۰ نفر

تست خطای دید عجیب «حفره مرگ»؛ شما چه می‌ بینید؟ + فیلم

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 646432
تست خطای دید عجیب «حفره مرگ»؛ شما چه می‌ بینید؟ + فیلم

ویدیویی از یک توهم بینایی به تازگی در شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) منتشر شد که حسابی ذهن کاربران را به دور خود چرخاند و آنها را گیج کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نزدیک به ۶ هزار نفر در مورد این ویدیوی وایرال نظر دادند و هیچ کس واقعا حقیقت پشت آن را نمی‌ داند.

در این ویدیو شخصی را می ‌بینیم که به‌ طور مداوم در حال عبور از یک حفره مُدور است؛ حفره ای که کاربران آن را به حفره مرگ تشبیه کرده اند. اما آیا شما این شخص را در حال سقوط می‌بینید یا در حال بالا رفتن؟

۲-4-1024x682

این سوال کُشنده توسط کاربری با شناسه کاربری Lookmm۱۷۸ در تیک تاک مطرح شد. آن طور که پیداست ظاهرا تنها هفت درصد از افراد، شخصیت درون ویدیو را در حال بالا رفتن از حفره مرگ می‌ بینند و ۹۳ درصد باقیمانده شاهد سقوط او هستند.

کاربران تیک تاکی که علاقه خاصی به ویدیوهای مربوط به خطای دید و سنجش خود در این زمینه دارند، هرازچندگاهی با یک ویدیوی وایرال مشغول می‌ شوند. اما کاربران این شبکه اجتماعی این بار در بخش نظرات به چند دسته مختلف تقسیم شدند و در این میان برخی مدعی هستند که قادرند هر دو حرکت سقوط و صعود را ببینند.

2

یکی از کاربران نوشت: «من در حال بالا رفتن دیدمش، اما بعد کمی سقوط کرد.» کاربر دیگری افزود: «می‌ دانیم که اول پایین می ‌رود و بعد بالا.» اما اکثر کاربران چندان مطمئن نبودند، مثل یکی از کاربران تیک تاکی که نوشت: «من او را در حال خزیدن به سمت پایین می‌ بینم.»

شما چه می ‌بینید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در اهمیت تست های خطای دید یا توهم بینایی می‌توان این‌طور گفت که این تست ها اگرچه برای بسیاری از ما سرگرم کننده‌اند، اما اغلب برای دانشمندان کارکرد واقعی دارند که منجر به بررسی عملکرد مغز، ذهن و چشم ها می‌شود. دانشمندان معتقدند توهمات دیداری با نشان دادن عدم تطابق بین آنچه می‌بینیم و آنچه واقعا وجود دارد، به آشکار کردن کاری که چشمِ ذهنمان در حال انجامش است کمک می‌کنند.