‌ترین مناسبت‌های موجود در تقویم جهانی محسوب می‌شوند اما این مناسبت‌ها بسیار بیشتر هستند و می‌توانند برای هر روز شما بهانه‌ای به‌منظور جشن گرفتن باشند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.