۰ نفر

دوستداران عطر و ادکلن بخوانند؛

بهترین عطرهایی که می توانید هدیه دهید

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 636111
بهترین عطرهایی که می توانید هدیه دهید

انتخاب یک عطر جدید می تواند بسیار دشوار باشد، در این گزارش با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین عطرهای دنیا برای شما تهیه کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ عطر می تواند بزرگترین تاثیر را روی ناخودآگاه و خاطرات و احساسات ما بگذارد. پس جای تعجب نیست که این عطرهای کلاسیک جذابیت ماندگاری دارند. برخلاف بسیاری از محصولات زیبایی، اکثر ما به عطر مورد علاقه خود وفادار می‌مانیم و عطر و بوی خاص خود را عوض نمی‌کنیم. به همین دلیل است که اغلب سال به سال عطرهای مشابهی را در لیست های پرفروش پیدا خواهید کرد.

مگان موزلی، خریدار عطر و لوازم آرایش جان لوئیس، می گوید: ما متوجه شدیم که عطرهای کلاسیک همچنان پرفروش هستند.

ما این انتخاب از بهترین عطرهای تمام دوران را بر اساس تعدادی از عوامل انجام داده‌ایم. از آمار و ارقام فروش سخت گرفته تا آثار کلاسیک نمادینی که نظرات مشتریان عالی دارند. ما همچنین عطرهای جدیدتر و خاص مورد علاقه افراد مشهور و ویراستاران زیبایی را در این فهرست گنجانده‌ایم.

اگر به دنبال کشف یک عطر جدید هستید یکی از این عطرها را انتخاب کنید و مطمئناً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد و به یاد داشته باشید  نیازی به ذخیره آن فقط برای موارد خاص نیست، زیرا عطرها باید هر سه تا پنج سال یکبار تعویض شوند.

عطرهایی که در این رتبه‌بندی قرار دارد؛

۱. Chanel No.۵ Eau de Parfum

بهترین عطر برای مناسبت های خاص

عطر

 ۱۰۰ سال از عرضه آن می گذرد، اما Chanel No.۵ همچنان مشهورترین عطر جهان است. این گل پودری ترکیبی استادانه از بیش از ۸۰ ماده از جمله یلانگ یلانگ، رز سنتریفولیا و یاس است. این عطر خط ظریف بین زنانگی و قدرت را با ترکیبی لایه‌لایه و مست کننده که ساعت‌ها روی پوست باقی می‌ماند.

گابریل "کوکو" شانل تنها ۱۱ سال قبل از آن در سال ۱۹۱۰ خانه مد خود را با افتتاح یک بوتیک در پاریس راه اندازی کرد. به سرعت سال ۱۹۲۱ و طراح مد آماده بود تا اولین عطر را روانه بازار کند. داستان از این قرار است که ارنست بوکس، عطرساز، مجموعه‌ای از نمونه‌ها را برای آزمایش به کوکو ارائه کرد. او نمونه شماره ۵ را انتخاب کرد و بنابراین عطر نمادین و نام ساده و جذاب آن متولد شد.

تایید افراد مشهور معمولا باعث افزایش فروش برای هر برند زیبایی می شود. شانل شماره ۵ در سال ۱۹۵۲ برای همیشه جاودانه شد، زمانی که مرلین مونرو به طور معروف اعلام کرد که از این عطر استفاده می‌کند و بدین ترتیب این عطر جایگاه خود را به عنوان یکی از مشهورترین عطرهای جهان تثبیت کرده است.

۲. Marc Jacobs Daisy Eau de Toilette

عطر2

دیزی در سال ۲۰۰۷ با یک کمپین تبلیغاتی تابستانی راه اندازی شد که به خوبی آب میوه های تازه و گل را در بر می گرفت. کایا گاربر مدل – دختر سیندی کرافورد اعتراف کرد که از ۱۲ یا ۱۳ سالگی این عطر را استفاده کرده است. «خاطرات باورنکردنی زیادی با دیزی دارم، و هر زمان که آن را می‌زنم، من را به خاطراتم می‌برد، بنابراین این یک آرام‌بخش واقعی برای من است. »

۳. Giorgio Armani Si Eau de Parfum

عطر3

ممکن است در سال ۲۰۱۳ عرضه شده باشد، اما همچنان در حال برنده شدن جوایز است و جایزه بهترین زیبایی را برای مجله Allure در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد. این گل شیرین با نت‌های وانیل و ماندارین آغاز می‌شود که آن را تبدیل به یکی از بهترین‌ها می‌کند. بهترین عطرهای تمام دوران ار نظر ما. کیت بلانشت  گفت که این عطر او را به سمت خود می‌کشد. "من عاشق عطری هستم که تجربه ای را در خود داشته باشد." آرمانی سی نیز مورد علاقه خوانندگان GoodTo است، با تحقیقاتی که آن را به عنوان یکی از پرفروش ترین عطرها در مجموعه ما نشان می دهد.

۴. Jo Malone English Pear & Freesia Cologne

عطر4

Jo Malone London اخیراً پنج عطر پرفروش خود را معرفی کرده است و رتبه اول را از Pomegranate Noir و Orange Blossom مورد علاقه طرفداران، English Pear & Freesia بدست آورده است. گفته می شود که دوشس کمبریج آن را دوست دارد، این ترکیبی آرام و آفتابی از میوه های آبدار و گل های زیبا است. «وقتی بوی گلابی و فریزیا انگلیسی را حس می‌کنید، فوراً به باغی منتقل می‌شوید که در آن میوه‌های آبدار با گل‌های شکوفه آمیخته می‌شوند. سلین روکس، رئیس جهانی عطر در جو مالون لندن، می‌گوید: چیز غیرمنتظره‌ای در ترکیب مواد اصلی وجود دارد و تازگی و ظرافتی دارد که ما به آن می‌شناسیم. همچنین مورد استقبال کاربران GoodTo ما قرار گرفته است که این عطر را به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای مقاله ما تبدیل کرده‌اند.

۵. Dior J’adore Eau de Parfum

عطر5

J’adore برشی از تجمل دیور را ارائه می دهد، از بطری رویه طلایی و آب میوه های گلدار تا کمپین تبلیغاتی پر زرق و برق با حضور بازیگر شارلیز ترون. پس جای تعجب نیست که Dior J’adore عطر شماره یک خانه مد در فروش است.

۶. YSL Black Opium Eau de Parfum

عطر6

عطری که دیگر نیازی به معرفی ندارد. با فهرستی از مواد تشکیل دهنده که شامل قهوه سیاه، نعناع هندی با ماندگاری طولانی و وانیل گرم می شود، این عطر گلی اعتیادآور است. این عطر شماره دو در فروش عطر بریتانیا است و در سال ۲۰۲۰ بیشترین جست‌وجوها را از آن خود کرده است. ناتالی لورسون، استاد عطرسازی، می گوید: «Black Opium برای من شات آدرنالین، انرژی و اعتیادی است که یک زن در زندگی روزمره خود به آن نیاز دارد.

۷. Chanel Coco Mademoiselle Eau de Parfum

عطر7

این عطر زنانه و تند که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، هنوز هم یکی از پرفروش ترین عطرهای امروزی است. در واقع، این عطر پرفروش ترین عطر در John Lewis و The Fragrance Shop است. نت‌های آغازین مرکبات شیرین، نعناع هندی، وانیل و مشک سفید ترکیبی جذاب را ایجاد می‌کنند که به خوبی روی پوست ماندگاری دارد. استفانی میلر، ادیتور زیبایی، می‌گوید: «این عطری بود که در روز عروسی‌ام در سال ۲۰۱۳ استفاده کردم. "این عطری بود که یک دهه قبل از آن، وقتی با همسر فعلی ام آشنا شدم، استفاده می کردم، و هنوز هم وقتی امروز آن را می زنم، از من تعریف می شود."

۸. Guerlain Shalimar Eau de Toilette

عطر8

عطر شالیمار که در سال ۱۹۲۵ ساخته شد عطری گرم و تند است که با ترنج با طراوت آغاز می شود. سپس، نت هایی از یاس، گل رز، با پایه پودری وانیل و زنبق را تشخیص خواهید داشت. شاید این عطر به صدمین سالگرد تولد خود نزدیک شود، اما شالیمار یکی از محبوب ترین عطرهای امروزی است. خوانندگان Fragrantica - یک دایره المعارف آنلاین از جامعه دوستدار عطر و عطر – آن را به عنوان "بهترین عطر تا کنون" انتخاب کردند.

۹. Clinique Aromatics Elixir Eau du Parfum

عطر9

ممکن است این عطر قدیمی ترین عطر کلینیک در کاتالوگ عطرهای آنها باشد، اما بهترین آنها نیز هست و هر ساعت ۱۴ بطری می فروشد! آروماتیک اکسیر که در دهه هفتاد عرضه شد، همچنان یکی از بهترین عطرهای تمام دوران است. همراه با بوی خزه بلوط، یاس و نعناع هندی است.

۱۰. Jimmy Choo Eau de Parfum

عطر10

 رایحه ای گرم، چوبی و مطمئن با نت های ارکیده عجیب و غریب، پاتچولی و تافی شیرین است. سارا بینز، رئیس آموزش، کنت گرین آسوشیتس می‌گوید: «وقتی اولین عطر از چنین برند لوکسی مطلوبی عرضه می‌شود، به مردم این فرصت را می‌دهد تا یک عدد از آن را با قیمتی در دسترس‌تر داشته باشند. « برای جیمی چو هیجان زیادی در ابتدای عرضه وجود داشت. به دلیل رایحه میوه ای و لذیذ منحصر به فرد که اکنون به رایحه خاص بسیاری از مردم تبدیل شده است و در امتحان خود سربلند بیرون آمده است.