۰ نفر

راهنمای انتخاب فرش مدرن (فرش مدرن از کجا بخرم؟)

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 640765
راهنمای انتخاب فرش مدرن (فرش مدرن از کجا بخرم؟)

وجود فرش‌ در منزل، حس گرمی و صمیمیت را منتقل می کند و به سادگی آرامش را فریاد می‌زند. بیایید با خود روراست باشیم: چه کسی دوست ندارد با پای برهنه روی یک فرش گرم و راحت راه برود؟ فرش‌ها بهترین عایق‌ کف هستند و در مواقعی که دیگر از نشستن بر روی مبل و کاناپه خسته شده اید و نیاز به کشش و دراز کشیدن دارید، ایده آل ترین مورد برای پوشش کف منزل محسوب می شوند و رقیبی شکست ناپذیر در برابر تمامی کفپوش های چوبی، سرامیکی و... هستند.

فرش مدرن قالیخانه با تلفیق هنر زیباشناسی معاصر و حس نوستالژی گرم و صمیمی خود، بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی مدرن منزل شما است. در ادامه به نحوه انتخاب فرش مدرن، انواع و اطلاعات ضروری از این کفپوش ارزشمند را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع فرش مدرن

با توجه به تقاضای روزافزون برای فرش مدرن و ست نمودن آن با دکوراسیون مدرن امروزی، تنوع بالایی در این نوع فرش با توجه به الیاف، طرح، جنس و کاربرد آن به وجود آمده است که افراد می توانند مطابق سلیقه خاص خود، مناسب ترین فرش را برای چیدمان منزل مدرن خود انتخاب نمایند.از جمله انواع فرش مدرنی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند می توان به گلیم فرش، فرش فانتزی، شگی، فرش وینتیج، فرش سه بعدی و... اشاره نمود.

گلیم فرش مدرن

این نوع فرش مانند سایر فرش ها به دو صورت مختلف ماشینی و دستباف موجود می باشد. برای بافت گلیم دستباف از الیاف طبیعی و با کیفیت نظیر پشم حیوانات استفاده می شود و برای طراحی گلیم فرش ماشینی نیز از الیاف مصنوعی نظیر پلی استر، اکریلیک، بی سی اف و پلی پروپیلن استفاده می گردد. گلیم های ماشینی دارای پرز نمی باشند و اگر شما تمایل دارید فرشی را خریداری نمایید که در بافت یا تولید آن از الیاف حساسیت زا استفاده نشده باشد، بهتر است این نوع فرش ها را برای خرید انتخاب نمایید.

فرش فانتزی مدرن

فرش فانتزی دارای طرح های مدرن و ساده امروزی با تراکم پرز مناسب است که علاوه بر زیبایی، حس راحتی و نرمی را با توجه به الیاف آن به مخاطب ارائه می دهد.

فرش های فانتزی در انواع طرح، رنگ و ابعاد مختلف موجود می باشند. این نوع فرش ها به صورت پرز بلند و پرزکوتاه طراحی می شوند و برخی از طرح های فرش فانتزی نیز به صورت بدون پرز تولید می شوند که انتخاب طرح، رنگ و جنس فرش به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

برای بافت و تولید این نوع فرش ها، از الیاف مصنوعی نظیر اکریلیک، بی سی اف و پلی استر، پشم، نخ و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. برخی از الیافی که در طراحی فرش فانتزی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای خاصیت ضد حساسیت و ضد لک می باشد به همین دلیل این نوع فرش ها برای اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق کودک مناسب هستند، چرا که  آلودگی های کمتری را جذب می کنند.

تخت

نکات عالی برای انتخاب فرش مدرن

  1. انتخاب بافت

همه فرش ها نرم نیستند و گاهی اوقات این مشکلی ندارد. اگر بافت خاصی از فرش می خواهید، باید به جنس و نوع بافت آن توجه کنید.

به عنوان مثال، یک فرش پرز کوتاه با بافت محکم احتمالاً نرم اما متراکم است. همچنین، این برای مناطق پر تردد که نیاز به تمیز کردن مکرر دارند، انتخابی هوشمندانه است.

فرش هایی که الیاف های مصنوعی دارند از نظر بافت متفاوت هستند. در نتیجه، برخی از آنها برای پاها نرم هستند، اما برای دست‌ها یا سایر قسمت‌های نرم‌تر بدن خشن هستند. متأسفانه، این باعث می شود که این نوع فرش برای کسانی که بچه های کوچکی دارند که همیشه روی دست و زانو هستند، ایده آل نباشد. بنابراین شرایط افراد ساکن در منزل را حتما در نظر بگیرید.

  1. سبک خود را در نظر بگیرید

آیا برای کل فرش خود یک رنگ ساده در نظر دارید؟ صرف نظر از نوع مبلمانی که روی فرش قرار می دهید، انتخاب یک فرش ساده، زیبا، مینیمال و همیشه مد است.

یا آیا به چیزی با الگوهای برجسته و طرح دار علاقه دارید؟ فرش‌های طرح دار ظاهری عالی و سرزنده برای منازل به ارمغان می آورد و یک نواختی و خستگی را از بین می برند. جالب اینجاست که فرش های طرح دار با چیدمان مبلمان یکنواخت و مینیمالیستی عالی ست می شوند.

بنابراین، شما باید رنگ را در نظر بگیرید. اکثر فرش ها به رنگ بژ، قهوه ای یا تیره هستند. این برای تمیز نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تری خوب است. بنابراین، اگر با نگهداری و مراقبت بیشتر مشکل ندارید، چرا رنگی جسورانه تر و روشن را انتخاب نکنید؟ به عنوان مثال رنگ سبز، رنگی ارامش بخش و در عین حال روح بخش به خانه است که به خوبی با مبلمان چوبی هماهنگ می شود.

  1. دوام را در ذهن داشته باشید

دوام بخش کاربردی فرآیند انتخاب فرش مدرن است. این به اندازه در نظر گرفتن نرمی و رنگ سرگرم کننده نیست، اما به همان اندازه مهم است.

اگر اتاق‌هایی با تردد بالا دارید، به فرش‌هایی بادوام نیاز دارید که به راحتی تمیز شوند. استفاده از سرویس قالیشویی خوب است اما استفاده سالیانه از آن محدود و تقریبا سالی یک بار است؛ بنابراین جنس و بافت فرش باید به گونه ای باشد که بتوانید جاروبرقی هفتگی خود را انجام دهید و هیچ گرد و خاک و  ذرات مواد غذایی بین الیاف باقی نماند.

قابل ذکر است که فرش ها نیز فرسوده می شوند. به عنوان یک عمل پیشگیرانه، برای مکان هایی که تردد زیادی دارند، مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب کودکان، یک فرش با لایه های ضخیم و تراکم بالا انتخاب کنید و یا از روفرشی های مناسب استفاده نمایید.

  1. انتخاب سایز فرش

فرش یا قالیچه نباید خیلی کوچک باشد وگرنه در اتاق شما گم می شود. همچنین نباید آنقدر بزرگ باشد که فضای اتاق را تحت الشعاع قرار دهد. در حالت ایده آل، فرش باید به اندازه ای باشد که منطقه مورد استفاده را مشخص کند.

  • اگر از فرش در قسمت نشیمن استفاده می شود، باید بتوانید مبلمان خود را به گونه ای در حاشیه فرش قرار دهید که حداقل دو پایه جلویی آن روی فرش قرار گیرند.
  • اگر اتاق نشیمن منزل شما دو بخشی یا بزرگ است، می توانید از فرش های متعدد برای جداسازی فضا استفاده کنید.
  • اگر از فرش زیر میز ناهارخوری استفاده می شود، باید به اندازه ای بزرگ باشد که هنگام بیرون کشیدن صندلی ها فضا را بپوشاند.
  • در اتاق خواب، حداقل نیمی از فرش باید زیر تخت باشد.

فرش

فرش مدرن از کجا بخرم؟

انتخاب فرش مدرن برای چیدمان مدرن منزل شما یک تصمیم بزرگ است. فرش معمولاً تعویض نمی‌شود و شما می‌خواهید خرید مطمئن و باکیفیتی داشته باشید که مدت زیادی دوام بیاورد.

قالیخانه یکی از معتبرترین مراجع فروش آنلاین فرش، با ارائه تنوع بالا، همه گزینه‌ها و موارد حائز اهمیت شما در انتخاب فرش مدرن را برآورده می کند  و روند انتخاب فرش مدرن را برای افراد خاص پسند ساده و دلپذیر می نماید.

تمامی محصولات این مجموعه با ضمانت اصل بودن و سلامت فیزیکی به فروش می رسند. علاوه بر ایران، قالیخانه فرش های خود را برای هموطنان ساکن در اقصی نقاط جهان نیز ارسال می کند. پلتفرم آنلاین قالی خانه با ارائه پشتیبانی 24 ساعته به صورت آنلاین، تمامی سوالات و ابهامات مشتریان محترم را رفع نموده تا بهترین و ساده ترین خرید را تجربه نمایند.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.