۰ نفر

مینی فرز ابزاری برای هنرمندان

۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبر: 638803
مینی فرز ابزاری برای هنرمندان

فرز یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای برقی و شارژی است و برای ماشین‌کاری قطعات مواد مختلف نظیر چوب و فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این ابزار، عملیاتی نظیر برش‌کاری، حکاکی، سنباده‌زنی، پولیش، دریل‌کاری و ... به‌راحتی امکان‌پذیر بوده و از انواع این ابزار کارآمد در صنایع مختلف و با توجه به نوع نیاز استفاده می‌شود. فرزها در انواع، اندازه‌ها و کاربردهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

برای افرادی که در حوزه‌های مختلف صنعتی کار می‌کنند، فرز و مینی فرز از پرکاربردترین و پرمصرف ترین ابزارآلات به خصوص برای ایجاد طرح های هنری به شمار می‌رود. اگر بخواهیم انواع فرزها رو دسته بندی کنیم بهترین دسته بندی بر اساس اندازه و دقت است. فرز سنگبری و آهنگری برای کارهای بزرگ و مینی و فرز و فرز انگشتی برای کارهای ظریف تر استفاده می‌شود. تفاوت مینی فرز با فرز در کاربرد، اندازه و قدرت آن است. فرز ظاهری شبیه دریل‌های میزی دارد با این تفاوت که داری حداقل سه محور حرکتی میز است .ابزار برنده این دستگاه تیغ فرز بوده و از کاربردهای این دستگاه می‌توان به از بین بردن بیرون زدگی‌های سنگ و فلز، صفحه تراشی، فرم تراشی، کنار تراشی، رنده تراشی، تیز کردن ابزارآلات باغبانی و … اشاره کرد. در کل می‌توان گفت که این دستگاه وسیله‌ای مناسب برای کارهای سنگین و بزرگ در بازسازی، نوسازی و ساختمان سازی است. اما مینی فرز یک ابزار چند منظوره است که برای برش دادن و برداشتن مواد اضافی از یک قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مینی فرز کاربرد دقیق تری نسبت به فرزهای دیگر دارد. از مینی‌فرزها به طور دائم و گسترده استفاده نمی‌شود و مناسب برای مصارف خانگی و کارگاهی است. به طور کلی می‌توان گفت مینی فرز مزایایی مثل وزن کم، حمل و نقل آسان و خستگی کمتر در حین انجام کار دارد.

1

مینی فرز؛ ابزار کوچک و کاربردی

مینی فرز در حقیقت نوع کوچک شده مدل قوی‌تر، بزرگتر و همچنین کاربردی‎تر خود است و به دلیل داشتن اندازه ای مناسب، اغلب برای انجام کارهای غیر صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار داده می‌شود این دستگاه نمونه کوچک‌شده‌ای از فرز است که برای کاربردهای کمی ظریف‌تر در ساختمان‌ها یا صنایع دیگر استفاده می‌شود. این دستگاه را می‌توان برای برش یا سایش قطعات کوچک و نسبتا نازک به کار برد یا سطوح مختلف قطعات مختلف را با آن پرداخت کرد. توجه داشته باشید که خرید مینی فرز برای پرداخت یا برش قطعات آهنی توصیه نمی‌شود؛ اما می‌توان از آن برای کاربردهای خانگی و برش قطعات چوبی، سنگ‌ها یا سرامیک‌ها استفاده کرد.

اگر نمی‌دانید که تفاوت فرز و مینی فرز چیست؛ باید بگوییم که از دید ساختاری این نوع دستگاه‌ها معمولا تفاوت چندانی با هم ندارند. اما تفاوت در اندازه و قدرت باعث شده که دامنه کاربرد آن‌ها تا حدی با هم متفاوت باشد. از مینی فرز برای کار بر روی سطوح سنگی و فلزی استفاده می‌شود. این دستگاه را می‌توان برای تیز کردن تیغه‌ها، برداشتن لکه‌های رنگ یا زنگ‌زدگی از روی قطعات فلزی و برس سنگ یا فلزات مورداستفاده قرار داد.

فرز انگشتی

یکی از ابزارهای قابل استفاده برای کارهای هنری روی انواع چوب و فلز  فرز انگشتی است. فرز انگشتی نسبت به فرز مینیاتوری کمی بزرگ تر بوده ولی از سنگ فرز مستقیم کوچک‌تر است که در دو نوع فرز انگشتی گلو بلند و فرز انگشتی گلو کوتاه وجود دارد. فرز انگشتی نوعی فرز مستقیم است که شفت خروجی آن یا اسپیندل آن در راستای شفت خروجی موتور قرار دارد و بر خلاف سنگ فرز یا مینی فرز که با زاویه 90 درجه نسبت به زاویه قرار گیری موتور است فرز انگشتی در یک راستا قرار دارد.

2

فرز مینیاتوری؛ ابزاری برای حکاکی با ظرافت

برای استفاده از سنگ فرز مینیاتوری بهتر است دست به قلم باشید زیرا این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که کاربر آن را مانند قلم در دست خود بگیرد. فرز مینیاتوری برای کارهای بسیار ظریف و هنرمندانه استفاده می ‌شود و ابزاری سبک با قدرتی محدود است. زمان استفاده از فرز مینیاتوری باید دقت داشت که شلنگ آن تاب یا خمیدگی نداشته باشد زیرا کیفیت کار را پایین می‌آورد. به طور معمول فرز مینیاتوری به همراه تعدادی متعلقات ارائه می‌ شود که شامل صفحه سنباده، پولیش، مته، رابط کولت و ابزار های برش و حکاکی است. ارائه تعداد این ابزارها در برندهای مختلف، متفاوت است.

می‌توانید با مراجعه حضوری یا جستجوی اینترنتی و آنلاین و در فروشگاه‌های معتبر آنلاین اقدام  به خرید کنید. مدل‌ها و برندهای مختلف انواع فرز و مینی فرز در فروشگاه اینترنتی سازوکار با عملکرد قابل قبول موجود هستند. برای اطلاع از قیمت انواع محصولات برقی و شارژی به برچسب قیمت درج‌شده برای هر مدل در فروشگاه اینترنتی سازوکار توجه کنید. در نهایت با توجه به نوع نیاز، مشخصات فنی هر ابزار و برند و مدل منتخب می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان فروش در فروشگاه اینترنتی سازوکار استفاده کرده و آیتم مورد نظرتان را انتخاب کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.