۰ نفر

طرز تهیه کدو شکم پر با گوشت چرخ کرده

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 635918
طرز تهیه کدو شکم پر با گوشت چرخ کرده

کدوی شکم پر از دسته غذاهایی است که دارای خواص زیادی به دلیل وجود کدو می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ کدو دارای خاصیت ضد پیری و چربی سوزی است و ماده غذایی مفیدی برای مادران باردار و کودکان است.

این غذا به سادگی آماده می شود هم در وعده نهار با برنج و هم در وعده شام با نان قابل استفاده است فقط در صورتیکه با برنج سرو شود، بهتر است پنیر پیتزا را از مرحله پایانی حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه کدو شکم پر

    کدو سبز قلمی    10 عدد

    گوشت چرخ کرده    250 گرم

    پیاز    1 عدد درشت

    رب    2 قاشق غذا خوری

    روغن    به میزان لازم

    نمک، فلفل، زردچوبه    1 قاشق چایخوری از هر کدام

    فلفل دلمه ای    1 عدد کوچک

    سیر    2 حبه

    پنیر پیتزا    به میزان لازم

    جعفری خورد شده یا ریحان برای تزیین    1 قاشق غذا خوری

مرحله اول آماده سازی کدوها:

ابتدا کدو ها را شسته و آبکشی می کنیم. خشک که شدند برشی طولی به کدو میدهیم و به وسیله یک قاشق کوچک مواد داخل شکم کدو را میتراشیم تا خیلی منظم شیاری ایجاد شود. داخل کدو را کمی با نمک مزه دار میکنیم.

مرحله دوم آماده سازی مواد میانی:

داخل ظرف مناسبی پیاز خلال شده و سیر رو با مقداری روغن تفت میدهیم. بعد از طلایی شدن پیاز ادویه ها رو داخل روغن تفت داده و گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه را اضافه می کنیم. این مواد را با هم تفت میدهیم تا کاملا گوشت تغییر رنگ دهد و پخته شود حالا مواد موجود در تابه را کنار می زنیم و نیمی از رب را داخل روغن تفت میدهیم تا رنگ رب آزاد شود حالا کل مواد را مخلوط کرده و نصف استکان آب جوش به مواد اضافه می کنیم تا هم گوشت بپزد و هم به روغن بیفتد و بافت غلیظی پیدا کند.

مرحله سوم طبخ کدو شکم پر:

در این مرحله کدوهای آماده شده رو داخل تابه ای که کمی چرب کردیم خیلی منظم می چینیم و با کمک یک قاشق کوچک از سس آماده شده روی سطح کدو ها می ریزیم. حالا رب باقی مانده را با نمک و فلفل و زردچوبه و کمی آب جوشیده مخلوط کرده و روی مواد می ریزیم.

درب تابه را می گذاریم و به مدت 45 دقیقه میپزیم تا هم سس غلیظ شده و هم کدو ها پخته شوند. حالا درب تابه را برداشته پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم 15 دقیقه زمان می دهیم تا پنیر آب شود و در نهایت با جعفری تزیین کرده و نوش جان میکنید.

نکات مهم و فوت و فن های کدو شکم پر

    کدو با توجه به خواص زیادی که دارد جزو دسته سبزیجات کم مزه است و حتما به خاطر داشته باشید و از مزه دار کردن کدو غافل نشوید.

    زیره برای این غذا بسیار مناسب هست و هم اینکه مصلح کدو می باشد. پس اگر طعم این ادویه را دوست دارید از خواص آن بهره ببرید.

    این غذا را با همین رسپی می توانید به مدت 60 دقیقه در فر بپزید.