۰ نفر

با مرد مطلقه که فرزند دارد ازدواج بکنم یا نه؟

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 646947
با مرد مطلقه که فرزند دارد ازدواج بکنم یا نه؟

ازدواج در سنین بالا و با وجود بچه دردسرهای مخصوص به خود را دارد.زمانی که قصد ازدواج با مرد بچه دار را دارید؛ علاوه بر چالش های ازدواج در سنین جوانی، مشکلات مربوط به نگهداری و ارتباط با کودکی ناشناخته نیز به آن اضافه می شود.

شرایط ازدواج با مردی که فرزند دارد

به گزارش اقتصاد آنلاین، در واقع نکاتی در رابطه با ازدواج مجدد با وجود بچه اهمیت دارد که توجه نکردن به آن ها در آینده سبب ایجاد آسیب هایی به زوجین می شود. اگر در حال انتخاب برای ازدواج با مردی که بچه دارد هستید به شما پیشنهاد می دهیم نکات مهم این مقاله را به خاطر بسپارید. از این رو نظر شما را به ادامه این مطلب جلب می کنیم.

مشکلات مربوط به ازدواج با مرد بچه دار

اگر همسر مناسبی پیدا کرده اید که فرزند نیز دارد، قبل از هر اقدامی باید با دردسرهای ازدواج با او آشنا شوید. چرا که شناخت مشکلات احتمالی ازدواج مجدد با وجود بچه، شما را در ازدواج موفق همراهی می کند.

در این قسمت دردسرهای ازدواج با مردی که همسرش فوت کرده و بچه دارد یا کسی را که از همسر خود جدا شده و اکنون صاحب فرزند است، برای درک بهتر به ۵ بخش تقسیم کرده ایم.

علاوه بر خواندن ۵ مورد زیر، جهت مشاوره ازدواج، امکان استفاده از مشاوران حاذق ما را نیز دارید. اکنون به مشکلات ازدواج با مرد بچه دار توجه کنید.

احساس کودک نسبت به نامادری

جدایی مادر و کودک ممکن است به دلیل جدایی والدین یا فوت مادر باشد. دلیل این جدایی هر چه که باشد برای کودکان بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

این اتفاق تنش ها و تلاطم هایی را در وجود کودک ایجاد می کند که نتیجه آن تغییر رفتار و ایجاد حساسیت در روحیه او می شود.

از این رو ممکن است ازدواج با مرد بچه دار برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. بدین گونه که کودک با ورود شما به حریم خانواده خود، احساس عدم امنیت یا حسادت دارد. معمولا در این مواقع کودکان احساس می کنند شما پدر را از او می گیرید.

کودکان ممکن است برای حفظ حریم امن خود نه تنها شما را دوست نداشته باشند، بلکه علیه شما کارهایی نیز انجام دهند. به عنوان نمونه ممکن است با دیدنتان پرخاشگری کند و نگذارد در نزدیکی پدر او بنشینید.

این موضوع احتمال دارد به مرور زمان روی همسر آینده تان نیز تاثیر بگذارد و او برای حفظ آرامش فرزندش از شما دوری کند.

احساس شما نسبت به کودک

اگر فرزندی ندارید و تا به حال مادر نشده اید، ممکن است در ارتباط گیری با فرزند همسر آینده تان به مشکل بخورید.

همچنین اگر از دسته افرادی هستید که به طور کل در ارتباط گیری با بچه ها دچار مشکل می شوید، ازدواج مجدد با وجود بچه ممکن است برای شما سخت و طاقت فرسا باشد.

این موضوع علاوه بر احساس ناراحتی، ممکن است روی همسر شما نیز تاثیر بگذارد و در نهایت حس نا امنی در حریم خانه ایجاد شود. لازم به ذکر است که وجود چنین حسی برای هیچ یک از اعضای خانواده مناسب نخواهد بود.

مسئولیت در برابر بچه مرد

گاهی ازدواج با مرد بچه دار به معنی قبول مسئولیت کودک همسر نیز است. چرا که احتمال دارد همسر آینده شما بر این عقیده باشد که زین پس مسئولیت تربیت و نگهداری فرزندش با شما است.

با قبول این مسئولیت لازم است بدانید شاید گاهی مجبور شوید اواسط شب بیدار بمانید و هنگام مریضی و ناخوشی از کودک همسر خود محافظت کنید.

اگرچه ممکن است همسر چنین مسئولیتی را به شما واگذار نکند و خود مراقب کودکش باشد. اما بدانید که شما به عنوان همسر باید هم پا با او باشید.

در اولویت دوم قرار داشتن

برای درک بهتر این موضوع لازم است واقعیت ها را بدون پرده بیان کنیم. تصور کنید بعد از ازدواج قصد رفتن به ماه عسل را دارید.

این ماه عسل در حالی است که فرزندی تنها در خانه است که مسئولیت آن با پدر کودک خواهد بود. از این رو ممکن است کودک نیز با شما به ماه عسل بیاید.

اگر در دوران ماه عسل کودک به همراه پدر و نامادری خود به سفر نیاید، بعد از اتمام سفر شما نه یک زندگی دو نفره بلکه زندگی سه نفر شاید هم زندگی با تعداد افراد بیشتری را شروع کرده اید.

از این موضوع که بگذریم در نظر داشته باشید که همسر شما در طول روز نیاز به وقت گذراندن با کودک خود را دارد و گاهی کودکان از بازی با پدر خود به زودی دست نمی کشند.

اکنون اگر می پرسید که «آیا ازدواج با مردی که فرزند دارد مشکل است» ما به شما خواهیم گفت که دشواری هایی دارد؛ اما راه حل هایی نیز وجود دارد که به شما در این تصمیم کمک می کند.

اگر در ازدواج مجدد با وجود بچه مصمم هستید، پیشنهاد می دهیم از مشاوران ما در نوا مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

تمایل نداشتن مرد به داشتن فرزند جدید

دردسر ازدواج با مرد بچه دار تنها به زندگی با کودک او بر نمی گردد. گاهی مشکل فراتر از این حرف ها می رود. از آنجایی که همسر شما فرزند دارد، ممکن است مایل به داشتن فرزند دیگر نباشد.

بدین ترتیب اگر شما مادر نشده باشید به احتمال زیاد هیچ گاه مادر نخواهید شد.

تشکیل زندگی آرام با وجود مرد بچه دار

اکنون که با مشکلات ازدواج با مرد بچه دار آشنا شدید، لازم است که نحوه برخورد مناسب با آن ها را نیز بدانید. اگر در تصمیمتان ثابت قدم هستید و طرف مقابل خود را دوست دارید، امکان حل مشکلات توسط شما ساده خواهد بود.

در ادامه مقاله ما راه حل هایی را برای حل و فصل مشکلات احتمالی ازدواج مجدد با مرد بچه دار شرح می دهیم. این اطلاعات توسط مشاوران ما در نوا مشاور به شما داده می شود.

همچنین لازم است بدانید زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج چه زمانی است و سپس برای مشاوره تخصصی تر امکان دریافت وقت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری را دارید.

آموزش رفتار درست با کودک همسر

اگر کودکان با شما رفتار درستی ندارند و با دیدن شما پرخاشگری می کنند، نیازی به نگران شدن نیست. تنها کافی است آرامش خود را حفظ کرده و باور داشته باشید که آن ها فقط کودک هستند.

به شما پیشنهاد می دهیم که نیاز کودکان را بشناسید و با توجه به روحیات آنان رفتار کنید. به عنوان نمونه کودکان احتیاج به بازی دارند، از این رو از بازی کردن با آن ها غافل نشوید.

همچنین آنان از گرفتن کادوهای متنوع هیجان زده می شوند. فراموش نکنید که آن ها به دنبال حس امنیت و آرامش هستند.

به آن ها توضیح دهید که پدرشان در هر صورت متعلق به آن ها است و هیچکس نمی تواند بین کودک و پدرش دوری ایجاد کند

برای آن که بهتر تصمیم بگیرید مراجعه به مشاوره را فراموش نکنید. مشاوران به شما کمک می کنند در هر شرایطی کنترل اوضاع را به دست بگیرید و آرامش خانه را حفظ کنید.

بدین صورت است که همسر شما نیز بیش از پیش به شما علاقه مند می شود و از آن جا که دیگر نگران رابطه شما و فرزند خود نیست، ذهن بازتری برای توجه به شما دارد.

به دست آوردن احساس خوب به کودک همسر

داشتن زندگی آرام به همراه شور و هیجان، نیازمند وجود احساسات مثبت است. اگر قصد ازدواج با مرد بچه دار را داشته اما به فرزند وی علاقه ای ندارید، باید بدانید که خود و همسرتان را از داشتن زندگی آرام محروم می کنید.

برای  داشتن حس خوب به کودک بهتر است در مرحله اول انرژی مثبت داشته باشد و بعد از آن خود را به دنیای کودکان نزدیک کنید.

سعی کنید دنیا را از چشم آن ها ببینید و مسائل را با نگاه آن ها بررسی کنید. این اتفاق به مرور زمان سبب ایجاد علاقه فرزند در دل شما می شود.

پیشنهاد دیگر ما این است که این احساس را با همسر آینده خود در میان بگذارید و از او بخواهید که برای این ایجاد ارتباط به شما زمان دهد.

همچنین در رابطه با مسئولیت های کودک در طول زندگی قبل از ازدواج با همسر آینده خود صحبت کنید.

سنجش علاقه به همسر

زندگی کردن در هر شرایطی سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد اما موضوعی که به ما قدرت ادامه زندگی را می دهد، حسی است که از درون قلب ما نشات می گیرد.

بهتر است در رابطه با این حس برای انتخاب درست، با خود صادق باشید.

عشق و علاقه به همسر از موضوعاتی است که به شما قدرت و انگیزه ای می دهد که با تمام مشکلات ازدواج با مرد بچه دار، تن به این ازدواج دهید و زندگی مملو از شور و هیجان نیز ایجاد کنید.

در جواب کلی به این سوال که «آیا ازدواج با مردی که فرزند دارد مشکل است» خواهیم گفت که در صورت وجود عشق و علاقه میان شما و همسر آیندتان، مشکلات به راحتی قابل حل خواهد بود.

نقش جلسات مشاوره برای ازدواج با مرد بچه دار

دقت داشته باشید که نکات گفته شده در این مقاله صرفا نکات کلی است که برای همه افرادی که قصد ازدواج مجدد با وجود بچه را دارند، مناسب است.

اگر به دنبال راه حل تخصصی هستید، باید مشکل خود را به همراه تمام جزئیات با مشاوران با تجربه درمیان بگذارید.

مشاور نه تنها به رابطه شما و فرزند همسر آینده کمک می کند، بلکه سبب ایجاد رابطه بهتر بین شما و همسرتان نیز می شود.

شما برای تشکیل خانواده ای آرام نیاز به کنترل عواطف و احساسات و آموختن طرز صحیح برخورد با مسائل و مشکلات را دارید. از این رو جلسات مشاوره برای ازدواج با مردی که بچه دارد به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله، مشکلات ازدواج با مرد بچه دار را بررسی کردیم و به طور کامل شرح دادیم. همچنین در ادامه راه حل های مقابله با آن را نیز آموزش دادیم.

گرچه ازدواج با مردی که همسرش فوت کرده و بچه دارد یا به دلایلی اکنون همسرش درکنارش نیست، سخت است؛ اما اگر اتحاد و همفکری میان شما و همسر آیندتان وجود داشته باشد، هر مشکلی را از بین خواهید برد.