۰ نفر

تحولات اساسی در کنکور از سال ۱۴۰۲ شروع می شود

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶
کد خبر: 642312
تحولات اساسی در کنکور از سال ۱۴۰۲ شروع می شود

رییس سازمان سنجش کشور گفت: در کنکور ۱۴۰۲ دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد و به سوابق تحصیلی منتقل می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پور عباس رییس سازمان سنجش گفت: قانون برای اولین بار در سال ۸۴ در زمینه حذف کنکور ورود پیدا کرد. در کنکور ۱۴٠۲ دروس عمومی حذف می شوند لذا آزمون اختصاصی دو بار در سال برگزار می شود.

 او گفت: از سال ۱۴٠۳ آزمون ها به صورت الکترونیکی برگزار می شود و هر داوطلب شش بار در سال می تواند آزمون بدهد و که چهار بار آن آزمایشی است. هر بار آزمون را می توان به عنوان آزمون اصلی قلمداد کرد.

پورعباس گفت: کنکور مقوله‌ای است که از سال ۱۳۸۴ قانون در آن ورود پیدا کرد و اولین قانون تحت عنوان حذف کنکور مطرح شد، همه این قوانین متکی بر توانایی و توانمندی آموزش و پرورش است تا بتواند آموزش های سراسری و کشوری استاندارد برگزار کند.

به گفته رییس سازمان سنجش کشور در اینجا بحث معدل درست نیست. در کنکور ۱۴۰۲ تحولات اساسی را شروع خواهیم کرد. دروس عمومی در کنکور حذف خواهند شد و به سوابق تحصیلی منتقل می شود. آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی ۵ گروه آزمایشی است که دو بار در سال برگزار می شود.

او گفت: بودجه بندی آزمون اختصاصی تغییر خواهد کرد. پذیرش دانشجو به دو شکل است . پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی برمبنای معدل است که حدود ۸۰تا ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش را شامل می شود و از سوی دیگر پذیرش براساس آزمون و سوابق تحصیلی استاندارد برای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ درصد ظرفیت را در بر می گیرد.

پور عباس گفت:  هر داوطلب در سال تا دوبار برای آزمون های تخصصی می تواند شرکت کند. نمره ای که از آزمون می گیرند با نمره سوابق تحصیلی ترکیب و نمره کل ساخته می‌شود که نمره کل ملاک پذیرش است.