۰ نفر

دلیل اصلی بوی بد آبسردکن یخچال و رفع طبیعی آن

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 646937
دلیل اصلی بوی بد آبسردکن یخچال و رفع طبیعی آن

بوی بد آبسردکن یخچال بسیار آزار دهنده است، به همین دلیل به انتشار مقاله علت بوی بد آبسرد کن یخچال فریزر و ساید بای ساید و نحوه رفع آن پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مشکل بوی بد آبسردکن یخچال همیشگی بوده و چیز جدیدی در یخچال‌های امروزی نخواهد بود. بلکه از گذشته این بو در یخچال و آبسردکن ها به وجود می‌آمد و همچنان نیز آن را در برخی یخچال‌ها استشمام می کنید.

در فصل گرما و تابستان، بو گرفتن آب داخل آبسردکن می‌تواند یکی از آزرده‌ترین عوامل باشد و لازم است بدانید که این بو بد از چه منبعی به وجود آمده و از چه طریقی می‌توان آن را از بین برد تا باعث سلب آرامش نشود. زیرا میزان مصرف آب در فصل تابستان بسیار زیاد است و شما نمی‌توانید آب آشامیدنی را که از آبسردکن یخچال تخلیه می‌کنید و با بو بد همراه است، مصرف کنید. دلایل بسیاری در ایجاد بو بد وجود دارند که هر کدام دارای راهکارهایی هستند. پس ادامه مطالب را با ما همراه باشید تا مطالب مفید را در دسترس داشته باشید.

علت بوی بد آب سردکن یخچال

رفع بوی بد آبسردکن یخچال یکی از اصلی‌ترین دغدغه هایی است که اغلب افراد با خرید یخچال جدید یا آب سرد کن با آن مواجه خواهند شد. گاهی متوجه خواهید شد که آب درون آبسردکن یخچال با بو بدی همراه است یا مخزن‌های آب سرد کن یخچال بو بدی را از خود تولید می‌کنند. تمامی این موارد از مشکلات جزئی هستند که می‌توان گفت از متداول‌ترین خرابی‌ها در یخچال به شمار می‌آیند. حال، ما قصد داریم تا در این مقاله رفع بوی بد آب سرد کن یخچال را با ساده‌ترین روش‌ها آموزش بدهیم و بگوییم چگونه ممکن است این بو در آبسردکن یخچال به وجود بیاید.

از علت های مهمی که در بو گرفتن آبسردکن یخچال تأثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که یخچال یا آبسردکن جدید باشد.
  • آب درون آبسردکن مدت زمان بسیار طولانی مانده باشد.
  • استفاده کردن از فیلترهای بی کیفیت
  • تمیز نکردن یخچال

این موارد مهم را می‌توان از اصلی‌ترین موارد علت بوی بد آبسردکن یخچال دانست.

در ادامه سعی داریم تا آموزش‌های لازم را جهت رفع بوی بد آبسردکن یخچال برایتان به اختصار توضیح دهیم تا نگرانی از جانب بو بد یخچال خود نداشته باشید و با ساده‌ترین روش‌ها، خودتان به تنهایی می‌توانید این بوی بد را از بین ببرید یا با تمیز نگهداری و مراقبت و راهکارهای درست، یخچالتان را از بو بد حفظ کنید.

بو گرفتن آبسردکن یخچال جدید

بو گرفتن آبسردکن یخچال جدید امری طبیعی است؛ زمانی که یخچال نو می‌خرید یا مخزن آبسردکن یخچال را تعویض می‌کنید، امکان ایجاد بو بد در فضا یخچال حاکم است. این بو بد کاملاً طبیعی است و در اغلب یخچال‌های نو وجود دارد و بوی نو بودن دلیل آن است .

برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال می‌توانید پس از چندین بار تکرار و تخلیه آب و تعویض ، بو بد را از بین ببرید.

در این مواقع، با تعویض آب، بو بد یخچال از بین خواهد رفت.

هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید که یخچالتان دچار آسیب شده یا ممکن است این بو تا همیشه باقی بماند.

ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که به راحتی این بو از بین خواهد رفت.

بو گرفتن آبسردکن یخچال به دلیل ماندن آب در آن

بوگرفتن آبسردکن به دلیل ماندن آب در آن یکی از رایج ترین دلیل ها است، برای درک بیشتر این موضوع به ضرب المثل ( آب که یک جا بماند میگندد ) دقت نمایید.

اگر از آبسردکن یخچال استفاده نمی کنید، توصیه خواهد شد که آب درون آن را تخلیه کنید.

زیرا آب پس از گذشت زمان در آبسردکن، بو بدی را از خود ایجاد خواهد کرد.

آب در داخل آب‌ سردکن پس از گذشت طولانی مدت علاوه بر این‌که بو بد می‌دهد، باعث زرد شدن آبسردکن و تغییر رنگ آن قسمت از بدنه یخچال خواهد شد.

بو گرفتن آبسردکن به دلیل استفاده از فیلتر آب بی کیفیت در یخچال

یکی از علل‌هایی که باعث بو بد یخچال یا آبسردکن است، تعویض دیر هنگام فیلتر و استفاده از فیلترهای بی کیفیت خواهد بود ؛ این بو بد باعث سلب آرامش از افراد می‌شود و هنگامی‌که در یخچال را باز می‌کنند، بو بد آن‌ها را آزرده خواهد کرد.

تصفیه آب دستگاه که کلر آب را از بین می‌برد، باعث جمع شدن آلودگی و میکروب در آن قسمت خواهد شد.

برای اینکه آب خالص و تمیز برای آشامیدن داشته باشید، وجود این فیلترها در داخل دستگاه الزامی است و پس از طی مدت زمان طولانی بو بد را از خود استخراج می‌کند.

پس توصیه خواهد شد برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال ، به طور ماهانه اقدام به عوض کردن فیلتر یخچال نمایید.

فیلتر با کیفیت علاوه بر اینکه تا مدت زمان طولانی کارایی دارد، بو بدی را نیز ایجاد نخواهد کرد و دیرتر قابل تعویض است.

تمامی فیلترها دارای تاریخ انقضا یا همان تاریخ مصرف هستند که تا مدت معین شده، فیلتر شما فاسد می شود.

اما جالب است بدانید که در برخی اوقات 3 یا 4 ماه دیگر از مصرف فیلتر مانده است که یخچال یا آبسردکن شروع به دادن بو بد می‌کنند.

که دلیل آن، کیفیت بسیار پایین فیلتر است.

هر چه کیفیت فیلتر پایین‌تر باشد، زودتر خراب خواهد شد؛ به همین دلیل، زودتر بو بد ایجاد می‌شود.

بعضی از افراد این مورد را نادیده می‌گیرند و بی توجه از کنار آن‌ها عبور خواهند کرد.

همین امر، سبب اختلالاتی در بخچال و فیلتر می‌شود که علاوه بر تصفیه نشدن آب و بو بد، خرابی‌هایی را نیز به دستگاه وارد می‌کند.

جلوگیری نکردن از این مورد، هزینه‌هایی را با خود همراه دارد و به سلامت شما نیز آسیب می‌رساند و آب آلوده وارد بدنتان شود.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی سرکه

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای رفع بوی بد یخچال یا آبسردکن، شستشو آن‌ها خواهد بود. شستشو آبسردکن به وسیله سرکه نیز یکی از مواردی است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند و تأثیر آن را برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال خواهند دید. سرکه، یکی از موادی است که تأثیر بسیار قوی از خود بر جای می گذارد.

شما با استفاده از یک ظرف بزرگ، می‌توانید آن را از آب ولرم پر کنید و سرکه سفید را به آن اضافه کنید.

مخلوط آب و سرکه، آبسردکن را تمیز خواهد کرد و بو بد را از بین می‌برد.

همچنین، می‌توانید با استفاده از یک پارچه آغشته به سرکه سفید، آبسردکن را تمیز کنید و سپس با آب شستشو دهید.

سرکه سفید به دلیل عملکرد و قدرت بالایی که در تمیز کردن دارد، می‌تواند تمام میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در مخزن آبسردکن یخچال از بین ببرد.

به شما توصیه خواهد شد این فرایند را در رفع بوی بد آبسردکن یخچال امتحان کنید.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین مرسوم است ، جوش شیرین، یکی از مواردی است که اغلب در هر آشپزخانه‌ای یافت می شود.

در این مرحله، به شدت توصیه می شود که دوشاخه را از پریز بکشید تا یخچال خاموش و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

شما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن پنبه یا پارچه نرم به هر مواد شوینده‌ای که در منزل دارید مانند مایع ظرفشویی، آبسردکن یخچال را با استفاده از مقداری آب و مواد شویند بشویید.

در اغلب موارد، دهانه و مخزن آبسردکن دچار کپک خواهد شد؛ پس به خوبی با کف آن را تمیز کنید.

پس از انجام این کار، در مرحله بعد می‌توانید ترکیب جوش شیرین با آب ولرم را داخل آبسردکن یخچال بریزید و چندین بار این عمل را تکرار کنید.

جوش شیرین تأثیر بالایی در سفید کردن و رفع بوی بد آبسردکن یخچال دارد.

اجازه دهید به مدت 10 دقیقه جوش شیرین و آب در داخل آبسردکن بماند تا کاملاً تأثیر ضد عفونی کنندگی خود را به اجرا در بیاورد.

در آخر، ترکیبات درون آبسردکن را از آن خارج کنید و چندین مرتبه با آب تمیز آبسردکن را شستشو دهید.

اگر بعد از انجام این کارها باز هم مزه آب آب درون سردکن یخچال با بو بد همراه بود، می‌توانید مجدداً این عمل را تکرار کنید تا بو بد از بین رود.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی آب و وایتکس

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی آب و وایتکس بسیار دقت میخواهد. از زمان قدیم تا به امروز، این روش قدیمی تأثیر زیادی در نظافت داخل یخچال و رفع بوی بد آبسردکن یخچال دارد که امروزه، تعمیرکاران یخچال برای رفع بوی بد و تمیز شدن (سفید شدن) همچنان این مورد را توصیه خواهند کرد؛ محلول آب ولرم و اندکی وایتکس. این دو ترکیب می‌توانند در تمیز شدن و درخشندگی یخچال بسیار مثمر ثمر واقع شوند. همچنین، لازم است بدانید که وایتکس با قدرت بالایی که دارد، سریعاً باکتری‌های موجود در یخچال و آبسردکن را تار و مار خواهد کرد.

برخی از افراد به دلیل ترس از خراب شدن یخچال خود این اقدام را انجام نخواهند داد ؛ استفاده مقداری بسیار بسیار کم از وایتکس در یخچال، دستگاه شما را بسیار شفاف و درخشنده می‌کند و در رفع بوی بد آب سرکن یخچال شما را یاری می‌دهد تا دیگر از بو بد رنج نبرید.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با استفاده از فیلترهای نانو

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، فیلترها یکی از عواملی هستند که در ایجاد بو بد تأثیر به سزایی خواهند داشت. برای مثال، فیلترهای نانو و تعویض فیلتر به چند عامل بسیار مهم بستگی دارد که عبارت‌اند از:

  • تاریخ انقضاء
  • میزان مصرف
  • کیفیت ورود و خروج آب از مخزن
  • کیفیت فیلتر نانو

این چند عامل مهم را می‌توان در ایجاد بوی بد آبسردکن یخچال تأثیرگذار دانست. پس از انجام تمام مراحلی که در این مقاله گفته شد، به شما توصیه می‌کنیم از فیلتر با کیفیت نانو استفاده کنید تا با خیالی آسوده و به دور از هیچ نگرانی از فیلتر آبسردکن یخچال و آبسردکن تصفیه آب تا مدت‌ها دچار مشکل نشوید.

پیشگیری از بو بد مخزن آبسردکن یخچال

در اکثر مواقع، با رعایت نکردن اصول برخی کارها خودمان باعث طعم بد آب خواهیم شد ، بنابراین برای پیشگیری از بو بد مخزن آبسردکن یخچال موارد زیر را چک نمایید.

به عنوان مثال، غذاهایی را که در داخل بخچال می‌گذارید، مطمئن شوید که ظروف شما دردار است.

ایجاد طعم غذا در داخل یخچال تأثیر مستقیمی در کیفیت آب درون آبسردکن یخچال خواهد گذاشت.

پیاز که بسیار بو بد و تندی دارد را هرگز در داخل یخچال نگذارید و چنانچه مجبور به نگهداری آن در داخل یخچال شدید، در داخل پلاستیک قرار دهید.

در مرحله دوم، شما می‌توانید پس از طی مدت زمانی، آبسردکن یخچال را از بدنه خارج کنید و آن را با مواد شوینده تمیز کنید و اجازه دهید کاملاً خشک شود و سپس نصب کنید.

انجام این کار هر از چند گاهی باعث از بین بردن تمامی میکروب‌ها خواهد شد و دیگر هیچگونه کپک یا قارچی وارد آبسردکن شما نخواهد شد و مزه آب نیز تغییر نمی‌کند.

نتیجه گیری از بوی بد آبسردکن و راه حل رفع آن

اگر در منزل یا محل کار خود از یخچال و آبسردکن استفاده می کنید، ابتدا دلیل ایجاد این بو را جستجو کنید. سپس می‌توانید با موارد ساده‌ای که در بالا شرح دادیم و اندکی دقت و تیزبینی در رفع بوی بد آبسردکن یخچال خود اقدام کنید. برخی از افراد فکر می‌کنند در این مواقع یخچال دچار خرابی شده و باید آن را به یک تعمیرکار یا تکنسین ارجاع بدهند که ما این کار را توصیه نخواهیم کرد؛ بلکه خودتان با استفاده و امتحان این روش‌های ساده سعی در برطرف کردن مشکل و بو بد آبسردکن یخچال خود کنید.