۰ نفر

چگونه در خانه قهوه اسپرسو درست کنیم؟

۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 638419
چگونه در خانه قهوه اسپرسو درست کنیم؟

هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه اسپرسو تلخ با یک لایه خامه کف دار نیست. این روش ایتالیایی قهوه‌سازی در راس روش‌های قهوه‌سازی قرار دارد.حتی می‌توانید زمانی که بر اسپرسو مسلط شدید، مجموعه کاملی از نوشیدنی‌های اسپرسو را درست مانند کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان درست کنید: لاته، کاپوچینو، فلت وایت، کافه ماکیاتو و غیره.

به گزارش اقتصادآنلاین، در مقالات قبل در مورد قهوه و فواید آن برای سلامتی صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم طرز درست کردن این نوشیدنی پرطرفدار و مفید را در خانه را به شما آموزش بدهیم.

بهترین راه برای تهیه اسپرسو چیست؟ آیا می توان بدون دستگاه اسپرسو درست کرد؟ در اینجا سه مورد از بهترین راه‌ها برای تهیه اسپرسو وجود دارد که به ترتیب اولویت رتبه‌بندی شده‌اند.

طرز تهیه قهوه اسپرسو در خانه:

اسپرسو یک روش ایتالیایی برای تهیه قهوه غلیظ در فنجان است. اسپرسو را می‌توان در فنجان‌های کوچک میل کرد یا به عنوان پایه نوشیدنی‌های اسپرسو معروف مانند کافه آمریکانو، لاته، کاپوچینو و غیره استفاده کرد. برای تهیه اسپرسو، آب با فشار بسیار بالا از دانه‌های ریز آسیاب شده قهوه عبور می‌کند.

اگر می‌خواهید قهوه اسپرسو با کیفیت بالا را داشته باشید، به یک دستگاه اسپرسوساز نیاز دارید که بهترین طعم را دریافت می‌کنید اما چند روش دیگر وجود دارد که می‌تواند یک اسپرسوی عالی را درست کنید.

  1. دستگاه اسپرسوساز
  2. فرنچ پرس
  3. موکاپات             

دستگاه اسپرسو ساز مدرن مشکی و نقره ای

 قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

اگر عاشق اسپرسو هستید، شاید ارزش داشتن یک دستگاه اسپرسوساز را داشته باشد. یک دستگاه اسپرسوساز روی میز بهترین اسپرسو را با بهترین طعم تولید می‌کند. طعم آن به اندازه قهوه‌ای که در کافی شاپ میل می‌کنید، با کیفیت است. این دستگاه مشابه چیزی است که یک باریستا از آن استفاده می‌کند، روی میز قرار می‌گیرد و قهوه را آسیاب می‌کند.

دستگاه اسپرسوساز رومیزی گران‌ترین انتخاب برای درست کردن قهوه در خانه هستند، البته این بهترین انتخاب یک قهوه شناس است که می‌خواهد تجربه یک اسپرسو ممتاز را در خانه داشته باشد.

اسپرسوساز مباشی، اسپرسوساز دلونگی، اسپرسوساز نوا، اسپرسوساز هنریچ و اسپرسوساز سیروکا از برندهای با کیفیت دستگاه اسپرسوساز هستند.

طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

  1. قهوه را آسیاب کنید: از قهوه روست اسپرسو استفاده کنید، حدود 9 گرم برای شات اسپرسو و 18 گرم برای دبل شات اسپرسو. قهوه را آن‌قدر آسیاب کنید که خیلی خوب آسیاب شود. مارک‌های مختلف قهوه به آسیاب متفاوتی برای دستگاه شما نیاز دارند. ممکن است لازم باشد چند بار آزمایشی انجام دهید تا آن را به درستی اندازه‌گیری کنید.
  2. قهوه را فشار دهید: پورتافیلتر را در دستگاه اسپرسوساز قرار دهید و دکمه را فشار دهید تا شات فشرده شود. اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی یک گزینه اتوماتیک برای این کار دارند. یک شات اسپرسو که به خوبی فشرده شده است حدود 25 تا 30 ثانیه دوام می‌آورد و طعم اسپرسوی عمیقی با خامه کف آلود دارد.
  3. هر گونه تعدیل زمان را در نظر بگیرید: مدتی طول می‌کشد تا کار با اسپرسوساز را یاد بگیرید. اگر شات قهوه شما آبکی است، کمی بیشتر قهوه بریزید یا آسیاب ریزتری انجام دهید. اگر شات بیش از 30 ثانیه طول کشید، مقدار قهوه را کاهش دهید یا از آسیاب درشت‌تری روی قهوه استفاده کنید.

 

قرار دادن تمپر بر روی پورتافیلتر نقره ای و فشرده سازی پودر قهوه

             تمپر را روی پورتافیلتر قرار دهید و محکم فشار دهید.

 

قرار دادن پورتافیلتر بر روی قسمت صاف کوب باکس مشکی

نحوه تمپ کردن (فشردن) با استفاده از ناک باکس: پورتافیلتر را روی قسمت صاف کوب باکس قرار دهید، سپس تمپر را روی قهوه قرار دهید و فشار دهید.

صاف بودن قسمت بالای پودر قهوه داخل پورتافیلتر نقره ای

قسمت بالای قهوه باید تا حد امکان به طور یکنواخت فشرده شود

قهوه اسپرسو با فرنچ پرس

فرنچ پرس بهترین انتخاب برای تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه اسپرسوساز است، زیرا طعم آن کاملاً با طعم واقعی اسپرسو قابل مقایسه است. فرنچ پرس وسیله‌ای برای دم کردن قهوه در یک پارچ کوچک است. بیشتر اوقات برای قهوه دم کردن استفاده می‌شود، اما برای اسپرسو نیز مؤثر است.

فرنچ پرس نمی‌تواند مانند اسپرسوساز به خامه‌ای کف آلود دست یابد و در نهایت مقداری رسوب قهوه در فنجان باقی می‌ماند اما برای روش قهوه دم کرده، به طعم یک اسپرسوی واقعی نزدیک می‌شود.

تصویر دو فنجان قهوه اسپرسو و فرنچ پرس مشکی و نقره ای

طرز تهیه قهوه اسپرسو با فرنچ پرس

  1. قهوه را آسیاب کنید: نصف فنجان دانه‌های قهوه را با آسیاب متوسط آسیاب کنید.
  2. آب را گرم کنید: سه چهارم فنجان + 2 قاشق غذاخوری آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.
  3. قهوه را اضافه کنید و 4 دقیقه صبر کنید: قهوه اسپرسوی متوسط آسیاب شده را به فرنچ پرس اضافه کنید. آب داغ را روی آن ریخته و هم بزنید. یک تایمر تنظیم کنید و 4 دقیقه صبر کنید.
  4. مرحله آخر: درب فرنچ پرس را بگذارید و به آرامی پیستون را تا انتها فشار دهید.

قهوه اسپرسو با موکاپات

موکاپات یک راه عالی برای رسیدن به قهوه‌ای تیره و با طعم غنی است. کاملاً قهوه اسپرسو نیست اما طعم آن به قدری شبیه است که می‌توانید از آن به عنوان یک پایه برای نوشیدنی‌های اسپرسو استفاده کنید. بیشتر شبیه آمریکاینو است تا اسپرسو.

موکاپات یک روش برای تهیه قهوه تلخ با فشار بخار از طریق قهوه است. این قهوه یک قوری خوشمزه و غنی از قهوه درست می‌کند و در اروپا و ایالات متحده محبوب است. طعمی که می‌توانید با موکاپات به دست آورید فوق العاده است.

دم کردن قهوه اسپرسو در موکاپات نقره ای

طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات

  1. قهوه را آسیاب کنید: قهوه را با آسیاب ریز آسیاب کنید.
  2. آب را اضافه کنید: آب سرد را به نیمه زیرین موکاپات اضافه کنید تا به دریچه برسد.
  3. قهوه را اضافه کنید: قیف را با قهوه با قسمت بالایی پر کنید، قیف را در قسمت پایین موکاپات داخل کنید. قسمت بالایی را روی پایه بپیچانید تا فقط با انگشت محکم شود.
  4. روی حرارت متوسط قرار دهید: موکاپات را روی اجاق گاز با حرارت متوسط قرار دهید. برای اجاق گاز دقت کنید که شعله گاز کمتر از عرض موکاپات باشد.
  5. صبر کنید تا قهوه دم بکشد (حدود 5 تا 7 دقیقه): آب از طریق قهوه جوش می‌آید و بالای موکاپات را پر می‌کند. می‌شنوید که قهوه در حدود 3 تا 5 دقیقه شروع به حباب زدن می‌کند. حدود 2 دقیقه بعد، صدای جوشش را به سرعت می‌شنوید. هنگامی که صدا پخش می‌شود، صدای غرغر بلندی را می‌شنوید، در این حالت قهوه آماده است. می‌توانید گاز را خاموش کنید و از قهوه خود لذت ببرید.