۰ نفر

واسه چیدمان شیک میز آرایشت، این ایده ها عالین

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 635825
واسه چیدمان شیک میز آرایشت، این ایده ها عالین

میز آرایش برای تمامی دختر خانم ها یک وسیله ضروری است به صورتی که حتی اگر هر روز هم تمایلی به آرایش کردن نداشته باشند اما باز هم برای قرار دادن لوازم آرایشی، چیدمان وسایل و تزیین اتاق خواب به آن نیاز دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، میز آرایش اتاق خواب باید با دقت انتخاب شود و آن را تزیین کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید از آن به خوبی استفاده نمایید، اتاق خواب شما را هم شیک جلوه دهد. ما به شما تمامی این نکات را آموزش می دهیم.

مرتب کردن میز آرایشی و داشتن یک میز شیک و زیبا اغلب جزو دغدغه‌های خانم‌ها است.

منظم‌‌بودن میز آرایشی این امکان را برای ما فراهم کرده که دسترسی سریع‌تر و آسان‌تری به لوازم آرایشی مورد نیاز خود داشته باشیم .

از این رو هر زمان که نیاز به استفاده‌کردن از هر یک از لوازم و ابزارهای آرایشی خود داشتیم به‌راحتی و سهولت، نیاز خود را برطرف می‌کنیم.

تاثیر قابل توجه دیگری که مرتب کردن میز آرایشی به همراه دارد آن است که یک میز آرایشی مرتب و تمیز، جلوه زیباتر و آراسته‌تری به اتاق ما می‌بخشد.

راهکارهایی برای داشتن میز آرایش زیبا و مرتب

میز آرایش

تفکیک و دسته بندی لوازم آرایشی

برای مرتب کردن میز آرایش بهتر است در درجه اول به تفکیک و دسته‌بندی لوازم آرایشی‌ بپردازیم. چرا که تفکیک و دسته‌بندی لوازم آرایشی در کنار این که سبب مرتب و منظم دیده شدن میز آرایشی شما می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که در مواقع حساس و ضروری که به سرعت عمل بیشتری احتیاج دارید به‌راحتی بتوانید به ابزار و وسایل مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. تفکیک و دسته بندی لوازم آرایشی در دو مرحله صورت می‌گیرد:

در وهله نخست لوازم آرایشی را به دو دسته‌ی کلی لوازم آرایشی پرکاربرد (لوازم آرایشی که کاربرد بیشتری داشته و معمولا روزانه استفاده می‌شوند) و لوازم آرایشی کم‌کاربرد (لوازم آرایشی که موارد استفاده اندکی دارند و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و به نوعی اضافی هستند) تقسیم می‌کنیم.

در وهله بعدی به تفکیک و دسته بندی هریک از اقلام آرایشی و مراقبتی دو دسته قبلی می‌پردازیم. به بیان ساده‌تر یعنی اینکه هریک از ابزار و وسایل آرایشی را در دسته‌ای جداگانه و مخصوص قرار می‌دهیم، مانند برس‌ها، براش‌ها، مدادها، لاک‌ها، مدادها، خوشبوکننده‌ها (مانند عطر و ادکلن)، لوازم مراقبتی، وسایل برقی و… .

انتقال لوازم آرایشی اضافی به کشوهای میز آرایش

کشوهای میز آرایش عموما بهترین گزینه برای نگهداری لوازم آرایشی اضافی به‌شمار می‌روند. به هنگام انتقال لوازم آرایشی اضافی به کشوهای میز آرایش برای جلوگیری از به‌هم ریختگی و همچنین سر و سامان دادن به فضای داخلی کشوها، بهتر است فضای کشوها را (به‌وسیله جعبه تقسیم کشو) تقسیم‌بندی کنید و یا از تعدادی، جعبه، باکس و کیف آرایشی و… برای جای دادن اقلام و لوازم آرایشی استفاده کنید. با نگهداری لوازم آرایشی اضافی در داخل کشوها، از روی هم انباشته شدن اقلام آرایشی روی میز ‌آرایش و ایجاد نمایی نامرتب و به‌هم ریخته و دلگیر روی آن تا حد زیادی جلوگیری به عمل می‌آید.

چینش لوازم آرایشی پرکاربرد روی میز آرایش

پس از تفکیک و دسته بندی لوازم آرایشی و قرار دادن لوازم آرایشی اضافی در کشوها نوبت به چینش لوازم آرایشی روی میز آرایش و دیزاین آن می‌رسد که به نوبه خود کاری بی‌نهایت حساس و در عین حال سرگرم کننده است. به‌ هنگام چیدمان لوازم آرایشی روی میز آرایش برای نظم و ترتیب بخشیدن به میز آرایش و دسترسی هرچه آسان‌تر به هریک از وسایل و لوازم آرایشی روی آن، لازم است به توصیه‌هایی که در خصوص چیدمان و نگهداری از لوازم آرایشی _ که در گزینه‌های بعدی _ ارائه می‌شود عمل کنیم.

استفاده از استند لوازم آرایشی برای نگهداری لوازم آرایشی

میز آرایش

استندهای لوازم آریشی بهترین گزینه برای نگهداری از لوازم آرایشی به‌شمار می‌روند، چراکه استندهای آرایشی جای‌گیری کمی روی میز آرایش داشته و بسیار کاربردی هستند. این نوع استندها دارای جزئیات فراوانی ساخته شده‌اند و در اغلب آن‌ها برای نگهداری انواع اقلام آرایشی و مراقبتی اعم از رژها، لاک‌ها، مدادها، پدها و… قسمت‌هایی مجزا و مخصوص تعبیه شده است. استند‌های لوازم آرایشی به دلیل ظاهر شیک و دکوراتیوی که دارا هستند بر زیبایی میز آرایش شما می‌افزایند.

تأثیر سینی‌ و باکس‌های دکوراتیو بر دکوراسیون میز آرایش

میز آرایش

سعی کنید برای نگهداری اکسسوری‌ها و برخی لوازم آرایشی‌تان از انواع سینی و باکس‌های دکوراتیو استفاده کنید و جلوه‌ای دو چندان به دکوراسیون میز آرایش‌تان دهید. سینی و باکس‌های دکوراتیو در طرح‌های متنوع و گوناگونی وجود داشته و در میان عموم مردم محبوبیت خیلی زیادی دارند.

بکارگیری عطر و ادکلن‌ها در دکوراسیون میز آرایش

میز آرایش

عموم عطر و ادکلن‌ها از ظاهری زیبا و دکوراتیو برخوردار هستند، بنابراین شایسته است که سعی کنید از این ویژگی آن‌ها به بهترین نحو در دکوراسیون میز آرایش‌تان بهره بگیرید. توصیه بعدی در مورد استفاده از ادکلن‌ها این است که از تجمع بیش از اندازه آن‌ها روی میز آرایش بپرهیزید.

استفاده از لیوان‌ لوازم آرایشی

هرچند که ممکن است استند لوازم ‌آرایشی‌ شما برای براش‌ها و مدادها نیز قسمتی جداگانه داشته باشد، ولی در صورت تمایل می‌توانید برای نگهداری از براش‌ها و مدادهای آرایشی‌تان از لیوان‌های مخصوص لوازم آرایشی کمک بگیرید. لیوان‌های لوازم آرایشی با سایزهایی کمی بزرگ‌تر برای نگهداری از انواع برس‌ها بسیار مناسب هستند. به‌طور کلی استفاده از این لیوان‌های دکوراتیو و اضافه کردن آن‌ها به گوشه‌ای از میز آرایش در دکوراسیون میز آرایش‌ شما تأثیر مثبتی خواهد داشت.

راه‌های نگهداری از وسایل شخصی برقی

میز آرایش

اگرچه وسایل شخصی برقی (سشوار، اتو مو، ریش تراش و…) کاربردهای فراوانی دارند ولی معمولا در داخل کشوها یا کمدهای میز آرایش نگهداری می‌شوند و علت این امر نیز جای گیری زیاد این لوازم و وسایل است. البته در برخی موارد از ابزارهایی مانند پایه سشوار، شلف و باکس‌های دیواری و… برای نگهداری از این وسایل استفاده می‌کنند.

بازگرداندن لوازم آرایشی به جای مخصوص خود

این نکته که ابزار و وسایل آرایشی را باید پس از هر بار استفاده به جای مخصوصی که به آن تعلق دارد بازگردانیم بسیار حائز اهمیت است. ضمن این‌که در حفظ زیبایی و مرتب بودن میز آرایش در دراز مدت نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارد. فرض کنید که شما بخش عمده‌ای از وقت و انرژی‌تان را صرف کرده‌ و توانسته‌اید به میز آرایشی زیبا و مرتب مورد هدفتان دسترسی پیدا کنید، حال اگر به این توصیه‌ توجه کنید و پس از هر بار استفاده از لوازم آرایشی آن‌ها را به جای مخصوص خود بازگردانید زیبایی و نظم میز آرایش‌تان پایدار خواهد بود. در غیر این‌صورت بعد از گذشت مدت زمان اندکی تمام زحمات شما هدر خواهد رفت.

ایده های خاص

استفاده از جا‌قاشقی جهت مرتب کردن میز آرایشی

معمولا برای مرتب‌کردن وسایلی که در کشوهای کابینت آشپزخانه گذاشته می‌شوند استفاده از جا‌قاشقی‌ها رواج زیادی دارد.

جا‌قاشقی‌ها به این دلیل که دارای طبقه‌بندی هستند گزینه‌های خوبی برای گذاشتن لوازم آرایشی به حساب می‌آیند.

می‌توانیم لوازم آرایشی خود را داخل جا‌‌‌‌قاشقی بگذاریم. سپس آن را در کشوی میز و یا بر روی میز آرایش قرار دهیم. لوازمی همچون برس‌های آرایشی، قلم‌موهای آرایشی وغیره برای گذاشتن در جا‌قاشقی مناسب هستند.

استفاده از شیشه‌های مربا جهت مرتب کردن میز آرایشی

شیشه‌های مربا اشیای مناسبی به‌منظور نگهداری از انواع گوناگون لوازم آرایشی از جمله گوش‌پاک‌کن‌ها و پنبه‌های آرایشی هستند.

برای آن که از شیشه‌های مربا برای مرتب کردن میز آرایشی خود استفاده کنیم. لازم است ابتدا آن‌ها را به‌طور کامل شسته و سپس داخل آن‌ها را به‌خوبی خشک کنیم.

پس از خشک‌کردن شیشه‌های مربا می‌توان گوش‌پاک‌کن‌ها و پنبه‌های آرایشی را داخل آن‌ها نگهداری کرد.می‌توانیم شیشه‌های مربا را در هر نقطه‌ای از میز آرایشی یا داخل کشوها قرار دهیم.

جا‌شمعی‌های‌کوچک و شیشه‌های درب‌دار

خیلی جالب است که حتی با استفاده از جا‌شمعی‌ها و شیشه‌های درب‌دار به مرتب کردن میز آرایشی پرداخت.

برای سامان‌دادن به بخشی از لوازم آرایشی، از جمله رژ‌ لب‌ها و مدادهای آرایشی. می‌توانیم از چند عدد جا‌شمعی کوچک شیشه‌ای استفاده کنیم.

لیوان‌های کوچک نیز می‌توانند به این منظور مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین برای این که تعداد زیادی از لاک‌های ناخن را به‌طور مرتب در کنار هم قرار دهیم می‌توانیم از شیشه‌های درب‌دار بزرگ متناسب با تعداد و اندازه لاک‌های ناخن استفاده کنیم.

به این شکل این امکان را داریم که تمامی لاک‌های ناخن را داخل شیشه ریخته و سپس آن را در جای مناسب بر روی میز آرایش خود بگذاریم.

جا‌عینکی و گلدان

راهکار دیگری که برای مرتب کردن میز آرایشی پیشنهاد می‌شود استفاده از جا‌عینکی‌های قدیمی است.به‌منظور استفاده از جا‌عینکی‌ها برای مرتب‌کردن بخشی از لوازم آرایشی خود می‌توانیم آن‌ها را شسته و به‌خوبی خشک نماییم.سپس از آن‌ها به‌منظور مرتب‌نمودن قلم‌موهای آرایشی استفاده کنیم.

کار دیگری که می‌توان در رابطه با نظم‌دادن و مرتب‌کردن قلم‌موهای آرایشی انجام داد آن است که آن‌ها را داخل یک گلدان شیشه‌ای قرار دهیم.

برای انجام این کار می‌بایست گلدان شیشه‌ای کوتاهی را تهیه کرده و قلم‌موهای آرایشی را داخل آن جا دهیم.

یک روش مبتکرانه برای گذاشتن قلم‌موهای آرایشی در داخل گلدان شیشه‌ای آن است که درون گلدان کمی دانه قهوه بریزیم و سپس قلم‌موهای آرایشی را داخل آن بگذاریم.

با انجام این کار هم قادر خواهیم بود بخشی از لوازم آرایشی خود را نظم و ترتیب ببخشیم و هم اتاق خود را خوشبو کنیم.

استفاده از سبدهای حصیری جهت مرتب کردن میز آرایشی

سبدهای حصیری را می‌توان در اشکال و اندازه‌های مختلفی تهیه کرد و به‌منظور مرتب کردن میز آرایشی به کار برد.

از سبدهای حصیری نیز می‌شود برای مرتب کردن میز آرایشی استفاده کنیم. می‌توانیم برای هر یک از ابزارها و لوازم آرایشی خود به‌صورت مجزا تهیه و به این منظور استفاده نماییم.

گفتنی است می‌توان این سبدهای حصیری را طبق ذوق و سلیقه خود و به‌وسیله روبان‌ها و پارچه‌های رنگی تزئین کرد. سپس بخشی از لوازم آرایشی را در آن‌ها جا داد.

در این صورت این سبدهای زیبا می‌توانند ظاهر بسیار آراسته‌تری به میز آرایشی ما بدهند.

می‌توانیم این سبدهای حصیری را طبق سلیقه خود بر روی میز آرایشی بچینیم. بعد، از تماشای تصویر زیبایی که بر روی میز آرایشی خود ایجاد کرده‌ایم لذت ببریم.