۰ نفر

کار در منزل برای خانم ها با درآمد بالا

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبر: 642564
کار در منزل برای خانم ها با درآمد بالا

در شرایط اقتصادی کنونی، همه افراد به‌ دنبال کسب درآمد بیشتر هستند. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که با انجام دادن کار در منزل، به همسران خود در مخارج زندگی کمک کنند یا از طریق کسب درآمد در خانه، برای خود استقلال مالی ایجاد کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  ایده‌های زیادی برای کار در منزل وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند در کنار تربیت کودکان و مدیریت محیط خانواده به آن‌ها بپردازند. حتی بانوان شاغل که ساعت کاری کوتاهی دارند هم می‌توانند از انواع ایده کار در منزل استفاده کنند و درآمد خود را بیشتر کنند. هر کدام از این ایده کار در منزل که ذکر خواهند شد، اگر با جدیت، پشتکار و کمی خلاقیت و نوآوری انجام شوند می‌توانند به یک کسب‌ و کار بزرگ تبدیل شوند.

در این مطلب قصد داریم که انواع کار در منزل را بررسی کنیم و ۳۹ ایده کار در منزل به خانم‌ها معرفی کنیم. اگر شما هم به‌ دنبال کسب در آمد در خانه هستید، در ادامه مقاله ایده کار در منزل با ما همراه باشید.

39 ایده کار در منزل :

نمد‌دوزی در منزل

نمددوزی یک نمونه کار آسان ایده کار در منزل است که به تجهیزات کمی نیاز دارد و هزینه مواد اولیه آن هم بالا نیست. اگر به این کار علاقه دارید می‌توانید با نمد محصولات زیبایی مانند کیف، گل‌سر، وسایل تزیینی و… بسازید و با کمی خلاقیت به درآمد خوبی برسید.

چرم‌ دوزی در منزل

کیف‌های چرم همیشه طرفداران خود را داشته‌اند. می‌توانید مهارت چرم‌دوزی را یاد بگیرید و از راه دوختن کیف‌های زیبای چرمی در منزل درآمد کسب کنید. این کار به میزان زیادی شبیه نمددوزی است؛ اما به مواد اولیه و تجهیزات نسبتا گران‌تری نیاز دارد.

خیاطی

از زمان‌های گذشته افراد زیادی در منزل خود خیاطی می‌کردند و حتی در برخی موارد درآمد یک خانواده را از این راه تامین می‌کردند. در دنیای امروز هم این کار یکی از راه‌های کسب در آمد در منزل است؛ فقط باید شیوه سنتی آن را تغییر دهید تا بتوانید مشتریان خوبی جذب کنید. برای مثال باید بتوانید علاوه بر تبلیغات در دنیای فیزیکی، در دنیای مجازی هم کار خود را تبلیغ کنید تا مشتریان زیادی را از تمام نقاط کشور پیدا کنید و طبق سلیقه مشتریان خیاطی کنید.

عروسک‌سازی

عروسک‌های مختلف و زیبایی با نام‌های تیلدا یا عروسک روسی مد شده‌اند و طرفداران زیادی هم دارند. به‌راحتی می‌توانید با انجام این کار در منزل به درآمد خوبی برسید.

شمع‌سازی

امروزه از شمع در موارد مختلفی استفاده می‌کنند و بیشتر از اینکه برای روشن کردن محیط از آن استفاده کنند؛ برای تزیین منزل و مراسم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. درست کردن شمع کار ساده‌ای است و به مواد زیادی هم نیاز ندارد. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و طرح‌ها و مدل‌های شمع جدیدی بسازید. می‌توانید شمع را با سنگ، چوب، صدف و… ترکیب کنید تا زیبایی بیشتری به کارهای خود دهید.

کار در منزل بسته بندی حبوبات

یک نمونه کار در منزل برای بانوان بسته بندی است. بسته بندی مواد غذایی به‌ ویژه بسته بندی حبوبات، یکی از راه‌های کسب در آمد در منزل است. برای شروع این کار به سرمایه زیادی نیاز ندارید؛ اما باید بهداشت را رعایت کنید و مجوزهای لازم را از مراکز مربوطه دریافت کنید.

پرورش گیاهان دارویی

اگر فضای مناسبی برای پرورش گیاه در اختیار دارید، می‌توانید گیاهان دارویی را پرورش دهید و بعد به شکل‌های مختلف آن‌ها را به فروش برسانید. برای اینکه در این کار موفق شوید، بهتر است که ابتدا مخاطبان خود را درباره مزایای گیاهان دارویی آگاه کنید و محتوای خوبی به آن‌ها ارائه دهید.

پرورش قارچ

پرورش قارچ کار ساده‌ای است و به فضای زیاد و درآمد اولیه زیادی هم نیاز ندارد. با یادگیری تکنیک‌های مختلف این کار، می‌توانید در منزل قارچ پرورش دهید و درآمد کسب کنید.

تولید محتوا

اگر استعداد نوشتن دارید و از این کار حس خوبی پیدا می‌کنید، می‌توانید با تولید محتوا به کسب درآمد در منزل برسید. امروزه با تغییر شیوه کسب درآمد مشاغل مختلف، همه مردم به اهمیت محتوا در همه کارها پی برده‌اند و سعی می‌کنند محتوای خوبی را به مخاطبان خود ارائه دهند. شرکت‌های مختلف برای سایت و صفحات اجتماعی خود به یک تولیدکننده محتوا نیاز دارند تا بتواند به زبان مخاطبان با آن‌ها صحبت کند. برخی از شرکت‌ها قبول می‌کنند که در شرکت حضور نداشته باشید و در منزل این کار را انجام دهید. علاوه بر این خودتان می‌توانید در صفحات اجتماعی اکانتی ایجاد کنید و در زمینه تخصصی یا مورد‌علاقه خود، محتوای با‌ ارزش و کاربردی در اختیار مخاطبان قرار دهید و از این راه درآمد کسب کنید.

ترجمه

ترجمه از گذشته یکی از کارهایی بوده است که افراد در منزل انجام می‌دادند. امروزه با گسترش اینترنت و ایجاد مشاغل مختلف این کار راحت‌تر شده است و اگر مدرک دانشگاهی یا مدرکی از آموزشگاه‌های معتبر داشته باشید، می‌توانید این کار را شروع کنید. می‌توانید با سایت‌های مختلفی همکاری کنید که بستری برای مترجمان ایجاد کرده‌اند تا با مشتری در ارتباط باشند و سفارش ترجمه آن‌ها را انجام دهند.

آموزش در منزل

یکی از بهترین شغل‌ها برای خانم ها، آموزش است که حتی می‌توانند آن را در منزل انجام دهند. آموزش نواختن سازهای مختلف، آموزش نقاشی، خیاطی، زبان انگلیسی و حتی درس‌های مدرسه برخی از موضوعاتی هستند که می‌توانید در منزل آن‌ها را آموزش دهید.

فریلنسر

بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند حقوق و مزایای کمتری برای کارمندان خود در نظر بگیرند، به جای استخدام یک نیروی ثابت ترجیح می‌دهند کار خود را به فردی بسپارند که در محیطی خارج از شرکت کار را انجام دهد و خروجی را به شرکت تحویل دهد. می‌توانید از مهارت‌های تخصصی خود استفاده کنید و در زمینه‌هایی مانند طراحی، برنامه‌نویسی، تبلیغات و…  با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. حتی می‌توانید از طریق اینترنت با شرکت‌های خارجی همکاری کنید و کسب درآمد دلاری داشته باشید. در واقع فریلنسرها می‌توانند کار در منزل با درآمد دلاری داشته باشند.

کار در منزل ساخت پاکت پول

ساخت پاکت پول، جعبه‌های هدیه و پاکت‌های مختلف یکی از انواع کار آسان در منزل است. برخی از شرکت‌ها وسایل اولیه و ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهند تا برای آن‌ها جعبه درست کنید و در آخر دستمزدی به شما می‌دهند.

پخت غذا و شیرینی

اگر به آشپزی و شیرینی‌پزی علاقه دارید؛ می‌توانید از این استعداد در منزل خود درآمد خوبی کسب کنید. در ابتدای کار خود می‌توانید با کافه‌های مختلف کار کنید و کیک و شیرینی مورد‌نیاز آن‌ها را تامین کنید. برای اینکه در کار خود موفق باشید به دنبال یادگیری انواع مختلف شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرهای کشورهای مختلف باشید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. همچنین می‌توانید در صفحات اجتماعی شروع به فعالیت کنید و کار خود را گسترش دهید.

اگر به آشپزی علاقه دارید می‌توانید کار خود را در صفحات اجتماعی تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید. به‌ دنبال یادگیری غذاهای جدید از ملل مختلف، غذاهای مناسب برای مهمانی‌ها و فینگرفودهای جذاب باشید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین می‌توانید با پلتفرم‌هایی که غذاهای خانگی می‌فروشند همکاری کنید.

پاک کردن و بسته بندی سبزی

این شغل بسیار ساده می‌تواند ایده خوبی برای کار در منزل باشد و درآمد خوبی را برای شما ایجاد کند. در دنیای امروز افراد مشغله‌های فراوانی دارند و اکثر خانم‌های شاغل برای منزل خود از سبزی‌های خرد شده استفاده می‌کنند. قطعا این افراد دوست دارند سبزی خود را از کسی تهیه کنند که مطمئن باشند بهداشت را رعایت می‌کند.

ساخت زیورآلات

به راحتی با تهیه مقدار کمی مواد اولیه می‌توانید در منزل زیورآلات زیبا بسازید و از راه‌های مختلف آن‌ها را به فروش برسانید. بعد از مدتی می‌توانید کار خود را گسترش دهید و در زیورآلات خود از آویزهای طلا استفاده کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید. همچنین می‌توانید کارهای خود را در مزون‌های مختلف برای فروش بگذارید؛ با فروشگاه‌های مختلف همکاری کنید یا از طریق بستر آنلاین کارهای خود را به مصرف‌کننده نهایی عرضه کنید.

نگهداری از کودکان

والدین زیادی هستند که به‌دلایل مختلفی مانند شاغل بودن دوست دارند فردی باشد که از کودک آن‌ها نگهداری کند و نمی‌خواهند او را به مهدکودک بسپارند. اگر حوصله نگهداری از بچه‌ها را دارید می‌توانید این کار را انجام دهید. بهتر است فضایی را در منزل خود برای نگهداری از کودکان آماده کنید و وسایل راحتی و سرگرمی آن‌ها را فراهم کنید.

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یکی از کارهایی است که خانم ها در آن بسیار موفق هستند؛ زیرا دقت و ظرافت بالایی دارند. می‌توانید با یادگیری برنامه‌های مختلف طراحی دکوراسیون، در منزل خود این کار را انجام دهید و طرح‌های مختلفی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

نقاشی رنگ روغن

در صفحات مجازی فعالیت خود را آغاز کنید و نقاشی‌های مختلفی با رنگ روغن بکشید و آن‌ها را به فروش برسانید.

نقاشی روی چوب

نقاشی روی چوب اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. می‌توانید روی وسایل چوبی مختلفی مانند سینی، وسایل تزیینی، میز، کمد، آینه، جعبه جواهر و… نقاشی بکشید و آن‌ها را به یک کالای بسیار زیبا و ارزشمند تبدیل کنید و به کسب درآمد در خانه بپردازید.

قالی‌بافی

قالی‌بافی یکی از صنایع دستی قدیمی و با‌ارزش کشور ما است. این کار به درآمد اولیه تقریبا زیادی نیاز دارد؛ اما درآمد زیادی را در آینده برای شما ایجاد می‌کند.

قلاب‌بافی

قلاب‌بافی یکی از هنرهای قدیمی و بسیار زیبا است که اکنون دوباره مورد توجه مردم قرار گرفته است و مخاطبان زیادی دارد. با قلاب‌باقی می‌توانید وسایل مختلفی مانند کیف، وسایل تزیینی، سبد و… درست کنید و به درآمد خوبی برسید. حتی می‌توانید این هنر را آموزش دهید.

گل‌آرایی

اگر استعداد و سلیقه طراحی فضاهای مختلف با استفاده از گل‌های طبیعی و مصنوعی را دارید می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید. دسته‌گل‌های مختلف، گل‌آرایی جعبه‌ها و وسایل مختلف از جمله کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید و درآمد کسب کنید.

گلدوزی

گلدوزی هم یکی دیگر از کارهایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. می‌توانید روی پارجه‌های مختلف گلدوزی کنید و تابلوهای زیبایی درست کنید. با گلدوزی روی مانتو، لباس، روسری و… نیز می‌توانید مخاطبان زیادی پیدا کنید.

مجسمه‌ سازی

مجسمه‌سازی کار سخت و پردرآمدی است. می‌توانید مهارت این کار را به‌سادگی یاد بگیرید و از طریق فضای مجازی مجسمه‌های خود را به فروش برسانید. برای رونق گرفتن کار خود می‌توانید با استفاده از مواد بازیافتی مانند پلاستیک‌ها، روزنامه‌ها و… مجسمه‌های زیبایی درست کنید و به محیط زیست هم کمک کنید.

تایپ

در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف کاریابی، می‌توانید سفارش تایپ بگیرید و یک کار در منزل برای خود ایجاد کنید. به ابزار زیادی هم نیاز ندارید و تنها با یک کامپیوتر می‌توانید درآمد کسب کنید.

آرایشگری

با گذراندن دوره‌های مختلف آرایشگری می‌توانید در منزل خود یک آرایشگاه کوچک ایجاد کنید و درآمد کسب کنید.

نگهداری از حیوانات خانگی

مراکز زیادی برای نگهداری حیوانات خانگی وجود ندارد. شما می‌توانید در منزل خود فضای مناسبی برای حیوانات ایجاد کنید تا با نگهداری حیوانات دیگران و دریافت مبلغ به ازای هر ساعت، درآمد کسب کنید.

سفال‌گری

سفال‌گری یک هنر قدیمی است که هنوز هم طرفداران خود را دارد و می‌توانید با کمی خلاقیت برای خود مشتری ایجاد کنید.

صابون‌ سازی

صابون‌سازی به تازگی در ایران رایج شده است و شما می‌توانید در این بازار تقریبا بکر، درآمد خوبی برای خود ایجاد کنید. با تحقیق درباره صابون‌های گیاهی مختلف می‌توانید برای انواع پوست‌ها و برای درمان بیماری‌های پوستی صابون‌های دست‌ساز بسازید.

نقاشی روی شیشه

اگر استعداد نقاشی دارید بهتر است نقاشی روی شیشه را هم امتحان کنید. با نقاشی روی ظرف‌های شیشه‌ای می‌توانید به کسب درآمد در خانه برسید.

کارهای هنری چوبی

با چوب می‌توانید کارهای هنری زیبایی خلق کنید و برای خود یک جریان درآمد ایجاد کنید. از طریق اینترنت به راحتی کارهای خود را بفروشید.

طراح مراسم

افراد زیادی هستند که برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های مختلف خود به یک طراح و برنامه‌ریز احتیاج دارند. از طریق همکاری با این افراد می‌توانید کسب‌وکاری برای خود ایجاد کنید.

طراحی لباس

با گذراندن یک کلاس آموزشی ساده در زمینه طراحی لباس، می‌توانید با مزون‌های مختلف همکاری کنید؛ در منزل طرح‌های خلاقانه خود را ایجاد کنید و برای آن‌ها ارسال کنید.

ساخت تراریوم

تراریوم‌ها، وسایل تزیینی جدیدی هستند که می‌توانید با سرمایه کمی آن‌ها را تولید کنید. درباره نحوه ساخت این وسایل جست‌وجو کنید و نحوه ساخت آن‌ها را یاد بگیرید. ساخت این تراریوم‌ها یکی از بیش‌ترین کار در منزل 1397 بوده است.

تهیه میوه خشک

میوه‌های تازه تهیه کنید و با رعایت اصول بهداشتی آن‌ها را خشک کنید؛ سپس در بسته‌بندی‌های زیبا آن‌ها را به فروش برسانید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی کار زمان‌بر و سختی است. شرکت‌ها و افرادی که صفحات بزرگی دارند برای مدیریت آن‌ها به فردی احتیاج دارند که با این شبکه‌ها آشنا باشد.

نقاشی روی پارچه

با کشیدن نقاشی روی پارچه می‌توانید اثرهای بسیار زیبایی خلق کنید. روی کوسن، مانتو، لباس، روسری و… نقاشی کنید. برای فروش محصولات خود می‌توانید با مزون‌های مختلف کار کنید یا به صورت شخصی در فضای اینترنت محصولات خود را بفروشید. کار در منزل دکمه دوزی هم یکی از ایده‌های کار در منزل برای خانم ها است.