۰ نفر

مدارس و ادارات خوزستان چهارشنبه تعطیل شدند

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶
کد خبر: 638292
مدارس و ادارات خوزستان چهارشنبه تعطیل شدند

دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان گفت: همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان، به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار، در روز چهارشنبه تعطیل هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد اشرفی اظهار داشت: همه مقاطع تحصیلی تعطیل اما امتحانات هماهنگ کشوری پایه دوازدهم برقرار است.

وی افزود: کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان این تصمیم را به دلیل ادامه گرد و غبار شدید اتخاذ کرده است.

به گفته وی، این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی و بهداشتی و بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی نمی‌شود.

گرد و غبار شدید که از عصر دیروز دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشت.

غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵  و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است:  فرونشینی گرد و خاک انتقالی از کشور عراق  که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان  شده است تا اواخر وقت چهارشنبه با شدت ضعف ادامه خواهد داشت.

همچنین تا روز پنجشنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی  نیز در این مناطق وجود دارد.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد و روز ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.