۰ نفر

طرز تهیه خورش کنگر با لپه

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 635640
طرز تهیه خورش کنگر با لپه

خورش کنگر با لپه یکی از خورشت های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن کنگر تازه این خورش را با لپه تهیه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ خورش کنگر به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید با مرغ یا گوشت با حتی به صورت گیاهی آن را تهیه کنید ولی با افزودن کمی لپه طعمی متفاوت به این خورش می دهید.

شما می توانید در فصل بهار و تابستان کنگر بگیرید و تمیز کنید و برای فصل های دیگر نیز بتوانید این خورش را تهیه کنید. شما می توانید خورش کنگر با لپه را به صورتی ربی تهیه کنید و به دلخواه از چاشنی های متفاوت برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.

امروز یکی از رسپی های تست شده از این خورش را در اختیار شما قرار می دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش کنگر با لپه و گوشت

    کنگر ۵۰۰ گرم

    گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم

    رب ۱ ق غذا خوری

    لپه ۱/۲ پیمانه

    آبغوره یا غوره تازه به مقدار لازم

    زعفران به مقدار لازم

    نمک، فلفل سیاه، دارچین، ادویه خورشتی، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کنگر با لپه به سبک تهرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه را خیس کنیدو برای ۱ ساعت کنار بگذارید و بعد با کمی آب پخته تا بوی بد آن از بین برود، سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید. کنگر ها را خوب تمیز کنید و بشورید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و چندین بار داخل آب بریزید و بشورید تا شن و خاک آن جدا شود و بعد آبکش کنید و جدا بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود و در ادامه گوشت خورشتی خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب به همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم: پخت گوشت

وقتی گوشت تغییر رنگ داد باید کمی زعفران و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در ادامه لپه را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا لپه در هنگام پختن وا نرود. روی مواد ۲ لیوان آبجوش ریخته و بگذارید تا گوشت خوب پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: افزودن کنگر

در ادامه کنگر را با کمی روغن تفت دهید و در ۱۵ دقیقه انتهای به همره آبغوره یا غوره تازه اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و غلیظ شود و در انتها نمک را تست کنید و نمک خورش را اندازه کنید و به همراه پلو دلخواه سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه خورش کنگر با لپه و رب

    می توانید استاک گوشت نیز بجای آب استفاده کنید.

    می توانید مقدار لپه را کم و زیاد کنید.

    حتما روی گوشت باید آبجوش بریزید تا باعث دیر پز شدن آن نشود.

    می توانید بجای رب از گوجه فرنگی استفاده کنید.