۰ نفر

طالع بینی و خصوصیات مردان متولد تیر در عشق و زندگی / زنی که مرد تیر ماهی عاشقش می شود

۳ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۰
کد خبر: 647435
طالع بینی و خصوصیات مردان متولد تیر در عشق و زندگی / زنی که مرد تیر ماهی عاشقش می شود

رگ خواب مردان متولد تیر چیست؟ هرچند مواجهه با دیگران همراه با پیش‌فرض‌های قبلی کاری معقول و انسانی نیست اما گاهی اوقات برای پیش‌بینی رفتار دیگران و انجام بهترین واکنش به آن رفتار، داشتن مجموعه‌ای از انتظارات به ما کمک می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هدف از بررسی ویژگی‌های مردان متولد تیر، کمک به شماست تا بتوانید در رابطه‌تان با متولدین تیرماه رفتارهای سنجیده‌ای انجام دهید و اگر متولد این ماه هستید شناخت بهتری از خودتان کسب کنید. در ادامه مقاله به بررسی کامل رگ خواب مردان متولد تیر می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

تاریخچه طالع بینی بر اساس ماه تولد

یکی از شاخه‌های بزرگ و برجسته علم در زمان‌های قدیم، پیش‌بینی حوادث و رویدادهای طبیعی بر اساس شرایط قرار گرفتن ماه و خورشید بود که به آن علم نجوم گفته می‌شد. در ایران باستان و همچنین تمدن اسلامی، نیروهای آسمانی تأثیر خود را از طریق ماه و خورشید برجهان مادی اعمال می‌کردند.

در این زمینه بخوانید؛

طالع بینی کامل و خصوصیات زن و دختر متولد تیر در عشق و زندگی​

اگرچه شاید در دنیای امروز صحبت از طالع بینی با تمسخر مواجه شود ولی باید دانست که یک‌زمانی این موضوعات بسیار جدی و کاربردی بوده است و به‌عنوان ابزاری برای شناسایی جهان، کارایی بسیار زیادی داشته است اما غلبه فنّاوری و تجربه‌گرایی بر دنیای مدرن، ذهن همه ما را نسبت به این‌گونه مسائل بدبین کرده است.

خصوصیات مردان متولد تیرماه

حالا که تا حدودی در مورد فلسفه طالع بینی بر اساس ماه تولد صحبت شد، سعی می‌کنیم باهم ویژگی‌های افراد متولد تیر را مرور کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که انسان‌ها دارای خصوصیات متنوعی هستند و نمی‌توان آن‌ها را در یک چهارچوب خاص بسته‌بندی کرد، پس مراقب باشید تا در دام پیش‌فرض‌های مربوط به مردان متولد تیرماه گرفتار نشوید.

1. دمدمی‌مزاج بودن مردان متولد تیرماه

شاید مهم‌ترین خصوصیت مردان متولد تیرماه عدم ثبات هیجانی باشد. این افراد را نمی‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد. گاهی اوقات به‌شدت مهربان و خوش‌برخورد هستند و گاهی اوقات سرد و نامهربان. دلیل این موضوع را تأثیر زیاد ماه بر آن‌ها عنوان کرده‌اند. به دلیل اینکه ماه موجب جزر و مد و بالا و پایین رفتن آب می‌شود فرض کرده‌اند که این افراد نیز در زندگی خود تحت تأثیر ماه عمل می‌کنند و از نوسانات هیجانی رنج می‌برند.

2. احساساتی بودن مردان متولد تیرماه

در نگاه اول وقتی با مردان متولد تیرماه برخورد می‌کنید تصور شما این است که آن‌ها افرادی سرد و بی‌روح هستند. در واقع باید به زبان روان‌شناسی آن‌ها را دارای عاطفه سطحی طبقه‌بندی کرد به این معنا که این افراد از درون هیجانات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند اما توانایی ابراز درست آن‌ها را ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند هیجانات خود را مخفی نگه‌دارند.

این موضوع وقتی‌که با آن‌ها ارتباط محکم‌تری برقرار کنید و بعد از اینکه توانستند به شما اعتماد کنند، کاملاً برای شما روشن خواهد شد. افراد متولد تیرماه افرادی دیرجوش اما متعهد هستند و بعد از اینکه رابطه مستحکم شد آن‌ها می‌توانند همه هیجانات خود را برای شما به نمایش بگذارند و در کنار شما بسیار فعال و پرانرژی باشند.

3. رگ خواب مردان متولد تیر | مسئولیت‌پذیر و متعهد بودن مردان متولد تیرماه

افراد متولد تیرماه نسبت به سنت‌ها و آداب‌ و رسوم بسیار جدی و سخت‌گیر هستند و هنگامی‌که نسبت به موضوعی علاقه‌مند می‌شوند تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می‌دهند. در زمینهٔ روابط میان فردی نیز همین خصوصیت را نشان می‌دهند.

این افراد معمولاً به‌سختی می‌توانند به دیگران نزدیک شوند اما اگر بتوانید دل آن‌ها را به دست بیاورید، دیگر نگرانی خاصی وجود ندارد؛ زیرا آن‌ها برای خودشان و تصمیمات مهم زندگی‌شان ارزش بسیار زیادی قائل هستند و به‌راحتی از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند. در اینجا باید اضافه کرد که متولدین تیرماه بسیار خانواده‌دوست، مهربان و در روابط خود وفادار هستند.

4. باادب و بانزاکت بودن مردان متولد تیرماه

یکی دیگر از ویژگی دوست‌داشتنی مردان متولد تیرماه مؤدب بودن آن‌هاست. این افراد هرچند گاهی اوقات بدخلق و سخت‌گیر می‌شوند اما تا حد امکان به اطرافیان خود بی‌احترامی نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال اگر به خانمی علاقه‌مند شوند به‌هیچ‌وجه در کنار او حرکات و الفاظ زشت استفاده نمی‌کنند. این ویژگی را می‌توان از مقایسه رفتار او هنگام بودن با فرد موردعلاقه و دیگر دوستان و آشنایان به‌وضوح مشاهده کرد.

5. رگ خواب مردان متولد تیر | علاقه به حرفه و کسب درآمد مردان متولد تیرماه

برای متولدین تیرماه پیشرفت بیشتر از همه‌چیز به معنای کسب درآمد بیشتر است. در زندگی آن‌ها تفریح و مسافرت و استراحت در درجه دوم اولویت قرار دارد. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند به درآمد بیشتر دست پیدا کنند و در شغل و حرفه خود پیشرفت بیشتری داشته باشند. معمولاً مشکلات مالی در متولدین تیرماه بسیار کمتر از متولدین ماه‌های دیگر وجود دارد.

6. خجالتی بودن مردان متولد تیرماه

در حضور دیگران بودن و در مرکز توجه قرار داشتن باعث اضطراب در این افراد می‌شود و به همین دلیل تمایل دارند زمان بیشتری را در خلوت بگذرانند و یا در کنار دوستان و خانواده نزدیک باشند. یکی از دلایل دیرجوش بودن آن‌ها همین خجالتی بودن است. البته نباید خجالتی بودن را با ترسو بودن اشتباه گرفت زیرا این افراد نسبت به احساسات خود توجه زیادی دارند و اگر از جانب دیگران مورد تحقیر و بی‌احترامی قرار بگیرند از حق خود دفاع خواهند کرد.

7. صرفه‌جو و اقتصادی بودن مردان متولد تیرماه

متولدین تیر در حساب‌وکتاب دقت زیادی می‌کنند اما به‌هیچ‌وجه خسیس نیستند. اگرچه در ظاهر خسیس به نظر می‌رسند اما در مواقع ضروری به شما نشان خواهند داد که تا چه حد می‌توانند از دارایی‌های مادی خود برای آرامش و رفاه بیشتر خود و دیگران استفاده کنند. به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می‌دهند و دوست دارند پول خود را به بهترین شکل ممکن هزینه کنند.

8. رگ خواب مردان متولد تیر | درون‌گرا بودن مردان متولد تیرماه

شاید زیربنایی‌ترین ویژگی متولدین تیرماه درون‌گرا بودن آن‌ها باشد. این افراد حتماً در طول روز باید زمانی را با خود خلوت کنند. آن‌ها به احساسات و عواطف خود اهمیت زیادی می‌دهند و رشد و پیشرفت شخصی از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است.

معمولاً دوستان کمی در اطراف خود دارند اما با آن‌ها بسیار نزدیک و صمیمی هستند. باکسانی دوست می‌شوند که به آن‌ها شبیه باشند و ارزش‌های آن‌ها را قبول داشته باشند. در تصمیمات مهم به درون خود مراجعه می‌کنند و برای علایق خود و دیگران احترام زیادی قائل هستند. به گل و موسیقی و شعر علاقه زیادی دارند و در تنهایی احساس لذت و آرامش بیشتری نسبت به مکان‌های شلوغ و مهمانی‌ها دارند.

9. کم‌حرف بودن مردان متولد تیرماه

با توجه به اینکه متولدین تیرماه درون‌گرا هستند پس عجیب به نظر نمی‌رسد اگر آن‌ها تمایلی به گفت‌وگو و صحبت‌های طولانی نداشته باشند. نکته جالب در مورد آن‌ها اینکه توانایی بسیار زیادی در انتقال مطالب با کمترین کلمات دارند. به‌عبارت‌دیگر می‌توانند موضوعات بسیار مهم را در کوتاه‌ترین جملات جمع‌بندی کنند و معنای مطالب را به مخاطب خود انتقال دهند.

10. کینه‌جو بودن مردان متولد تیرماه

شاید این ویژگی برای شما خوشایند نباشد اما متولدین تیرماه بسیار نسبت به بدی‌هایی که در حق آن‌ها صورت گرفته است سخت‌گیر و کینه‌جو هستند. آن‌ها معمولاً درگذشته زندگی می‌کنند و دل‌بستگی فراوانی به ریشه‌های گذشته خود دارند و از فکر کردن به گذشته لذت می‌برند به همین دلیل اگر درگذشته اتفاق بدی را تجربه کرده باشند، نسبت به کسانی که در آن اتفاق شریک بوده‌اند تا همیشه کینه‌جو هستند و نمی‌توانند فراموش کنند.

11. رگ خواب مردان متولد تیر | دل‌بستگی زیاد به مادر

یکی از ویژگی‌هایی که در اکثر مردان متولد تیرماه مشاهده می‌گردد علاقه به مادر است. آن‌ها حتی اگر چندین بچه داشته باشند بازهم هنوز یک پسربچه هستند و تمایل دارند دیگران به آن‌ها توجه داشته باشند و از آن‌ها مراقبت کنند. این ویژگی می‌تواند در طول زندگی مشترک با آن‌ها برای شما دردسرآفرین باشد زیرا مدام در ذهن خود شما را با مادرش مقایسه می‌کند و دوست دارد شما را شبیه او کند.

در اینجا صحبت‌های بالبی که سبک‌های دل‌بستگی را مطرح کرده است می‌تواند توصیف دقیق‌تری از این افراد به دست دهد. او معتقد است که اگر مادر فردی حمایت گر و مورد اعتماد باشد فرزندان می‌توانند در بزرگ‌سالی به دیگران اعتماد کنند و در جامعه فردی مستقل و مسئولیت‌پذیر باشند اما اگر مادر رفتار متناقضی داشته باشد به این صورت که گاهی اوقات حمایت‌کننده و گاهی تردکننده باشد فرزندان آن‌ها توانایی اعتماد کردن به دیگران را از دست می‌دهند و در بزرگ‌سالی در برقراری رابطه درست با دیگران به مشکل دچار می‌شوند.

افراد متولدین تیرماه به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار هنوز به مادر خود نیاز دارند و اگر مادر نباشد نمی‌توانند مشکلات وزندگی خود را کنترل کنند و به همین دلیل در هنگام بزرگ‌سالی به دنبال جانشینی مناسب برای مادر هستند تا بتوانند امنیت ازدست‌رفته را برگردانند. 

چگونه با مردان متولد تیرماه رفتار کنیم؟

حالا که خصوصیات اصلی افراد متولد تیرماه را مرور کردیم، سعی می‌کنیم بر اساس آن‌ها به شما کمک کنیم تا بتوانید رفتار درستی در مقابل آن‌ها داشته باشید.

1. ایجاد احساس همدلی و درک مشترک

افراد متولد تیرماه معمولاً تمایل زیادی به صحبت کردن ندارند و به همین دلیل درک آن‌ها برای دیگران سخت و مشکل است و همین موضوع باعث می‌شود که احساس تنهایی کنند. برای اینکه بتوانید درک درستی از آن‌ها پیدا کنید نیاز به زمان و شناسایی علایق متولدین تیرماه بسیار مهم است.

اگر احساس کنند که شما سعی دارید آن‌ها را درک کنید و نسبت به آن‌ها شناخت بیشتری پیدا کنید، بسیار خوشحال می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که به شما علاقه پیدا کنند و در مورد خود بیشتر صحبت کنند و شما را به‌عنوان جزو مهمی از زندگی‌شان در نظر بگیرند. برای اطلاع از مهارت همدلی کلیک کنید.

2. رگ خواب مردان متولد تیر | صداقت و راست‌گویی

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در رفتار خود لحاظ کنید صداقت و راست‌گویی در ارتباط با این افراد است. آن‌ها از عدم صداقت متنفر هستند و اگر در رفتار و کلام شما دوگانگی مشاهده کنند خیلی سخت می‌توانند ارتباط خود را با شما ادامه دهند. هرگز به آن‌ها دروغ نگویید و تا حد امکان همه موضوعات را شفاف و روشن به آن‌ها توضیح دهید. 

3. احترام به عقاید و ارزش‌ها

مطمئن باشید که مردان متولد تیرماه نسبت به ارزش‌ها و باورهای خود بسیار سخت‌گیر هستند و اگر قصد دارید در کنار آن‌ها باشید باید نسبت به تصمیمات و خواسته‌های آن‌ها با احترام برخورد کنید. البته این موضوع به معنای اطاعت بی‌چون‌وچرا نیست بلکه به معنای ایجاد درک و فهم متقابل و مشترک هست.

4. رگ خواب مردان متولد تیر | دوری از تجمل و اسراف

همان‌طور که در خصوصیات افراد متولد تیرماه مشاهده کردید آن‌ها نسبت به اسراف نگاه بدی دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به خوش‌گذرانی و صرف پول زیاد برای تفریح و لذت علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم با افراد تیرماهی ازدواج نکنید. هرچند که خصوصیات ذکرشده دقیق و علمی نیستند اما حتماً در تصمیمات خود به آن‌ها توجه داشته باشید.

5. محبت کلامی و خوش‌صحبت بودن

افراد متولد تیرماه به جذابیت‌های کلامی شما بیشتر از جذابیت ظاهری و یا رفتاری شما جلب می‌شوند. آن‌ها دوست دارند که یک رفیق راه و هم‌کلام همیشگی داشته باشند که بتوانند همه حرف‌ها و درد دل‌های خود را بیرون بریزند و مشاهده این ویژگی در شما آن‌ها را بسیار خوشحال می‌کند و باعث می‌شود که به شما علاقه‌مند گردد.

6. رگ خواب مردان متولد تیر | باوقار و متانت رفتار کردن

اگر در بیرون از خانه و مهمانی باوقار و متانت رفتار کنید احتمال اینکه شما را فردی مستقل و هدفمند در نظر بگیرد و برای شما شخصیتی جذاب و دوست‌داشتنی تصور کند بیشتر است. از شوخی و خنده با غریبه خوشش نمی‌آید و تصور می‌کند که شما آدمی سطحی هستید پس تا حد امکان به لباس پوشیدن و ارتباطات خود در بیرون از خانه توجه داشته باشید.

مردان متولد تیر از چه کسانی خوششان نمی‌آید؟

_آن‌ها از آدم‌های وراج و پرحرف متنفر هستند و تحمل هم‌نشینی با آن‌ها را ندارند. همان‌طور که گفته شد متولدین تیر اکثراً افرادی درون‌گرا هستند که نیاز به آرامش و سکوت دارند و اگر نیاز آن‌ها به آرامش نادیده گرفته شود ناراحت می‌شوند.

_دیگر ویژگی منفی ازنظر آن‌ها بروز بیش‌ازحد هیجانات است. اگر افراد بیش از در نشان دادن هیجانات خود اغراق کنند موجب می‌شود که متولدین تیرماه تصور کنند که این افراد سطحی و غیرقابل‌اعتماد هستند و نمی‌توان آن‌ها را جدی گرفت.

_تحمل سرزنش و گلایه‌های پی‌درپی برای هرکسی سخت است. این ویژگی در متولدین تیرماه بیشتر وجود دارد زیرا آن‌ها نسبت به انتقاد حساسیت زیادی دارند و اگر بیشتر از حد معمول با آن‌ها جروبحث داشته باشید خیلی زود از شما فاصله می‌گیرند.

توصیه‌هایی برای همسران مردان متولد تیر

_به دلیل نیاز به آرامش و سکوت در افراد متولد تیرماه حتماً در مهمان‌نوازی و دعوت‌ها به نظرات همسر خود احترام بگذارید.

_نیاز آن‌ها را به‌تنهایی جدی بگیرید زیرا این افراد اگر تنهایی‌شان نادیده گرفته شود آرامش خود را از دست می‌دهند و ممکن است به‌طورجدی از شما ناراحت شوند.

_در برخورد با آن‌ها مثبت نگر و خوش‌بین باشید زیرا آن‌ها به آدم‌های مأیوس و ناامید نگاه خوبی ندارند.

_این افراد فقط با افراد صمیمی و نزدیک خود احساس آرامش می‌کنند. اگر در کنار شما شوخ‌طبعی نشان داد سعی کنید آن را تقویت کنید زیرا باعث نزدیکی بیشتر او به شما خواهد گردید.

کهن‌الگوی آپولو (خدای خورشید) از دیدگاه یونگ | شبیه مردان متولد تیرماه

برای اینکه مطالب مطرح‌شده در اینجا را ارزیابی کنیم بهتر است آن‌ها را با دیدگاه‌های نوین روان‌شناسی در این زمینه کمی مقایسه کنیم و برای این کار سعی کرده‌ایم ویژگی‌های مردان متولد تیر را با کهن‌الگوی آپولو در نظریات یونگ مقایسه کنیم. کهن‌الگوها ویژگی‌هایی هستند که در ناخودآگاه جمعی ما وجود دارد و در طول تاریخ این ویژگی‌ها را از اجداد و گذشتگان خود به ارث برده‌ایم. این ویژگی‌ها بدون آگاهی ما تأثیر خود را بر رفتار ما می‌گذارند و یکی از عوامل رفتارها و افکار ما هستند. 

کهن‌الگوی آپولو یا خدای خورشید شباهت زیادی به خصوصیات مردان متولد تیرماه دارد. این کهن‌الگو به رفتارهایی اشاره دارد که منظم و دقیق هستند. افرادی که تحت کنترل این الگو هستند معمولاً درون‌گرا و محافظه‌کار هستند. در تصمیمات خود بسیار جدی هستند و به دنبال بهترین و ایده آل‌ترین چیزها هستند. این افراد برای هر کاری به دنبال دلیل هستند و در تصمیمات خود محکم و پایدار نشان می‌دهند. 

رگ خواب مردان متولد تیر | سخن آخر

انسان‌ها موجودات بسیار پیچیده‌ای هستند زیرا علاوه بر آن چیزی که از ژنتیک و همچنین از محیط می‌گیرند توانایی استدلال و تفکر نیز در آن‌ها وجود دارد و می‌توانند رفتار و افکار خود را بسته به موقعیت تغییر دهند؛ به همین دلیل شناختن کامل افراد و برقراری ارتباط صحیح و پایدار با دیگران بسیار سخت و مشکل است.