۰ نفر

هوای گرم کشور را فرا می گیرد

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 647564
هوای گرم کشور را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی از استقرار هوای گرم در کشور خبر و نسبت به نفوذ گردوخاک به ۱۴ استان و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

فردا بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده شده و گستره آن مناطقی از اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه را فرا می‌گیرد. این وضعیت دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل ادامه خواهد داشت.

بر اثر فعالیت این سامانه یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی از امروز تا دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان آفتابی است. همچنین توده هوای نسبتا گرم تا ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور مستقر می‌شود.

*توصیف سامانه: گردو خاک

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵

نوع مخاطره: خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد نسبتاً شدید

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، البرز، زنجان، کرمانشاه، قزوین.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی، لرستان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر و لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره .