۰ نفر

فوت و فن های رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 646058
فوت و فن های رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

یکی از موارد طبیعی که می توان از آن برای رنگ کردن مو یا ابرو در خانه استفاده کرد، قهوه یا نسکافه می باشد. خوشبختانه این دو مورد دارای قیمت گزافی نیستند و به راحتی می توان آنها را در بازار یافت.

آشنایی با انواع روش های رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه و اکسیدان

 

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رنگ کردن مو و ابرو همیشه برای افراد جذاب بوده است زیرا این مورد تأثیر زیادی بر روی چهره اشخاص دارد. امروزه رنگ های شیمیایی بسیاری وجود دارند که می توان به کمک آنها هر نوع رنگی را بر روی موها پیاده سازی کرد اما باید در نظر داشت که عوارض رنگ های شیمیایی بسیار زیاد است و می توانند تأثیرات جبران ناپذیری داشته باشند. لذا در این مقاله قصد داریم تا در خصوص رنگ کردن مو و همچنین رنگ کردن ابرو با روش های گیاهی صحبت نماییم.

رنگ کردن مو با نسکافه

به گزارش treasuredtips ؛ یکی از موارد طبیعی که می توان از آن برای رنگ کردن مو یا ابرو در خانه استفاده کرد، قهوه یا نسکافه می باشد. خوشبختانه این دو مورد دارای قیمت گزافی نیستند و به راحتی می توان آنها را در بازار یافت.

روش های رنگ کردن مو با نسکافه:

رنگ نسکافه ای و یا قهوه ای جزء پر طرفدارترین رنگ های مو و ابرو هستند. برای اینکه بتوانید موهای خود را به صورت طبیعی به این رنگ ها تغییر دهید لازم است تا مقداری نسکافه یا قهوه را بجوشانید و سپس اجازه دهید تا سرد شوند. سپس می توانید آن ها را بر روی مو یا ابرو خوی ماساژ داده و اجازه دهید تا رنگ بگیرند. در نظر داشته باشید که برای موها معمولا ۱ ساعت و برای ابرو ها دقیقه زمان لازم است تا تغییر رنگ اعمال شود. البته این روش یک نکته منفی دارد و آن، این مورد است که گاها رنگ ایجاد شده با رنگی که مد نظرتان است، متفاوت خواهد بود.

در روش دوم برای رنگ کردن کردن مو و ابرو می توان، مخلوط قهوه و اکسیدان را بر روی موهای خود قرار داد. این ترکیب پس از ۱۰ دقیقه باعث روشن شدن تناژ‌ رنگی موهای شما می شود. در نظر داشته باشید که اگر از اکسیدان برای روشن تر شدن رنگ موهای خود استفاده می کنید، حتما رنگ را مکررا چک کنید تا بسیار روشن نشود.

رنگ کردن مو با مواد طبیعی:

نسکافه و قهوه دو گزینه خوب برای رنگ کردن مو و ابرو می باشند و بعنوان رنگ موی متناسب با رنگ پوست های مختلف شناخته شده است. در همین راستا استفاده از مواد طبیعی برای رنگ مو میزان اثربخشی رنگ را افزایش می دهد. در ادامه برخی از ترکیبات طبیعی که می توانند به موهای شما جلا و رنگ زیبایی بدهند، ذکر شده است.

نسکافه به همراه عسل:

برای تهیه این رنگ مو می توانید ۳ قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۳ قاشق غذاخوری نسکافه و ۲ قاشق غذاخوری زردچوبه به خوبی مخلوط نمایید. در نهایت به آنها ۱ عدد زرده تخم مرغ متوسط و نصف استکان روغن زیتون اضافه کنید. در نظر داشته باشید که این رنگ بهتر است تا در یک ظرف پلاستیکی مخلوط شوند. برای رنگ کردن مو، بهتر است که ترکیب مذکور حدود ۵ ساعت بر روی سر باقی مانده و سپس با آب ولرم شسته شود. البته این مورد برای رنگ کردن ابروها به زمان کمتری نیاز دارد.

۱- نسکافه به همراه زردچوبه:

در این رنگ مو ۶ قاشق غذاخوری زردچوبه را با ۴ قاشق غذاخوری نسکافه به خوبی مخلوط کنید. سپس به آن ۲ عدد سفیده تخم مرغ و مقداری اکسیدان اضافه کنید. چنانچه مشاهده نمودید که خمیر شما سفت شده است، می توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط اضافه نمایید. این مخلوط نیز برای اثر گذاری به ۵ ساعت زمان نیاز دارد. با این ترکیب عموما بر روی موهای مشکی، می توان رنگ قهوه ای ایجاد کرد.

۲- نسکافه به همراه کاکائو:

ترکیب مواد بالا می تواند در زمان رنگ کردن مو و یا رنگ کردن ابرو به آن جلوه روشنی ببخشد. لذا بهتر است تا ۲ قاشق غذاخوری نسکافه را با ۲ قاشق پودر کاکائو و ۱ قاشق آب لیمو به خوبی مخلوط نمایید. در صورت سفت بودن مخلوط حدود ۱ قاشق روغن کنجد به آن اضافه کنید. این نوع رنگ مو ها به دو اکسیدان نیاز دارد. پس از تهیه رنگ مو، آنها را به مدت ۱ ساعت بر روی موهای خود قرار داده و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

۳- نسکافه به همراه روغن زیتون:

روغن زیتون به همراه نسکافه و دو عدد تخم مرغ ترکیب خوبی برای بخشیدن رنگ قهوه ای به موهاست. در همین راستا بهتر است تا به مواد فوق دو عدد اکسیدان نیز اضافه نمود تا جلوه بهتری به مو ها ببخشد. مخلوط فوق برای اثر بخشی به ۱ ساعت زمان نیاز دارد. پس از این مدت می توان موها را با آب ولرم به خوبی تمیز کرد.

نتیجه گیری:

باید در نظر داشت که رنگ کردن مو در وهله اول ممکن است به رنگ مورد نظر نزدیک نباشد و از همین رو نیاز باشد تا چندین بار رنگ کردن را تکرار کرد. عموما پس از ۲ یا ۳ بار رنگ کردن موها، می توان بهه نتیجه مطلوبی رسید.