۰ نفر

این «جملات آزار دهنده» را هرگز به مردها نگویید!

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 638182
این «جملات آزار دهنده» را هرگز به مردها نگویید!

چیزی درمورد جملاتی که نباید به مردها گفت شنیده اید؟ گفتگو با همسر مهارت بسیار مهمی است که لازم است زوجین در زندگی خود داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاهی اوقات با گفتن جمله ای نسنجیده به همسر می تواند زندگی زناشویی از هم بپاشد. اگر به دنبال یک زندگی موفق و رضایت بخش هستید بهتر است برخی تکنیک های گفتگو با همسر را بیاموزید. در مقاله امروز به موضوع حرف هایی که زنان نباید به شوهرانشان بگویند می‌پردازیم.  

جملاتی که زنان نباید به شوهرشان بگویند

نحوه صحبت کردن و کلماتی که بیان می کنیم در متقاعد کردن یا ناراحت کردن مخاطب تاثیر زیادی دارد.

1- صحبت کردن

جملاتی مثل «باید با هم صحبت کنیم» مرد را فراری می دهد. برای یک مرد همین پنج کلمه بوی تهدید و درد سر می‌دهد. به خصوص که یک خانوم این جمله را بگوید و یک مرد دریافت کننده آن باشد. این پنج کلمه برای او تنها یک مفهوم دارد: کار اشتباهی از من سر زده و شما می خواهید به طور شفاهی راجع به آن صحبت کنید. این جمله ماهیت کاملی ندارد و گاهی باعث عصبانیت می شود.

آن ها نمی خواهند که یک ساعت به یک سخنرانی با لحن عصبانی گوش بدهند که چقدر خرابکاری کرده اند. هیچ مردی دوست ندارد بنشیند و مدت طولانی مثل دوست خانمتان به حرف شما گوش دهد. هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. حتی وقتی روانشناسی سعی می‌کند حرف هایی را از سینه مرد به بیرون بکشد نمی تواند.

وقتی مردان صحبت می‌کنند و وقتی گوش می‌دهند هدفمند است. البته منظور این نیست که شما نمی‌توانید گفتگویی بیش از دو دقیقه با یک مرد داشته باشید. شما هم نیاز به ارتباط دارید. نشستن و مهارت گوش دادن و شرکت کردن در یک گفتگوی طولانی مدت در مورد احساساتتان لازم و گریز ناپذیر است. این را بدانید که مردان فقط به اصل مطلب گوش می سپارند. رسیدن به این تعادل یعنی دو نفر دقیقا بفهمند که دیگری چه نیازی دارد و چه چیزی را خوشحال می کند. آن زمان هر دو از بودن در یک رابطه به یک میزان لذت می‌برند. برای مردان هر کسی یک بار در یک لحظه باید بنشیند و آرام باشد و گوش کند.

2-برانگیختن حس دفاعی

اما برای زنان راه طولانی باید طی شود و اگر به خصوصیات مردان احترام بگذارند می دانند که مردان به چه چیزی اهمیت می دهند و چگونه و چقدر می خواهند وقت خود را سپری کنند. گفتن این جمله که بیا با هم صحبت کنیم از جانب زنان حس دفاعی را در مردها برمی‌انگیزد  و به دنبال ابزار ترمیم می‌گردند. تمام اتفاقات هفته گذشته را بررسی می‌کنند که مرتکب چه اشتباهی شدند تا اگر اشتباهی از سر زده سعی کنند آن را ترمیم کنند. در حقیقت بهتر است بگویید" ببین عزیزم هیچ اتفاق بدی نیفتاده فقط می خواهم با کسی کمی حرف بزنم". این شروع خوبی است. به مردان احساس آرامش و راحتی می دهد و ابزار ترمیم را کنار می گذارند تا به آنچه شما می خواهید بگویید گوش دهند.

3- جملاتی که نباید به مردها گفت | تشبیه به پدر

گفتن این جمله باعث می شود که به مردان احساس حقارت دهید. با این جمله مرد شما فکر خواهد کرد که تمام صفات منفی دارد و شما خانواده وی را قبول ندارید. بهتراست خواسته ها و نیازهای خود را راحت به همسرتان بگویید و اگر مشکلی در ارتباط با وجود دارد و ایرادی در او می بینید آن را به راحتی به زبان بیاورید. هرچند شیوه انتقاد کردن شما هم حائز اهمیت است اما گفتن اینکه تو شبیه مادر یا پدرت هستی فقط باعث برانگیختن خشم و نارضایتی از زندگی با شما می شود.

4-دروغ درمورد ارگاسم

دروغ گفتن به همسرتان در این مورد کار مناسبی نیست. رضایت جنسی در زندگی زوجین اهمیت زیادی دارد. بنابراین وقتی تظاهر می کنید که از رابطه جنسی با همسر خود راضی بوده اید. شاید با خود فکر میکنید که به او احترام گذاشته اید اما در واقع خیانت کرده‌اید. نباید از گفتن این حرف خجالت بکشید. بلکه باید خواسته‌های جنسی خود راحت به همسرتان بگویید. تا هر دو بتوانید با هم آغوشی کنار یکدیگر از رابطه جنسی لذت ببرید. شما میتوانید با سخنان مشاور خانواده، راحت تر این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید.

5-جملاتی که نباید به مردها گفت | انجام کار

گفتن این جمله که آیا می توانی این کار را انجام دهی. ممکن است مودبانه به نظر برسد. اما در واقع استفاده از فعل توانستن برای مرد خوشایند نیست. زیرا از طرف دیگر به او بفهمانید که ممکن است نتواند این کار را انجام دهد. در این مواقع شما از همسرتان درباره توانایی‌های او سوال می کنید. تا اینکه به او بگوید کاری را انجام دهد. مردان ترجیح می دهند که درخواست شما مستقیم باشد. نه این که با ایما و اشاره مطلبی به آنها فهمانده شود. سعی کنید دقیقا آنچه را که مد نظر دارید به همسرتان بگویید. تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازید. فراموش نکنید آنها مثل شما حس ششم قوی ندارند.

6- جملاتی که نباید به مردها گفت | بیکاری

این جمله کاملا حس غرور را در مردان از بین می برد. برای مردان شغل و درآمد کافی و تامین کردن نیاز های خانواده اهمیت زیادی دارد. آنها تمام اعتماد به نفس و عزت نفس خود را در مسئله مالی و برآوردن خواسته های خانواده خلاصه می کنند. بنابراین اگر همسر شما بیکار است. یا درآمد کافی ندارد بهتر است مسئله را به شکل دیگری مطرح کنید. توصیه می‌شود که در این مواقع از همسر خود بخواهید در مورد نگرانی های شغلی، جاه طلبی ها و اهدافش برای آینده با شما صحبت کند. قطعاً مردی که درآمد کافی ندارند و یا سر کار نمی‌رود حس خوبی به خودش ندارد.

اگر شما هم بخواهید به این احساس او دامن بزنید. فقط باعث جنگ و مشاجره بیشتر در خانواده خواهید شد. پس از توهین کردن به او دست بردارید و سعی کنید احساسش را بفهمید و هر دو با هم به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل اش بگردید.

7- جملاتی که نباید به مردها گفت | نزدن برچسب

این دو عبارت بسیار سمی هستند. سعی کنید که از کلمات همیشه یا هیچ وقت استفاده نکنید. استفاده از این واژه ها نشان دهنده یک نوع از خطاهای شناختی است. مخصوصا این که شما با این کار به همسرتان برچسب می زنید. مثلاً ممکن است است همسر شما  یک بار بدون اطلاع دادن دیر به منزل بیاید اما شما بگویید تو همیشه دیر میایی. این جمله باعث خشمگین شدن همسرش ما و حتی لجبازی او می‌شود.

8- جملاتی که نباید به مردها گفت | خیانت دوستان

مردها به لحاظ غریزی انسانهای غیرتی هستند.  اگر در مورد دوستان خود به او اطلاعات بدهید و جزئیات را در اختیارش قرار دهید و بگویید که فلان دوست شما زیر سرش بلند شده است یا یکی از انواع خیانت را انجام داده است. ناخودآگاه حساس می‌شود و سعی می‌کند شما را از رابطه با دوستان باز دارد. علاوه بر این ممکن است که شک و تریدیش نسبت به شما هم بیشتر شود و رفتارهای شما را زیر نظر بگیرد. مردی که تا قبل از این حساسیتی به شما نداشت و کاملاً به آن اطمینان داشت ممکن است پیش خود فکر کند که نکند رفتار دوستتان روی همسرش اثر بگذارد.

9-تهدید به طلاق

برخی از زنها با کوچک ترین مسئله و مشکلی که در زندگیشان پیش می آید همسر خویش را متهم و او را تهدید به انواع طلاق می کند. آنها فکر می کنند که اینگونه می توانند شوهرشان را عاشق خود کنند در حالی که اشتباه است. شما با این کار فقط همسرتان را عصبانی تر می کنید و به او می فهمانید که انگار خانه مادر شما همیشه هست و ساک شما همیشه بسته است و شما آماده رفتن هستید. با این کار شما فقط لجبازیش را بیشتر می‌کنید. بنابراین عاقلانه رفتار کنید و اگر مشکلی دارید آن را حتما با همسر خود مطرح کنید. تهدید کردن های الکی و گفتن اینکه من از تو طلاق خواهم گرفت فقط وضع را بدتر از این که هست می کند.

10- جملاتی که نباید به مردها گفت | به رخ کشیدن حقوق

این روزها خیلی از زن ها ترجیح میدهند بیرون از منزل کار کنند و درآمد مناسبی هم داشته باشد. شما هر چقدر که کار کنید و درآمد بالا داشته باشید باز هم مهم است که آن را به روی همسرتان نیاورید و یا اینکه مدام با حقوق و درآمدتان سر او منت بگذارید. در این مواقع مرد احساس می کند که هیچ گونه حس اقتداری در خانه ندارد و چقدر پایین تر و ضعیف تر از همسرش است.

فرمول استحکام زندگی زناشویی

اگر می خواهید زندگی زناشویی مستحکمی داشته باشید و احساسات آسیب دیده در ازدواج را تعمیر کنید باید بدانید برای مستحکم نگه داشتن آن نباید شخص شما روی همه جنبه‌های زندگی کنترل داشته باشید. پس این میل مداوم را سرکوب کنید. شاید از خود بپرسید چرا رها کردن و سرکوب کردن، مگر زندگی مشترک به معنای نگه داشتن نیست جواب منفی می باشد. یعنی همیشه نباید فکر نگهداشتن باشید. گاهی اوقات فقط  رها کردن می‌تواند یک رابطه را نجات دهد بخصوص زمانی که رها کردن به معنی آزادی از طرز فکر منفی باشد.

الگوی فکری و رفتاری به گونه ای شکل می گیرد که ما می‌خواهیم همیشه تعیین کننده باشیم. همه کارها آنطور که ما می‌خواهیم انجام شود و در تمام بحث و جدل ها برنده باشیم. اما شما می توانید با یک روش آگاهانه از این طرز فکر که حرف حرف من خلاص شوید و با رهایی از این حرف از زندگی زناشویی به شراکت حقیقی دست پیدا کنید. می توانید به جای کلمات من درست می گویم و من باید راضی باشم از کلماتی مانند ما باید با همه چیز را درست کنیم و ما باید راضی و خوشنود باشیم استفاده کنید. بدانید داشتن حس فروتنی و لطف بخشی از هنر عاشقی و ابراز عشق است.

1-کناره گیری از سمت رئیس بودن

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید همه امور مربوط به خانه، تربیت کودکان و بخش مالی زندگی مطابق نظر و حرف شما انجام شود به شما اخطار داده می شود که خطر در کمین است. زیرا این طرز تفکر در خانواده به جای این که هسته شراکت را به وجود آورد فقط تایید بودن را نشان می دهد. شما ازدواج می کنید که تشکیل یک زوج بدهید یعنی در همه چیز مشترک باشید. اگر تصمیم گیری مشترک و تقسیم وظایف در خانه داشته باشید تجارب شایسته تری به دست خواهید آورد و این یعنی زندگی مشترک. باید توجه کنید که در یک فضای آرام و آسوده و به طور مشترک تصمیم بگیرد زیرا به این طریق بیشتر از زندگی خود لذت می برید.

2- جملاتی که نباید به مردها گفت | واقع بینی

به خاطر بیاورید که قبل از ازدواج همیشه با خود فکر می‌کردید برای همه مناسب هستید. در روز ازدواج همه برایتان آرزوی خوشبختی می کردند و مدام این جمله را می شنید که امیدوارم سالهای سال با خوشی در کنار هم زندگی کنید و شما نیز این جمله را باور داشتید. پس چرا حالا این همه از هم دور شده اید چرا این جمله به نظرتان ناملموس می‌آید. اگر شوهرم کمی مرتب تر بود بهتر بود. اگر پولدارتر بود بهتر بود. اگر لاغر تر بود بیشتر دوستش میداشتم. یا اگر موهایش نمیریخت خوشتیپ تر بود. این اما و اگرها را دور بریزید و دست از خیالبافی بردارید.

اگر این" اما اگر" به سراغتان بیاید باید منتظر افسردگی و ناامیدی شدید باشید. این آینده رویایی که هیچ وقت به وقوع نمی پیوندد و شما با این اما اگر ها هرگز قدر فرصت های شیرین و نعمت هایی را که پیش روی شماست نخواهید دانست.

3-نداشتن ترس از عذرخواهی

گاهی اوقات یک معذرت خواهی ساده و از صمیم قلب از فروپاشی یک زندگی زناشویی جلوگیری می کند. به خصوص اگر فردی هستید که به اشتباهات خود اعتراف نمی کنید یا آن ها را تقصیر خود نمی دانید. جملاتی مانند متاسفم، معذرت می خواهم، اشتباه از جانب من بود یا  کارم کمی بچه گانه بود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.  گاهی لازم است که اشتباه خود را بپذیرید یا قسمتی از آن را که متوجه شما بوده قبول کنید.

4-در میان گذاشتن احساسات

صداقت داشته باشید و از بیان احساسات تان نترسید. از بیان ترس ها، آرزوها، امیدها یا آنچه که شما را آزار می دهد ابایی نداشته باشید. حتی اگر شریک شما به جای دیدن خشم شما علت خشمگین شدن شما را بشنود و بداند خوشحال خواهد شد و شاید بتواند کمکی برای رفع آن بکند. پس سعی کنید بین احساسات قلبی و ذهنیتان ارتباط برقرار کنید و با افشای راز ها حس اطمینان را در یکدیگر تقویت کنید. از جملاتی مثل ببخشید قصدم آسیب رساندن به تو نبود یا ببخشید فقط کنترل احساسات خود را از دست دادم استفاده کنید.

5-پیدا کردن زمینه مشترک

به جای توجه به آنچه در آن اختلاف دارید و به جای پرداختن به شکاف هایی که میان تان است، وجوه مشترک یکدیگر را پیدا کنید و به آنها بها دهید. مثلاً شاید هر دو بخواهید خانواده سالم و کودکان  قوی و موفقی داشته باشید. این می تواند یک هدف مشترک و مثبت باشد. بنابراین استفاده از جملاتی مثل ما یک هدف مشترک داریم و اینکه هر دو باید با هم همفکری کنیم تا به این هدف عالی برسیم می تواند موثر باشد.

6-ترک رفتار های نامناسب

گاهی اوقات یک عذرخواهی ساده کل مسئله را حل نمی کند و بهتر است عادت بد خود را کاملاً ترک کنید زیرا اگر این عادت تکرار شود نمی‌توانید با یک عذرخواهی رفتار نامناسب خود را نادیده بگیرید و حتی از ارزش معذرت خواهی نیز کاسته می شود. شما باید درباره رفتارهای نامناسب یکدیگر به هم تذکر بدهید. در اصلاح آن بکشید و سعی کنید دیگر آن  را تکرار نکنید. استفاده از جملاتی مثل دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنم و قول می دهم بار آخر باشد، می تواند کاملاً موثر باشد.

سخن آخر در باب جملاتی که نباید به مردها گفت

حفظ و دوام زندگی مشترک مهارتی است که بهتر است آموخته شود. اینکه چگونه با همسر خود صحبت کنید و چه جملات و کلماتی را نگویید و یا چه کارهایی را انجام دهید که نیازمند یاد گرفتن می باشد. خیلی از مسائل و مشکلات زناشویی و طلاق های عاطفی به دلیل عدم دانستن این مهارت ها است. بنابراین توصیه می شود اگر شما هم در زندگی خود دچار مشکلاتی هستید به مشاوران خانواده مراجعه کنید.