۰ نفر

بهترین وسایل برای مهندسان عمران و معماری

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 648623
بهترین وسایل برای مهندسان عمران و معماری

اگر قصد خواندن و تحصیل در رشته مهندسی عمران را دارید ابتدا باید دیدگاهی در مورد آینده شغلی، این رشته بازار کار این رشته و لوازم مورد نیاز برای رشته عمران داشته باشید.

رشته‌های مهندسی شاخه‌های مختلفی دارند که یکی از گرایش‌های اصلی آن گرایش عمران است. این شاخه در ساخت و ساز سازه‌های مسکونی و اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سازمانی به عنوان نظام مهندسی بر آن نظارت دارد تا سازه‌های ساخته شده کیفیت لازم را داشته باشند. در این مقاله قصد معرفی رشته عمران و اقلام لازم برای این رشته به شما را داریم. اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید با ما همراه باشید.

 

معرفی اجمالی رشته عمران

در حقیقت رشته عمران در اصل ساختن ساختمان و سازه‌های مختلف و همچنین محاسبه، بار و توان ساختمان در برابر عوامل محیطی مانند سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی است. مهندس عمران خوب کسی است که یک سازه را مستحکم و درست، با توجه به اصول مهندسی بسازد. منظور ما از ساختمان محدود به یک خانه یک طبقه نیست و از یک بنای ویلایی تا یک برج ۱۰۰ طبقه در این رنج جایی می‌گیرد.

بازار کار

بعضی افراد با داشتن پشتوانه مالی مناسب و رجوع به سازمان نظام مهندسی می‌توانند مجوز احداث یک شرکت مهندسی را بگیرند و رویه کار خود را به عنوان یک مهندس در شرکت ادامه دهند. با گرفتن چندین مهندس خبره یک شرکت مهندسی می‌تواند شروع به کار کند و سازه های مستحکم و اصولی بسازد. احداث چنین شرکتی اگرچه هزینه اولیه بالایی دارد اما درآمد زیادی هم برای مدیر اصلی شرکت خواهد داشت. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید داشتن صبر و حوصله زیاد است. کاری که قرار است انجام دهید در ارتباط با افراد مختلفی مانند کارگر، بنا نقشه کش، مهندس و فروشندگان مصالح است. بی‌شک این کار برای کسانی که ارتباط اجتماعی ضعیفی دارند چندان مناسب نخواهد بود و اگر ویژگی‌های اخلاقی شما متناسب با این کار نیست بهتر است به دنبال این رشته نباشید. در حقیقت شما باید خود را برای یک کار سخت و زمان بر آماده کرده باشید و توان جسمی و فکری زیادی برای کار خود بگذارید تا به موفقیت موردنظرتان دست پیدا کنید.

لوازم ضروری

بهترین وسایل برای مهندسان عمران و معماری

لوازمی که یک دانشجوی عمران باید در کوله‌اش داشته باشد به چند دسته تقسیم می‌شود. یکی لوازم برقی و مانند لپ تاپ مهندسی یا تبلت‌های طراحی و دیگری لوازم لازم در مواقع ضروری است. این اقلام شامل مورادی چون انواع دستگاه جی پی اس، خط کش استیل، گاها ترازوی کوچک، گونیا، تخته رسم، پرگار، متر و ماشین حساب مهندسی است. لوازم ضروری دیگری هم وجود دارد که باید به عنوان یک مهندس عمران به همراه داشته باشید و همراه داشتن سایر لوازم به میزان حرفه‌ای بودن کاری که انجام می‌دهید بستگی خواهد داشت.

لپ تاپ مهندسی

بهترین وسایل برای مهندسان عمران و معماری

یکی از اصلی‌ترین نیازهای یک مهندس عمران لپ تاپ مهندسی است. لپ تاپ‌های مهندسی نیاز به پردازنده‌های هسته‌ای قوی دارند. پردازنده‌های هسته‌ای در لپ تاپ‌های مهندسی به شدت درگیر هستند. نکته دیگری که در مورد لپ تاپ‌های مهندسی باید به آن واقف باشید، این است که یک مهندس در طول روز اقلام زیادی با خود حمل می‌کند. با توجه به این ویژگی شما نیاز به یک لپ تاپ باریک و سبک خواهید داشت که وزن آن موجب آزار و سنگین تر شدن دستان‌تان نشود. ما می‌خواهیم شما بتوانید به راحتی لپ تاپ مهندسی خود را حمل کنید و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. نکته مهم دیگری که در مورد لپ تاپ های مهندسی باید مورد توجه قرار گیرد داشتن باتری قوی و صفحه نمایش تاشو است. صفحه نمایش لپ تاپ شما باید ۱۸۰ درجه باز شود تا بتوانید طرح اولیه روی کاغذ را به طرح کشیده شده روی لپ تاپ تعمیم دهید. برای راحت تر شدن کارهای گرافیکی نیاز به یک باتری قوی و صفحه تاشو تا ۱۸۰ درجه برای شما ضروری است.

  • Hp از شناخته‌ترین ها در دنیای مهندسی

در میان لپ تاپ های مهندسی برند hp یکی از شناخته ترین و معتبرترین برندها می‌باشد و لپ تاپ hp15s یکی از سری های لپ تاپ با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا برای کار مهندسی شما است. این لپ تاپ برای مهندسین که میخواهند هزینه کم و کیفیت بالا را داشته باشند یک انتخاب مقرون به صرفه است. وزن این لپ تاپ یک و هفت دهم گرم است. صفحه ۱۵ اینچی این لپ تاپ کیفیت چندان بالایی ندارد اما برای یک مهندس که نیاز به کارهای گرافیکی سنگین ندارد چندان بد نیست. حافظه scm2 این لپ تاپ قابلیت اجرای بسیاری از نرم افزارهای سنگین مهندسی و گرافیکی را برای شما فراهم می‌کند. پردازنده Ryzen 3 است که می‌تواند با core i3 وارد رقابت شود.

مهندسین عمران تلاش زیادی برای ساخت سازه‌های مستحکم می‌کنند و سازمان نظام مهندسی قوانین سنگینی برای گرفتن مدرک مهندسی قرار داده است اما گاها مشکلاتی مانند ریزش بناهای در حال ساخت یا بناهای تازه ساخت ایجاد می‌شود. این مشکلات تا حدی بر گردن مهندس ناظر است اما در تهیه ابزارهای ضروری مثل خط کش، تخته رسم، انواع ترازهای لیزری یا جیبی و همچنین مواد مصرفی، شخص خریدار نیز در قبال خرید مصالح مسئول است. اگر این مواد از سمت مهندس ناظر تایید شده باشد، تاحد زیادی مهندس مقصر خواهد بود. قبول مسئولیت انجام پروژه اگرچه درآمد بالایی دارد اما قبل از انجام یا حتی قبل از رفتن به سمت این رشته به درستی فکر کنید که آیا توانایی پذیرش چنین مسئولیتی را در آینده خواهید داشت؟

نویسنده: سارااقبالی

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.