۰ نفر

چرا نخبگان مهاجرت می کنند؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۱۹
کد خبر: 636752
چرا نخبگان مهاجرت می کنند؟

رییس سابق بنیاد ملی نخبگان گفت: نبود حس امنیت شغلی یکی از عوامل تاثیر گذار در خروج نخبگان و متخصصان ایرانی از کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نسرین سلطان خواه گفت: بحث مهاجرت از نخبگان گسترده تر شده و صاحبان فن و تخصص و مهارت هم امکانات زیادی برای رفتن از کشور دارند و به راحتی مهاجرت می‌کنند.

رییس سابق بنیاد ملی نخبگان گفت: برای رفع معضل خروج نخبگان و متخصصان از کشور باید حتما عوامل موجود را شناسایی کنیم، البته راهگشای حل این موضوع به شدت سخت است.

رییس دانشکده ریاضی دانشگاه الزهرا می گوید: محیط های بیرونی غیر از دانشگاه یکی از عوامل مهاجرت است؛ محیط کسب و کار باید برای این افراد ایجاد شود و آنها امنیت شغلی داشته باشند تا در شأن خود حرفه مناسب را پیدا کنند و متناسب با آن درآمد داشته باشند.

معاون سابق علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر امنیت شغلی لازم و امنیت خاطر اجتماعی برای جلوگیری از ترس از آینده کمرنگ شده است. تبلیغات فرهنگی دشمنان از دیگر عوامل خروج نخبگان و متخصصان ایرانی از داخل کشور است که باید در این زمینه برنامه های مناسبی داشته باشیم تا سرمایه های انسانی را از دست ندهیم.

او گفت: تحصیل در دانشگاه های معتبر ایران قابل قبول در تمام کشورهای جهان است، به همین علت کشورهای دیگر با سهولت فارغ التحصیلان و نخبگان ایرانی را جذب خواهند کرد.