۰ نفر

۸ مورد از مهم ترین امکانات رفاهی برای اجاره ویلا

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 645807
۸ مورد از مهم ترین امکانات رفاهی برای اجاره ویلا

یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از روزمرگی و گرفتار نشدن در چرخه فرسوده‌کننده زندگی شهری، سفر و استراحت در یک مکان تازه است. اولین چیزی که در هر سفر باید به آن توجه کرد، مکانی است که قصد گذراندن تعطیلات خود را در آن دارید.

چندین راه برای حل این مسئله وجود دارد. اجاره ویلا از اپلیکیشن سفرمارکت یکی از این راه‌ها است. هم برای کسانی که ویلاهای خود را اجاره می‌دهند و هم برای افرادی که قصد اجاره کردن این ویلاها را دارند، دانستن این نکته که مهم‌ترین امکانات رفاهی برای اجاره ویلا کدام‌ها هستند ضروری است.

امکانات هر ویلا وابسته به چه عواملی است؟

اجاره ویلا این روزها از در حال سبقت گرفتن از رزرو اتاق در هتل‌ها است. ویلا فضای بیشتری را برای هر خانواده فراهم می‌کند و حریم شخصی، بیشتر از اقامت در اتاق‌های یک هتل رعایت می‌شود. همچنین، رزرو ویلای خانوادگی با استخر می‌تواند صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با رزرو هتل در فصل‌های پرطرفدار به همراه داشته باشد. امکاناتی که هر ویلا ارائه می‌دهد به عوامل مختلفی وابسته است. به جز مکانی که در آن یک ویلا را اجاره می‌کنید، میزان پولی که قصد دارید برای اجاره ویلا هزینه کنید نیز اهمیت دارد. اینکه برای رفت و آمد از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده کنید و میزان باری که می‌توانید همراه ببرید هم مسئله مهمی است. برای مثال مهم است که با خرید بلیط قطار راهی سفر هستید یا وسیله نقلیه شخصی؟ در رابطه با مکانی که ویلا در آن قرار دارد باید گفت امکاناتی که یک ویلای ساحلی باید داشته باشد، با امکانات ویلای جنگلی یا کوهستانی متفاوت است. به طور مثال در جنگل سیستم گرمایشی بسیار مهم است و در ساحل آب آشامیدنی سالم و امنیت حرف اول را می‌زند. اما در مجموع وجود یک سری از امکانات پایه‌ای به صورت عمومی در هر ویلا ضروری است. میهمانان امروزی انتظار بیشتری از ویلاهایی که اجاره می‌کنند دارند و دیگر مانند گذشته تنها به فکر یک جای خواب نیستند و به دنبال این هستند که ملکی که اجاره می‌کنند، یک خانه واقعی دور از خانه باشد.

در این مقاله ما لیستی از امکانات مهمی که در هر ویلا باید وجود داشته باشد تهیه کردیم:

لوازم آشپزخانه کوچک

امکان رفاهی مهم ویلایی که در آن ساکن هستید این است که به گونه‌ای باشد که بتوانید از آشپزخانه‌ای نسبتا مجهز استفاده کنید تا مجبور نباشید همیشه بیرون غذا بخورید و بتوانید هزینه‌ها، برنامه‌ها و رژیم غذایی خود را کنترل کنید. به همین خاطر، برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند هنگامی که در تعطیلات ویلایی اجاره می‌کنند در همان خانه آشپزی کنند، اگر ظروف آشپزی در انواع مختلف وجود نداشته باشد عملا کارشان پیش نمی‌رود. در نتیجه بهتر است هر ویلا از امکانات آشپزخانه مانند مجموعه‌ای از چاقوهای تیز، ظروف برای همه مهمانان، مجموعه کامل قابلمه، بشقاب‌های سرو، یک کتری و یک قهوه‌ساز یا چای‌ساز بهرمند باشد. وسایلی مانند پلوپز، ظروف غذاخوری یا مخلوط کن، آبمیوه گیری و غیره نیز می‌توانند افزودنی‌های بسیار مفیدی باشند که البته وجود آن‌ها بر هزینه اجاره می‌افزاید. به‌علاوه، از نکات مهم هر آشپزخانه وسایل لازم برای تمیز کردن است. اگر شما اقامت طولانی‌تری در یک ویلا داشته باشید، به طبع نمی‌خواهید پشته‌ای از ظروف کثیف را پشت سر بگذارید. به همین دلیل است که مقدار زیادی صابون ظرفشویی، یک اسفنج یا برس، یک قفسه ظرف خشک کن، حوله ظرفشویی تازه و مقدار زیادی کیسه زباله باید جزو لوازم ویلای اجاره‌ای تعطیلات شما باشد.

2

 

تلویزیون

حتی اگر افرادی که ویلایی را اجاره می‌کنند از تلویزیون استفاده نکنند، وجود یک تلویزیون کابلی یا خدمات استریم ضروری است. اکثر مهمانان به دنبال دسترسی به تلویزیون به عنوان یک وسیله ضروری در اجاره ویلا هنگام تعطیلات خود هستند. میزان پیشرفته بودن این تلویزیون‌ها با سطح ویلایی که اجاره می‌کنید بستگی دارد. مثلا ویلاهای لاکچری حتی به سینماهای خانگی نیز مجهزاند.

پارکینگ

غالبا افراد تمایل دارند تا با ماشین شخصی‌شان به یک شهر دیگر سفر کنند. به طور طبیعی، آن‌ها به یک فضای پارک برای وسایل نقلیه خود نیاز دارند و قرار دادن ماشین در خیابان چنداان خوشایندشان نیست. در نتیجه مسئله پارکینگ در هر ویلایی یکی از پراهمیت‌ترین امکانات آن به شمار می‌آید. اگر یک ویلا پارکینگ نداشته باشد، صاحب ویلا باید حداقل نزدیک‌ترین جای پارک ممکن را به اجاره‌کننده نشان دهد. مسئله پارکینگ به قدری مهم است که هم بر قیمت یک ویلا تاثیر می‌گذارد و هم عدم آن باعث می‌شود تا افراد از اجاره یک ویلا منصرف شوند.

امکانات اتاق خواب

اول این‌که بهتر است هر ویلا حداقل یک اتاق خواب داشته باشد تا حریم خصوصی افراد رعایت شود. همانطور که همه ما می‌دانیم، کیفیت خواب ما احساس روز بعد را تعیین می‌کند. افراد خسته از یک روز گردش در شهر، به ویلاهایی که اجاره کرده‌اند می‌آیند و نیاز دارند تا با ملافه‌های درجه یک و بالش‌های حجیم تمیز و تختی نرم مواجه شوند. شاید صاحبان ویلا ترجیح دهند برای خرید ملحفه‌ها هزینه گزافی نکنند؛ اما سرمایه‌گذاری روی چند ملحفه با کیفیت خوب که دوام داشته باشند و به خوبی شسته شوند، تفاوت ویلای شما را مشخص می‌کند. نورگیر بودن اتاق خواب نیز مسئله مهمی است. البته وجود یک پرده ضخیم که برای افرادی که از نور صبحگاهی فراری‌اند نیز لازم است.

سیستم سرمایشی و گرمایشی

هنگامی که مهمانان در فصل گرما به یک ویلا وارد می‌شوند، یکی از امکاناتی که راحتی آن‌ها را بسیار بهبود می‌بخشد تا بتوانند منطقه‌ای را که در آن برای استراحت دراز می‌کشند خنک کنند، کولر، اسپیلیت، تهویه، پنکه و وسایلی از این دست است. اگر شما صاحب یک ویلا هستید و در ملک خود تهویه مطبوع نصب نکرده باشید، باید حداقل یک پنکه در هر اتاق خواب داشته باشید تا باعث ایجاد باد خنکی در شب برای افرادی که ویلای شما را اجاره می‌کنند شود. در مقابل و بویژه در مکان‌هایی که آب و هوا غالبا سرد است، سیستم گرمایشی حرف اول را می‌زند. یک ویلا اگر مجهز به سیستم گرمایشی مناسب نباشد عملا غیرقابل استفاده خواهد بود. این نکته برای ویلاهای جنگلی مهم‌تر است. حتی در مواردی شوفاژ یا بخاری به تنهایی کفایت نمی‌کند و ویلا باید به شومینه هم مجهز باشد. در نتیجه هنگام بررسی برای اجاره یک ویلا توجه داشته باشید که این ویلا آیا به تهویه و کولر مناسب و سیستم گرمایشی کافی مجهز هست یا خیر.

استخر

برخورداری از یک استخر خصوصی همیشه جزو امکانات رفاهی اصلی نیست؛ اما نظرسنجی انجام شده توسط یک سایت خارجی نشان داده که ۸۱ ٪ از افراد شرکت‌کننده در آن گفتند که هنگام انتخاب ملک اجاره‌ای، استخر خصوصی برای آن‌ها مهم است. بویژه برای افرادی که مدت زمان نسبتا زیادی قصد اجاره یک ویلا را داشته باشند این گزینه اهمیت دارد. مخصوصا اگر زمان اجاره ویلا تابستان و ماه‌های گرم باشد. به طبع وجد یک استخر روباز که در آرامش کامل و با رعایت حریم شخصی درآن به شنا مشغول شوید بسیار دلپذیر خواهد بود. در کنار استخر برخی از ویلاهای لوکس، جکوزی و سونا را نیز برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند. طبیعی است که هرچه امکانات یک ویلا افزایش یابد، قیمت نیز افزایش خواهد یافت؛ اما این مسئله برای افرادی که بدون توجه به هزینه ویلایی را اجاره می‌کنند یک آپشن فوق‌العاده محسوب می‌شود.

3

باربیکیو

داشتن کباب‌پز قطعاً ملک شما را در بین مسافران متمایز می‌کند. اغلب افراد در سفرهایشان ترجیح می‌دهند تا حداقل چند وعده غذایی‌شان کباب باشد. به همین خاطر وجود یک باربیکیو در حیاط ویلا تقریبا ضروری است و باعث می‌شود تا افراد ویلایی که کباب‌پز داشته باشد را به ویلایی که این آپشن را ندارد ترجیح دهند.

امنیت

یکی از مهم‌ترین معیارها برای تشخیص یک ویلای مجهز از غیرمجهز، داشتن سیستم امنیتی است. حتی اگر ویلایی که اجاره می‌کنید دارای دزدگیر هوشمند یا دوربین مداربسته نیست، لااقل باید به امکاناتی نظیر حفاظ برای در و پنجره‌ها مجهز باشد. اینکه ویلا به صورت تک در جنگل یا در یک جای دورافتاده نباشد نیز از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. به‌علاوه صاحبان ویلا باید جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتشنشانی را برای ملک خود تهیه کنند تا در صورت بروز مشکل امکان استفاده از کمک‌های اولیه فراهم باشد. اجاره ویلای لوکس این مزیت را دارد که امنیت به میزان بسیار بالایی برقرار است و کمتر شاهد بروز اتفاق خطرناک یا غیرامن خواهید بود.

منظره و فضاسازی

هر ویلا باید به گونه‌ای طراحی شود که آفتاب‌گیر باشد. بویژه اگر یک ویلا به استخر نیز تجهیز شده است، رو به آفتاب بودن برای آن یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. همچنین خود خانه نیز باید به اندازه کافی از نور آفتاب بهرمند شود. اگر صاحب یک ویلا هستید، به زیبایی و فضاسازی ویلایتان اهمیت دهید. متریالی که برای ساختن ویلایتان استفاده می‌کنید، آلاچیق، آبنما، استخر، باغچه، وجود روف‌گاردن (در حالت لوکس‌تر) و وسایل داخل ساختمان باعث جذب مشتری خواهند شد. منظره زیبا باعث می‌شود تا حال روحی مهمانان بهتر شود و ویلای شما را انتخاب کنند و حتی مجددا به آن بازگردند.

آلاچیق

آلاچیق علاوه بر اینکه باعث زیبایی هرچه بیشتر یک ویلا می‌شود و عنصر مهمی در فضاسازی است، یکی از امکانات جالب توجه هر ویلایی است. افرادی که به دوستان یا خانواده‌هایشان به سفر می‌روند، از اینکه در یک آلاچیق در ویلایشان دورهمی و شب‌نشینی داشته باشند لذت بسیاری می‌برند. اگر آلاچیقی که می‌سازید دارای آتشدان یا باربیکیو باشد، توجه بیشتری را جلب خواهد کرد. درنتیجه به عنوان کسی که قصد دارد یک ویلای پرطرفدار بسازد، آلاچیق را فراموش نکنید.

در نهایت

هنگام رزرو ویلا از سفرمارکت، مهم است که قبل از تصمیم گیری، امکانات رفاهی و محیطی که در آن قرار دارد را بشناسید. همچنین بهتر است از مالکان در مورد قرارداد اجاره سوال کنید تا بتوانید شرایط و ضوابط آن را درک کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است که با مالکان شخصاً آشنا شوید. دانستن اطلاعات کمی در مورد سوابق آن‌ها، مکان خانه و نحوه برخورد آن‌ها با مهمانان باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این خانه برای شما اجاره مناسب است یا خیر.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.