۰ نفر

شخصیت شناسی جالب انواع فرم شانه ها

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 642891
شخصیت شناسی جالب انواع فرم شانه ها

با شخصیت شناسی از روی فرم شانه ها که اطلاعاتی از نحوه تفکر افراد در مورد خودشان را افشا می کند، آشنا شوید.

شخصیت شناسی افراد از روی فرم و حالت شانه ها

به گزارش اقتصاد آنلاین، احتمالا قبلا این جمله را از والدین و معلمانتان شنیده اید که مدام به شما می گفتند: “صاف بشین، قوز نکن!” ولی ظاهرا اهمیت ژست بدن بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم. بلکه می تواند وضعیت ذهن ما و اینکه در مورد خودمان چه فکری می کنیم را نیز افشا کند. در زیر با شخصیت شناسی از روی فرم شانه آشنا خواهید شد.

شخصیت شناسی از روی فرم شانه

در حالی که ژست های فیزیکی مختلفی هستند که می تواند سرنخ هایی از شخصیت ما را افشا کنند، ولی شاید شانه ها از متداول ترین و واضح ترین این موارد باشند و به صورت غیرارادی با آنها ارتباط زیادی با دیگران برقرار می کنیم. ب از آنجا که ژست های بدن به نوعی ارتباط غیرکلامی با دیگران است، بنابراین به نسبت زبان کلامی اهمیت دارد.

اگر سعی کنید ژست و نوع ایست بدنی خود را بهتر کنید نه تنها ظاهر بهتری پیدا می کنید بلکه به گفته امی کادی روانشناس اجتماعی دانشگاه هاروارد و درج شده در مجله فوربس، می تواند به صورت واقعی در هورمون های بدن تان تغییر ایجاد کند. ما به صورت غیرکلامی اطلاعات زیادی می توانیم از خودمان به دیگران بدهیم. گرچه زبان بدن یکی از بخش های حیاتی در مصاحبه های کاری است ولی می تواند در هر زمینه ای، زوایای متفاوتی از ارتباط بین اشخاص را فراهم کند.

اگر بخواهید ارتباط خود را در رابطه های عاطفی، ارتباط با فرزند یا دوستان و یا هرکسی که برایتان مهم است را ارتقاء دهید، بسیار مهم است بتوانید شرایط ذهنی فرد مقابل را با کمک زبان بدن او تشخیص دهید. در زیر سه ژست شانه ها که جنبه های جالبی از شخصیت افراد را نشان می دهند را مشاهده می کنید.

شانه های صاف و به عقب کشیده شده

وقتی شانه ها را به سمت عقب می کشیم، سینه ها به سمت جلوتر آمده و بالاتنه بیشتر مشخص می شود. کسی که این ژست را دارد حاکی از شخصی است که پایش را در هر زمینی بگذارد، احاطه خودش به محیط را نشان می دهد. این افراد نگران این نیستند که کسی به آنها حمله کند و علاقمند هستند قدرتشان را به نمایش بگذارند. این حالت همچنین نشان می دهد آنها رهبر بوده و دیگران از آنها پیروی می کنند. نه تنها آنها رده بالا بودن خود را تثبیت می کنند بلکه از دیگران احترام می طلبند. جو ناوارو یکی از بازنشستگان اف بی آی در کتاب “روانشناسی امروز” در بخشی به این نکته اشاره می کند که شانه ها می تواند منعکس کننده احترام و تکریم باشد.

صاف نگه داشتن شانه ها در ژست توجه، مزایای زیادی دارد. احساس اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد و احساس افزایش تستوسترون و کاهش کورتیزول خواهید داشت و این تغییر هورمونی تاثیری همانند یک رهبر روی شما خواهد داشت. چرا که  با افزایش تستوسترون و کاهش کورتیزول احساس راحتی، اعتماد به نفس و مدعی بودن را پیدا می کنید. همچنین طبق نوشته مجله فوربس، این قدرت را به شما می دهد که در زمان های سخت، از عده تصمیم گیری های دشوار برآیید.

شانه های قوز کرده

اگر شانه هایتان را قوز دار و یا حالت افتاده نگه دارید، تصویری منفی از خودتان به اطراف پخش می کنید. طبق نوشته ناوارو که تاکنون با بسیاری از افراد دچار افسردگی سروکار داشته، آنها همیشه شانه افتاده ای دارند. ” شانه های آنها فاقد حرکات انگیزشی و خودکار است و به نظر می رسد باری از ناخوشی ها را به دوش حمل می کنند و همانطور که یک بچه پس از بازگشت به خانه از مدرسه ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت شانه های خود را خمیده نگه دارد، افرادی که از نظر پزشکی افسرده شناخته می شوند، ممکن است ماه ها یا سال ها به همین شکل باشند. اگر به مرور زمان این امر اصلاح نشود، دیدگاه کلی مردم از آنها به همین حالت شکل می گیرد.

وقتی مردم ژستی را می بینند که نشان دهنده ترس است، آنها با خود به این ایده می رسند که این فرد قدرتی ندارد و یا ظاهرا موفقیت کمتری نسبت به دیگران به دست آورده است. وقتی خودتان باور داشته باشید که کاری را نمی توانید انجام دهید، به راستی نمی توانید کاری که می خواهید را انجام دهید. ذهن و بدن هر دو در نتیجه افکار منفی تاثیر می گیرند. طبق نوشته مجله فوربس، شما احتمالا شرایطی همچون استرس، اضطراب، افسردگی، افزایش وزن و بی خوابی را تجربه می کنید.

شانه های خمیده شکل

اگر شما شانه هایتان را خمیده می کنید، که معمولا به طور طبیعی وقتی بازوهایتان را در هم قفل می کنید به این شکل در می آید، شما سعی در پنهان کردن و یا کاهش سایز خود دارید. اگر این ژست معمول شماست پس همیشه حالت دفاعی داشته و یا به صورت ناخودآگا ه و غیرارادی تمایل به دیده نشدن دارید. طبق نوشته فوربس، زنان اغلب این استایل را به خود می گیرند چرا که سعی می کنند فضای کمتری را در بین عموم بگیرند. آنها محکم پاها و ساق پایشان را روی هم انداخته و جمع می کنند. این زبان بدن نشان دهنده رفتار مطیعانه است و این افراد کورتیزول بیشتر و تستوسترون کمتری دارند.

بدن ما به نوعی منعکس کننده درون ماست. بنابراین، اگر احساس اندوه داشته باشید، زبان بدن آن را بروز می دهد و به همین دلیل بهتر است در خود افکار مثبت را پرورش دهید. وقتی از درون شاد باشید، در بیرون نیز همین امر به نمایش در می آید. اگر این احساس را ندارید، از کسانی که به نظر با اعتماد به نفس می رسند و یا سعی در اینطور به نظر رسیدن دارند، الهام بگیرید. درست همانطور که ذهن به بدن سیگنال می فرستد، برعکس آن نیز امکان دارد. صاف تر ایستادن می تواند در پیدا کردن احساس بهتر و همراه با  اعتماد به نفس بیشتر به شما کمک کند.

*پرسش از شما: چگونه می ایستید و فکر می کنید مطلب ذکر شده درباره شخصیت شما درست باشد؟