۰ نفر

تقویت مژه و چندین روش خانگی برای پرپشت شدن و «تقویت مژه»

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 643239
تقویت مژه و چندین روش خانگی برای پرپشت شدن و «تقویت مژه»

حتماً با من موافق هستید، مژه‌های بلند و پرپشت، جذابیت چهره را چند برابر می‌کنند. اما تعداد افرادی که با این ویژگی متولد می‌شوند، بسیار کم هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، احتمالاً سوال شما این است: آیا تنها راه برخورداری از چنین موهبتی، استفاده از کاشت مژه است؟ پاسخ منفی است، من در این مطلب قصد دارم به معرفی راهکارهایی برای تقویت مژه و بهره‌مندی از مژه‌هایی بلند، پرپشت، طبیعی و حجیم بپردازم. 

علل ریزش و نازکی مژه

چرا مژه‌ها نازک و کوتاه می‌شوند؟ کارشناسان معتقدند که برخی از عوامل منجر به نازکی، کوتاهی و یا ریزش مژه می‌شوند. این دلایل عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی
  • استرس
  • عدم تعادل هورمونی در بدن
  • افزایش سن
  • خشکی پلک‌ها
  • استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت فاقد تاریخ مصرف
  • عدم پاک‌سازی مواد آرایشی روی مژه‌ها به‌صورت منظم
  • رژیم غذایی ناسالم.

البته ممکن است دلایل دیگری نیز در کار باشد اما خبر خوش این است که با استفاده از راهکارهای تقویت مژه می‌توان به مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر دست یافت. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی این راهکارها بپردازیم.

راهکارهای خانگی برای تقویت مژه

در این قسمت قصد داریم 9 روش مهم تقویت مژه را با شما در میان بگذاریم. اگر مشکل پزشکی خاصی وجود نداشته باشد، استفاده از این روش‌ها در طول زمان، منجر به مژه‌هایی پرپشت و بلند خواهد شد.

یک: روغن کرچک برای تقویت مژه

استفاده از روغن کرچک برای زیبایی متداول است. از درمان شوره سر، پیشگیری از سفیدی زودرس مو، درمان آفتاب‌سوختگی، کاهش چین‌وچروک گرفته تا مراقبت از پوست و مو، روغن کرچک ماده‌ای محبوب در محصولات زیبایی خانگی است. یکی از شناخته‌شده‌ترین تاثیرات آن مربوط به بهبود فرایند رشد مو است بنابراین در تقویت مژه نیز می‌تواند مفید واقع شود.

به‌صورت منظم از روغن کرچک برای تقویت مژه استفاده کنید. این کار باعث ضخیم‌تر‌شدنِ مژه‌ها و پیشگیری از ریزش است. چند قطره روغن کرچک را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط نمایید و با کمک یه براش کوچک به مژه‌های خود بمالید. این کار را قبل از خواب انجام داده و صبح روز بعد بشویید.

دو: چای سبز برای تقویت مژه

چای سبز به دلیل خواص فراوانی که برای سلامتی و زیبایی دارد، بسیار محبوب است. یکی از فواید این ماده به تحریک رشد مو و بهبود سلامت مو مربوط است. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای سبز می‌توانند باعث افزایش طول مژه‌ها و همچینی پرپشت شدنِ مژه شوند.

به‌صورت منظم چای سبز بنوشید و یا چای سبز کیسه‌ای خیس را روی پلک خود قرار دهید. چای سبز کیسه‌ای هم باعث تقویت مژه می‌شود و هم خستگی چشم‌ها را تسکین می‌دهد. یک پنبه‌ی آغشته به چای سبز هم می‌تواند همین تاثیرات را بر جای بگذارد.

سه: استفاده از روغن زیتون برای تقویت مژه

اگر قصد تقویت مژه های خود را دارید، از روغن زیتون غافل نشوید. این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری است که فولیکول مو را تقویت نموده و از ریزش آن جلوگیری می‌نماید.

پنبه‌ای را به روغن زیتون آغشته نموده و روی مژه‌ها بمالید. این کار باعث آب‌رسانی به مژه، تقویت فولیکول‌ها، افزایش طول مژه و پرپشتی خواهد شد.

چهار: استفاده از وازلین

برای رشد سریع مژه از وازلین استفاده کنید. وازلین با تامین رطوبت پلک، این ناحیه را نرم نگه می‌دارد و این ویژگی منجر به سلامتی کلی مژه‌ها خواهد شد.

برای استفاده از واژلین برای تقویت مژه از یک قلموی تمیز ریمل استفاده کنید. سر قلمو را به وازلین آغشته نموده و در امتداد مژه‌ها از سمت پاینن به طرف بالا بکشید.

برای دریافت نتیجه عالی، هر روز این کار را انجام دهید. حتی می‌توانید قبل از استفاده از ریمل، ابتدا مژه‌ها را با وازلین چرب کنید. این کار باعث می‌شود که مژه خشک و شکننده نشود. پاک کردنِ آرایش چشم نیز در این شرایط آسان‌تر است.

پنج: استفاده از روغن ویتامین E برای رشد مژه

یکی از روش‌های بسیار معروف برای تقویت مژه استفاده از روغن موجود در کپسول‌های ویتامین E است. بعضی از سلبریتی‌ها مانند خواهران کارداشیان از این روش برای پرپشت کردنِ ابرو و بلند کردنِ مژه‌های خود استفاده می‌کنند. روغن ویتامین E بسیار مقوی است و از ریزش مژه و ابرو چیشگیری می‌کند.

ابتدا یک کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را استخراج نمایید. با کمک نوک انگشتان خود این ماده را حدوداً 5 دقیقه با ملایمت روی مژه‌های خود بمالید. ماساژ این ناحیه نیز گردش خون را افزایش داده و منجر به تقویت ریشه‌ی مژه‌های شما می‌شود.

شش: استفاده از شی باتر برای تقویت مژه

یکی دیگر از بهترین آب‌رسان‌های طبیعی برای تقویت مژه شی باتر است. ماده‌ای جادویی که به بلندی و استحکام مژه‌های شما کمک می‌کند. شی باتر حاوی ویتامین C است، منبعی غنی از آنتی اکسیدان که می‌تواند از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری نموده و کلاژن‌سازی را افزلیش دهد.

هفت: استفاده از روغن نارگیل

تقویت کننده طبیعی مژه بعدی که قصد دارم به شما معرفی کنم، روغن نارگیل است. دارویی مفید برای مژه‌های کم پشت و ضعیف. روغن نارگیل بسیار ملایم است و استفاده از آن آسیبی به بافت ظریف اطراف چشم نمی‌زند.

با کمک روغن نارگیل مژه‌ها را هیدراته نگه دارید تا فولیکول‌های مو به‌راحتی پروتئین مورد نیاز خود را جذب نمایندو در این صورت، ریزش و ضعف ریشه‌ی مژه‌ها کاهش می‌یابد.

یک قلموی تمیز ریمل را بردارید و مقداری روغن نارگیل روی آن بمالید و به‌آرامی مژه‌ها را چرب نمایید.

هشت: ماساژ چشم برای رشد مژه

یکی از روش‌های افزایش رشد موها استفاده از ماساژ پوست سر است. در مطلب مربوط به رشد سریع تر مو در مورد روش وارونگی و مزایای آن صحبت کردم. استفاده از ماساژ برای رشد مژه نیز موثر است. موقع استفاده از کرم دور چشم حدود یک الی دو دقیقه عضلات دور چشم و پلک خود را با نرمی و لطافت بسیار ماساژ دهید. می‌توانید حرکات اصولی این ماساژ را از طریق سرچ در گوگل بیاموزید. ماساژ منجر به افزایش گردش خون در این ناحیه، خون‌رسانی بهتر و رشد و تقویت مژه‌ها خواهد شد. راستی مطلب جدید ما در مورد فواید کرم دور چشم را خوانده‌اید؟

نه: استفاده از مکمل‌های دارویی

اگر روش‌های بالا موثر واقع نشد، حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید تا مصرف مکمل‌های دارویی را برای شما تجویز نماید. معمولاً در این مورد مکمل بیوتین تجویز می‌شود چرا که فقدان این ماده یا کمبود آن منجر به ریزش مو، مژه و ابرو است. به‌مرور زمان متوجه می‌شوید که مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر دارید.

آرایش خود را با احتیاط پاک کنید

برای تقویت مژه راهکارهای قسمت قبلی به‌تنهایی کافی نیست بلکه مژه‌های شما به مراقبت نیز نیاز دارند. قدم اول این است که موقع شست‌و‌شوی صورت و پاک‌کردنِ آرایش، بسیار ملایم و محتاط باشید. چشم‌ها را به‌شدت نمالید بلکه از ضربه‌های مکرر و آرام استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مژه مالش شدید چشم‌ها است. در قسمت قبلی توضیح دادم که بری مراقبت از مژه بهتر است قبل از ریمل، حتماً مژه‌ها را با وازلین چرب کنید.

با آرایش چشم نخوابید

حتی یک چرت‌زدنِ ساده در حالی که آرایش چشم دارید، آسیب زیادی به مژه‌های شما وارد می‌کند. ایجاد حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم، آکنه و برخی مشکلات پوستی دیگر از اثرات آرایش طولانی‌مدت چشم است. به‌مرور زمان مژه‌های شما ضعیف و شکننده خواهد شد.

استفاده از محصولات آرایشی بسیار باکیفیت

در مورد خرید لوازم آرایش چه دیدگاهی دارید؟ در پی محصولات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت می‌گردید؟ از اثرات منفی برندهای نامعتبر و بی‌نام‌و‌نشان بر پوست و موی خود اطلاع دارید؟ سعی کنید ریمل خود را حتماً از برندهای معتبر خریداری نموده و به تاریخ مصرف آن توجه ویژه داشته باشید. استفاده از ریمل تاریخ گذشته و فاسد یکی از عوامل ریزش مژه است.

فرمژه و مژه ‌ی مصنوعی

بهتر است از فرمژه استفاده نکنید. خصوصاً بعد از ریمل از این ابزار خودداری نمایید چون مژه‌ی خیس مستعد ریزش است. اگر از مژه مصنوعی استفاده کردید، موقع برداشتنِ آن بسیار ملایم باشید واز پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که قادر به پاک‌سازی چسب مژه هستند. اگر پاک‌سازی کامل انجام ندهید، مژه‌ی طبیعی شما خشک و شکننده خواهد شد.

رژیم غذایی سالم برای مراقبت و تقویت مژه

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای مراقبت از سلامتی و زیبایی خود و به‌ویژه برای مراقبت از مژه‌های خود انجام دهید، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. غذاهایی را در برنامه خود بپنجانید که از اسیدهای چرب  امگا 3، ویتامین A، ویتامین B5، آهن و بتا کاروتن غنی باشند. خوراکی‌هایی مثل سیر، ماهی و سبزیجات برگ سبز رشد مژه را افزایش می‌دهند.

محصولات ویژه تقویت مژه

انواع سرم تقویت کننده مژه در سالیان اخیر مورد توجه واقع شده و افراد برای تقویت مژه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که استفاده از آن‌ها منجر به استحکام و سلامتی مژه می‌شود. ترکیبی از انواع روغن‌های طبیعی، ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی که فولیکول‌ها را تقویت نموده و باعث پرپشتی و کاهش ریزش مژه می‌شود.

بنابراین اگر دچار مشکلات مربوط به ریزش مژه هستید حتماً یکی از این محصولات تقویتی را تهیه نمایید.

نکاتی برای تاثیر بهتر محصولات تقویت مژه

یک: برای نتیجه‌گیری بهتر حتماً 3 ماه از محصول انتخابی خود استفاده کنید. بسیاری از افراد به این نکته دقت نکرده بنابراین تاثیرات این محلول‌ها را مشاهده نمی‌کنند.

دو: اگر ریزش مژه‌های شما بسیار شدید است، 2 بار در روز از محلول تقویت مژه استفاده کنید. قبل از استفاده از تمیزی مژه‌های خود اطمینان حاصل کنید. برای کسب نتیجه‌ی بهتر حتماً توضیخات مربوط به محصول را با دقت بخوانید.

سه: از قطع ناگهانی استفاده از محلول تقویت مژه پرهیز کنید. اگر در ماه اول روزی 2 بار از آن استفاده می‌کردید، در ماه سوم این میزان را به سه روز یک بار کاهش دهید.

محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا یک محلول تقویت‌کننده مژه برای کسانی است که زیاد از اکستنشن و مواد لیفت مژه استفاده می‌کنند. این محلول باعث تقویت مژه می‌شود و ریزش مو را درمان می‌کند.

سخن آخر

مژه‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند و نقش آن‌ها در زیبایی صورت انکارناپذیر است. بنابراین نیاز به مراقبت ویژه دارند. به همین دلیل، در این مطلب سعی کردم در مورد انواع راهکارهای تقویت مژه و مراقبت از آن صحبت کنم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید حتماً از طریق بخش نظرات آن را با در میان بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول

بهترین روغن برای تقویت مژه کدام است؟

برای رشد مژه‌های خود از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن یک آب‌رسان و تقویتکننده‌ی طبیعی مژه است و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

آیا ریزش هر روزه‌ی مژه‌ها طبیعی است؟

بله، مژه‌ها با مو فرقی ندارند و به‌صورت روزانه دچار ریزش می‌شوند. به‌صورت متوسط، از دست دادن روزی 1 الی 4 عدد مژه کاملاً طبیعی است.

آیا اکستنشن مژه به مژه‌های طبیعی آسیب می‌زند؟

استفاده از فناوری‌های جدید باعث شده که اکستنشن مژه ایمن‌تر از گذشته باشد. بنابراین اگر هر از چند گاهی از این روش استفاده کنید، آسیبی ایجاد نخواهد شد. اما اکستنشن مداوم مژه‌ها باعث ریزش مژه‌های طبیعی شما خواهد شد.