۰ نفر

راهنمای خرید بهترین هدیه برای خانم ها در هر سنی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۱۴
کد خبر: 636110
راهنمای خرید بهترین هدیه برای خانم ها در هر سنی

هدیه خریدن برای زنان همیشه جزو دغدغه های آقایان به شمار می آید؛ برخی اعتقاد دارند سلیقه آنها مورد پسند طرف مقابلشان واقع نمی شود و برخی نیز ادعای پر توقع بودن می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در همین ابتدا اجازه دهید نکته ای را به شما یادآور شوم؛ "وسیله خانه" برای خانه است، چیزی است که همه از آن استفاده می کنند و اصلا جزو لوازم شخصی به حساب نمی آید. بنابراین اگر همسر، برادر یا فرزند هستید به این نکته توجه داشته باشید که خرید یک وسیله خانه نه تنها زن مورد نظر شما را خوشحال نمی کند بلکه ممکن است موجب ناراحتی او شوید.

البته اگر در جایگاه همسر این کار را انجام بدهید از همه بدتر است چرا که انگاراین هدیه نه برای شریک زندگیتان بلکه برای شراکت در زندگی شما خریداری شده است، چیزی است که خودتان در جایگاه شوهر، فرزندانتان و هر شخص دیگری در آن خانه می تواند از آن وسیله استفاده کند.

برای کادو دادن از هیچ فرصتی دریغ نکنید؛ چون همه خانم‌ها با هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند، هر چقدر هم که سخت‌گیر و مشکل‌پسند باشند. قبول داریم که خریدن هدیه برای خانم‌ها ممکن است به همان‌ اندازه که جذاب است، مشکل هم باشد. هزینه و سلیقه فرد مقابل از نکات مهمی هستند که به هنگام خرید باید مدنظر قرار داد.

 شاید هدیه مناسب از دید برخی یک شاخه گل باشد و برخی هدیه گران‌قیمت با تزئینات و روبان‌پیچی خاص دوست داشته باشند. در این شرایط انتخاب هدیه بدون هم‌فکری و مشورت با دیگران امکان‌پذیر نخواهد بود. مخصوصا اگر بدانید آن‌ها هم قرار است برای شما هدیه‌ای بگیرند؛ آن موقع است که استرس به سراغتان می‌آید و انتخاب برای‌تان سخت می‌شود. اگر به مناسبت شب یلدا، عید نوروز یا هر مناسبت دیگری قصد هدیه دادن به همسر، دوست یا دختر خود را دارید؛ ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم یک هدیه خاص برای خانم‌ها را در کمترین زمان پیدا کنید. اگر دنبال هدیه لوکس برای خانم‌ها هستید ما لیستی از ۳۰ پیشنهاد هدیه روز زن و هدیه تولد برای خانم‌ها آماده کرده‌ایم. پس حتما این راهنمای خرید هدیه برای خانم‌ها را بخوانید.

نکات مهم در خرید هدیه خاص برای خانم‌ها

هدیه دادن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌مان‌ به دیگران است. با این ‌حال، این کار گاهی اوقات طاقت‌فرسا و ناامیدکننده می‌شود، به‌ویژه زمانی که هدیه‌ای که خریده‌اید، دلخواه طرف مقابلتان قرار نگیرد‌. بیشتر آقایان بر سر این موضوع که هدیه گرفتن برای خانم‌ها کار سختی است، توافق دارند.

ممکن است هدیه‌ای که می‌خرید، کوچک باشد یا رنگ آن به نظر طرف مقابلتان زیبا نباشد. برای جلوگیری از این مشکلات هنگام خرید هدیه خاص برای خانم‌ها، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. به طور مثال باید زمان مناسب برای هدیه دادن را بلد باشید. اگر هدیه‌ی خوبی برای خانم‌ها بخرید اما آن را در زمان مناسب به آن‌ها ندهید، تمام تلاش‌هایتان به باد می‌رود. در ادامه‌ی مقاله به طور دقیق‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

دلیل هدیه دادن

خانم‌ها علاوه بر اینکه هدیه گرفتن را دوست دارند، از نشان دادن هدیه‌ای که از فرد محبوبشان گرفتند هم خوششان می‌آید. آن‌ها دوست دارند در دورهمی‌های دوستانه‌ی خود، با نشان دادن هدایایی که از همسر، دوست یا فرزندانشان گرفته‌اند، رابطه‌ صمیمی خود را به دیگران ثابت کنند.

هدیه دادن به همسر یا مادر باعث می‌شود ارزشتان در نظر آن‌ها بیشتر شود، چون از این طریق آن‌ها متوجه می‌شوند که شما برای قدردانی از زحمات و همراهی‌‌شان در روزهای سخت، این هدیه را برایشان گرفته‌اید. هدیه ‌دادن را محدود به سالگرد‌ها و سال نو نکنید. در روزهای عادی هم می‌توانید با دادن هدیه به خانم‌ها، آن‌ها را غافلگیر و خوشحال کنید.

هدیه خاص برای خانم‌ها چیست؟

خانم‌ها به گران بودن هدیه توجهی نمی‌کنند و فقط همین که با دادن هدیه به آن‌ها نشان دهید به فکرشان هستید، برایشان کافی است. به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از خانم‌ها با دریافت هدیه‌های لاکچری و گران‌قیمت، به جای خوشحال شدن، عصبانی می‌شوند، چون فکر می‌کنند هزینه کردن زیاد برای هدیه غیرضروری است و می‌توان این هزینه را در جایی که اولویت دارد، خرج کرد.

پس به جای اینکه یک هدیه‌ی غیرضروری گران‌قیمت بخرید، حسابی فکر کنید و ببینید همسر، مادر یا خانمی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، به چه چیزی نیاز دارند و همان وسیله‌ی ضروری را برایشان تهیه کنید. هنگام خرید هدیه خاص برای خانم‌ها، باید به یک سری فاکتورها توجه کنید که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • سایز: هنگام خرید لباس، سایز و استایل دلخواه همسر یا مادرتان را در نظر بگیرید‌. اگر نمی‌خواهید با پرسش مستقیم سایز، مادر یا همسرتان بویی از خرید هدیه ببرند، سراغ کمد لباس‌شان بروید و سایز لباس‌ها را بررسی کنید. همچنین یک نگاه کلی به لباس‌هایی که در کمد است بیندازید تا متوجه استایل و رنگ دلخواه مادر یا همسرتان بشوید.
  • رنگ دلخواه: برای خرید هدیه، دست‌کم باید یکی از رنگ‌های دلخواه فردی که می‌خواهید برای او هدیه بخرید را بدانید. اگر همسر یا مادر یا دوست‌تان از اید‌ه‌ها و رنگ‌های جدید استقبال می‌کند، لباس یا وسیله‌ای بخرید که آن رنگ را تا به‌ حال نداشته ‌است.
  • گل محبوب: گل دادن یکی از روش‌های قدیمی و همچنان محبوب برای هدیه دادن و نشان دادن عشق و علاقه به طرف مقابل است. گل‌ها هر کدام معنای خاصی دارند. به طور مثال، گل رز بنفش نشانه‌ی عشق در نگاه اول است. هنگام گل دادن به مادر یا همسرتان به معنای گل‌ها و همچنین گل محبوبشان توجه کنید.
  • طلا یا نقره؟ خیلی از خانم‌ها طرفدار طلا و خیلی دیگر طرفدار نقره هستند. اگر می‌خواهید برای مادر یا همسرتان دست‌بند، گردن‌بند یا وسایلی از این دست بخرید، به اینکه آن‌ها طلا دوست دارند یا نقره، توجه کنید.
  • غذای دلخواه: معمولا خانم‌ها مسؤولیت آشپزی کردن را به عهده دارند. اگر در روز مادر، روز تولد یا در یک روز عادی، غذای دلخواه مادر یا همسرتان را درست کنید (یا اگر آشپزی‌تان خوب نیست، از بیرون تهیه کنید)، مطمئن باشید که خیلی خوشحال خواهند شد.
  • نویسنده یا کتاب دلخواه: کتاب می‌تواند یک هدیه خاص برای خانم‌ها محسوب شود. اگر همسر یا مادرتان اهل کتاب خواندن هستند، کتاب دلخواهشان در زمان حال یا دوران بچگی را برایشان بخرید. یک ایده‌ی خلاقانه هم این است که اگر همسرتان اهل خط کشیدن زیر جمله‌های جالب در کتاب دلخواهش است، یکی از آن جملات را چاپ و قاب کنید و به او هدیه دهید.
  • فیلم یا برنامه‌ی تلویزیونی محبوب: لازم نیست همیشه برای مادر، همسر یا دوستتان هدیه‌های مادی تهیه کنید. از قبل یک بعدازظهر را برای تماشا کردن فیلم یا برنامه‌ی تلویزیونی محبوب آن‌ها تعیین کنید و چند میان‌ وعده‌ی خوشمزه تهیه کنید. فیلم را با هم ببینید و از خوردن خوراکی‌های خوشمزه در کنار یکدیگر لذت ببرید.
  • انجام کارهای خانه: درست کردن یکی از وسایل خانه که مدت‌هاست نیاز به تعمیر دارد، مطمئنا خانم‌ها را خوشحال می‌کند. می‌توانید در ظرف شستن، تا کردن لباس‌های شسته شده یا سایر کارهای خانه که مادر یا همسرتان علاقه‌ای به انجام آن‌ها ندارند هم کمک کنید. یک کار ساده و جالب دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که خودروی همسر، مادر یا دوستتان را به بهانه‌ای قرض بگیرید و به کارواش ببرید و آن را بنزین‌ هم بکنید. شک نکنید که آن‌ها از این کار حسابی خوششان می‌آید.

بایدها

  • رسید هدیه را نگه دارید، چون شاید نیاز شود وسیله‌ای که خریده‌‌اید را تعویض کنید یا پس دهید‌. به طور مثال ممکن است نیاز به تهیه‌ی سایز یا رنگ دیگر شود.
  • هدیه را داخل ساک هدیه بگذارید یا اگر در کادو کردن مهارت چندانی ندارید، از فروشنده خواهش کنید هدیه‌ای که خریده‌اید را کادوپیچ کند.
  • یک کارت کوچک روی هدیه بچسبانید و یک جمله‌ی محبت‌آمیز روی آن بنویسید.
  • کادو را به محل کار همسر یا مادرتان پست کنید. برای این کار حتما برنامه‌ی آن‌‌ها را چک کنید تا از بودن‌شان در محل کار اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از بچه‌هایتان بخواهید کادویی که تهیه کرده‌اید را به همسرتان بدهند. به فرزندتان بگویید هنگام دادن هدیه به مادرش بگوید:«بابا گفت این را به زیباترین مادر جهان بدهم.»

نبایدها

  • برچسب قیمت را روی کادو نگذارید و حتما آن را بردارید.
  • کادو را توی پلاستیک ساده‌ای که مغازه به شما داده، قرار ندهید.
  • از کاغذ کادوی بی‌ربط استفاده نکنید. کاغذ کادو را با توجه به مناسبت هدیه انتخاب کنید. به طور مثال، اگر می‌خواهید هدیه روز مادر بدهید، از کاغذ کادوی با طرح تولد استفاده نکنید.