۰ نفر

آزمون تعیین سطح زبان چیست؟

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبر: 637679
آزمون تعیین سطح زبان چیست؟

در جهان امروز، مهاجرت به امری رایج تبدیل شده است که بسیاری از افراد برای دلایل مختلفی نظیر ادامه تحصیل، اهداف آموزشی، اشتغال به کار، سرمایه گذاری و بطورکلی مهاجرت و زندگی، به صورت دائم و یا کوتاه مدت به کشور موردنظر خود نقل مکان می‌کنند.

 

از آنجایی‌که مهاجرت، به خودی خود یک پروسه جدی و مهم می‌باشد، افراد متقاضی این کار، باید دارای شرایط ویژه‌ای باشند. یکی از اولین و پایه‌ای‌ترین مسائل مهم در بحث مهاجرت، موضوع "توانایی ارتباط اجتماعی" و یا بطور کلی " زبان" است. در واقع میزان تسلط شما بر زبان‌های بین‌المللی مثل زبان انگلیسی، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در موفقیت شما در امر مهاجرت و همچنین موفقیت در اهداف مورد نظرتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همین امر موجب شده است تا آزمون تعیین سطح زبان و در ادامه، ثبت نام آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تافل، PTE، دولینگو و ... به عنوان اولین گام‌های افراد، پیش از اقدام به مهاجرت باشد.

2

بهترین آزمون تعیین سطح زبان چیست؟

آزمون‌های زیادی در سطح بین‌الملل وجود دارند که دارای اعتبار و محبوبیت قابل توجهی بوده و سالیانه هزاران متقاضی را برای تعیین سطح زبان به سوی خود جذب می‌کنند. از معروف ترین این آزمون‌ها می‌توان به آزمون تافل و آیلتس اشاره کرد که بطور تخصصی مهارت افراد را در چهار بخش اصلی صحبت کردن، گوش دادن، خواندن‌‌ و نوشتن و در نهایت گرامر مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهند.

با اینکه ماهیت تمامی آزمون‌های زبان یکسان بوده و برای بررسی میزان مهارت شما در درک زبان انگلیسی طراحی شده‌اند؛ اما باید توجه داشته باشید که برحسب هدف، دانشگاه و مهم‌تر از همه کشور و جغرافیایی که قصد مهاجرت بدان جا را دارید، نوع خاصی از این آزمون‌ها معتبر بوده و مورد پذیرش قرار می‌گیرند. در واقع برای ثبت نام آزمون تافل و ثبت نام آزمون آیلتس باید شرایط و ضوابط دانشگاه و کشور مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید.

بخش های آزمون تعیین سطح زبان

۱. درک مطلب (ریدینگ Reading)

در این بخش مهارت خواندن و درک مطلب شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای این مضمون، یک متن بلند و یا چند متن کوتاه را خوانده و سپس به سوالاتی در خصوص آن پاسخ خواهید داد.

نمونه سوالات بخش ریدینگ در مدل‌های زیر پرسیده خواهند شد:

  • چهارگزینه‌ای
  • درست و غلط
  • تشریحی
  • پرکردن جای خالی

هدف این بخش از آزمون سنجش وسعت دایره لغات و توانایی‌ و درک شما از معنی کلمات ناآشنای متن می‌باشد. بر اساس نتیجه این آزمون در می‌یابید که توانایی شما در خواندن و درک مفهوم متون و حتی کتاب‌های مختلف چقدر است.

3

۲. شنیداری (لیسنینگListening )

در این بخش یک فایل صوتی برای شما پخش خواهد شد. پس از شنیدن فایل صوتی، تعدادی سوال که معمولا در قالب سوالات چهارگزینه‌ای طراحی شده‌اند، در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید. این سوالان به ترتیب سخت‌تر شده و نیازمند تمرکز بیشتری خواهد بود. هدف از این بخش از آزمون، سنجش توانایی شما از درک صحبت‌های افراد در مکالمه‌های روزمره یا کاری می‌باشد.

۳. نوشتاری (رایتینگWriting )

بخش نوشتار، مهارت رایتینگ شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این قسمت سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد که با توجه به موضوع و نوع سوالات، باید پاسخی را در قالب یک متن کوتاه ارائه دهید.

به عنوان مثال، این متن می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • نوشتن نامه به دوست
  • نوشتن ایمیل
  • توصیف شهر یا کشور محل زندگی
  • نوشتن یک خاطره

هدف این بخش از آزمون، ارزیابی توانایی شما در استفاده از لغات مناسب، گسترش یک ایده و انجام جمله‌بندی درست می‌باشد. با انجام این بخش از آزمون تعیین سطح، متوجه خواهید شد که توانایی شما برای نوشتن یک ایمیل و یا حتی نوشتن مقاله دانشگاهی چقدر است.

۴. صحبت‌کردن (اسپیکینگ Speaking)

در هر دو آزمون تافل و آیلتس، بخش اسپیکینگ به صورت شفاهی برگزار شده و شباهت زیادی به یکدیگر دارد. در این بخش، شما به صورت مستقیم با یک مصاحبه کننده صحبت کرده و به مدت چند دقیقه به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ می‌دهید. در این بخش توانایی و تسلط شما در اسپیکینگ و برقراری ارتباط و مکالمه با افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد.

۵. قواعد و لغات (گرامر و وکب)

قواعد و لغات آخرین بخش از آزمون تعیین سطح زبان می‌باشد که شامل مجموعه‌ای از سوال‌های چهارگزینه‌ای است که هم به موضوع قواعد و هم دایره لغات خواهد پرداخت. سوالات قواعد در مورد زمان‌های مختلف در جمله، افعال To be، صفت و قید، حروف اضافه و مواردی دیگر خواهد بود. در بخش واژگان باید با توجه به جمله، کلمه درست را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

4

ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان چگونه است؟

بطورکلی ثبت نام آزمون‌ های بین المللی نظیر آزمون‌های تعیین سطح جهانی همچون تافل و آیلتس، نیازمند پرداخت ارزی و استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی می‌باشد. برای این منظور، به‌راحتی می‌توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت جهت پرداخت هزینه آزمون خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام آزمون تافل و یا ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس می‌توانید از طریق سایت رسمی ایرانیکارت اقدام کنید.