۰ نفر

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ مشخص شد + جزییات

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 641078
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ مشخص شد + جزییات

جزییات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد، آزمون سراسری امسال در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جزییات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد. کنکور ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه ۸ تیرماه آغاز می شود و آخرین نوبت آزمون در صبح شنبه ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

جمع داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر است که از این تعداد ۹۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۵ نفر مرد هستند.

در کنکور ۱۴۰۱ هر دفترچه ای پاسخنامه مجزا دارد و پاسخنامه دروس عمومی از دروس تخصصی جدا شده است.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ در مقایسه با آمار ثبت نام یک میلیون و ۳۶۸ هزار نفری کنکور ۱۴۰۰، این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر بیشتر از آمار ثبت نام در کنکور سال گذشته است و رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «جزییات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد» را مطالعه کنید