۰ نفر

رازی که هیچ پولداری به شما نمیگه

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 634539
رازی که هیچ پولداری به شما نمیگه

از خودتان بپرسید که چقدر از زندگی روزمره خود را پای تلویزیون و یا کامپیوتر و حتی موبایل خود صرف می‌کنید؟ به طور معمول دو سوم افراد ثروتمند روزانه کمتر از یک ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند و تقریبا ۶۳ درصد از آن‌ها کمتر از یک ساعت با اینترنت مشغول می‌شوند و این در حالی است که آن‌ها در اینترنت به دنبال ارتقای کار خود نیز هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پولدار شدن و رویای ثروتمند بودن از جمله رویا‌ها و افکاری است که هر کسی را به خود مشغول می‌کند و افراد بسیاری در سودای رسیدن به آن سر می‌برند. بسیاری از مردم فرمول‌های خاصی را برای رسیدن به این رویای شیرین و ثروتمند شدن در نظر دارند که برخی از آن‌ها کاربردی و واقعی است و برخی دیگر اصلا به کار نمی‌آید و در این بین نکته جالبی که وجود دارد داشتن عاداتی مشترک در بین افراد ثروتمند است که بد نیست آن‌ها را بدانید!

هوش، استعداد و داشتن جذبه بالا بسیارخوب است، اما نمی‌تواند دلیلی برای پولدار شدن و یا فقیر شدن اشخاص باشد. از این رو نمی‌توان پولدار بودن یک فرد را نشانه هوش و یا استعداد ذاتی او دانست؛ پشتکار و تصمیم گیری‌های درست می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر از هوش و استعداد باشد. اما یکی دیگر از عواملی که می‌تواند نقش بسیار تاثیر گذاری در غنی و یا فقیر شدن افراد داشته باشد، عادت‌های روزانه ماست.

 جالب است بدانید که ۴۰ درصد ساعات‌های بیداری ما را عادت‌هایمان پر کرده است. این بدان معنا است که از صد درصد ساعت شبانه روزی که در اختیار داریم، ۴۰ درصد آن از عادت‌های شخصی ما پر شده است. ما با عادت کردن به یک سری کار‌ها می‌توانیم به سمت ثروتمند شدن گام برداریم و در یک بازه زمانی خاص به هدف خود برسیم. البته نباید از یاد برد که پول و ثروت انتها ندارد. هر چقدر هم پولدار باشید؛ باز هم کسانی هستند که از شما بالاتر هستند. از این رو باید برای رسیدن به هدف خود برخی از موارد شخصی و حتی موقعیتی خود را نیز لحاظ کنید.

ذهنیت مالی چیست؟

ذهنیت مالی، توانایی یا شم مالی شما است که در ضمیر ناخودآگاهتان شکل گرفته و همین سبک تفکر است که بیشتر از هر چیز و هر کس دیگری، سرنوشت مالی‌تان را تعیین می‌کند. این تعریفی است که آقای تی هارواکر در کتاب راز ذهن میلیونر برای ذهنیت مالی نموده است. به زبان ساده، ذهنیت مالی، برنامه و طرح شما در رابطه با مسائل مالی است.» اگر خوب دقت کنیم، هر کدام از ما ذهنیت مالی خاص خودمان را داریم. مثلا بعضی از افراد به پس‌انداز کردن اعتقاد زیادی دارند. در نتیجه همیشه مقداری از درآمد خود را کنار می‌گذارند. بعضی دیگر نیز اهل ریسک کردن هستند. این گونه افراد وارد بازار مالی پر هیجانی مثل بورس می‌شوند. در واقع این ذهنیت مالی است که سبک زندگی افراد را می‌سازد. ذهن مالی ثروتمند و مقتدر فردی ثروتمند و قدرتمند می‌سازد و ذهنیت مالی ضعیف هم منجر به شخصیتی فقیر و کم‌درآمد می‌شود. اگر هنوز درباره‌ی این خصلت در خود تغییری ایجاد نکرده‌اید اکنون زمان آن رسیده تا همراه هم در ادامه راه‌های تقویت آن را مرور کرده و از آن‌ها بهره‌مند شویم.

عادات مشترک پولدارها

«تام کارلی»، محقق آمریکایی برای مدت پنج سال، عادات روزانه ۲۳۳ پولدار و ۱۲۸ فرد با وضع خراب مالی را دنبال کرد و کتاب پرفروش Rich Habits را نوشت. او در این کتاب ۲۰۰ رفتار مشترک میان پولدار‌ها را شناسایی می‌کند و توضیح می‌دهد که عادات روزانه پولدار‌ها و غیرپولدار‌ها به شدت متفاوت است و با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان وضعیت مالی اش را پیش بینی کرد. او در تحقیقات خود درباره طبقه پولدار نوشته: «جالب این جاست که ۸۵ تا ۸۸ درصد میلیاردرهای آمریکایی پولدار‌هایی خودساخته و نسل اولی هستند.»

  • حدود ۷۰ درصد پولدار‌ها روزانه کمتر از ۳۰۰ کالری هله هوله (junk food) مصرف می‌کنند و حدود ۹۷ درصد بی پول‌ها روزانه بیشتر از ۳۰۰ کالری هله هوله می‌خورند.
  • حدود ۸۰ درصد پولدار‌ها روی «یک» هدف مشخص تمرکز کرده اند و فقط ۱۲ درصد بی پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
  • حدود ۷۶ درصد پولدار‌ها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند، ولی ۲۳ درصد بی پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند.
  • حدود ۶۳ درصد پولدار‌ها موقع رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند، ولی فقط ۵ درصد بی پول‌ها چنین عادتی دارند.
  • حدود ۸۱ درصد پولدار‌ها کار‌هایی را که باید در طول روز انجام بدهند، فهرست می‌کنند، ولی فقط ۱۹ درصد بی پول‌ها to-do list دارند.
  • حدود ۶۳ درصد والدین پولدار، بچه هایشان را مجبور می‌کنند که ماهی دو جلد یا بیشتر کتاب غیرداستانی بخوانند و فقط ۳ درصد بی پول‌ها چنین عادتی دارند.
  • حدود ۸۰ درصد پولدار‌ها به دیگران زنگ می‌زنند تا تولدشان را تبریک بگویند، ولی فقط ۱۱ درصد بی پول‌ها چنین کاری می‌کنند.
  • حدود ۶۷ درصد پولدار‌ها اهداف شان را روی کاغذ می‌آورند و فقط ۱۷ درصد بی پول‌ها از این کار‌ها می‌کنند.
  • حدود ۸۸ درصد پولدار‌ها روزی نیم ساعت یا بیشتر را به مطالعه با هدف کاری یا آموزشی می‌گذرانند و فقط ۲ درصد بی پول‌ها چنین عادتی دارند.

رازهای میلیاردرها

1. میلیاردرها از جایی که کاملاً واضح شروع می کنند

دانستن آنچه می خواهید یک چیز است، و دانستن آنچه که می خواهید و کوچکترین جزئیات آن چیز دیگری است. میلیاردرها اغلب اهداف و برنامه های بسیار واضحی خواهند داشت که تا رسیدن به جایی که می خواهند آنها را دنبال کرده و انجام می دهند. ما اغلب همین طرز فکر را در ورزشکاران بسیار موفق می بینیم که سال ها قبل تر از موفق شدنشان، موفقیت خود را تصور می کردند. اگر می خواهید ذهینت رشد و فراوانی داشته باشید، باید دقیقاً آنچه را که می خواهید مشخص کنید و قبل از به وجود آمدنش، آن را تجسم کنید.

2. میلیونرها به ضمیر ناخودآگاه خود ایمان دارند

ذهن آگاه متزلزل و غیرقابل اعتماد است. دائماً موضع خود را نسبت به مسائل تغییر می دهد، اعتراضات و تردیدهایی را ایجاد می کند که مانع تصمیم گیری روشن و مختصر می شود. طرز فکر میلیونرها مستلزم این است که ما به چیزی بزرگتر از آنچه در لحظه حال احساس می کنیم تکیه کنیم، چیزی که فراتر از ترس ها و نگرانی های ما است. برخی ممکن است این را شهود بنامند، اما برخی دیگر ممکن است بگویند که آنها فقط به ذهن ناخودآگاه خود ایمان دارند تا آنها را در مسیر درست در زمان مناسب هدایت کند.

3. میلیاردرها می دانند که دقت و توجه بزرگترین دارایی آنها است

یک فرد متوسط، ​​هر روز ساعت ها و ساعت ها وقت خود را تلف می کند. رسانه های اجتماعی، تلویزیون، بازی های ویدئویی روی تلفن های همراه، خوردن بیش از اندازه، کشیدن سیگار و غیره. اما یک میلیونر می داند که توجه و دقت آنها ارزشمندتر است و آن را صرف فعالیت هایی نمی کنند که در عوض چیزی به آنها ارائه نمی دهد و اصطلاحاً “چیزی گیرش نمیاد”. تمامی کارهایی که آنها انجام می‌دهند به سمت هدفشان متمرکز است.

4. میلیاردرها هرگز از هدف خود چشم پوشی نمی کنند

برای اطمینان از این که توجه خود را بر روی کارهای بی اهمیت نمی گذارید، مهم است که همیشه هدفتان را در جلوی چشمانتان داشته باشید. یک راه برای انجام این کار این است که زندگی را ایجاد کنید که در آن اطرافتان با افرادی که هدفشان همانند و مشابه اهداف شماست احاطه شود. همچنین می توانید پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید تا بدانید برای چه کار می کنید؟

5. افراد ثروتمند ارتباط خود را با پول حل می کنند

این که شما فرد خوبی هستید به حساب بانکی شما وابسته نیستید، می توانید پول در بیاورید و همچنان به مردم کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که رابطه متضادی با پول ندارید و هیچ سوال اخلاقی در مورد ثروتمند شدن ندارید. این گیج کننده ترین جنبه ذهنیت یک میلیونر است. اکثر مردم حتی تصور نمی کنند که ناتوانی آنها در کسب درآمد؛ می تواند به رابطه ناخودآگاه آنها با پول بستگی داشته باشد.

6. میلیاردرها تصمیم می گیرند که چه چیزی در زندگیشان معنا دارد

شما باید تصمیم بگیرید که پول یک دارایی ارزشمند برای زندگی شما است. اگر به آنچه دیگران به شما می گویند که با آن توجه کنید؛ گوش دهید، هرگز بر روی بلند شدن، جستجوی ثروت و رشد متمرکز نخواهید شد. اگر تصمیم بگیرید که چه چیزی در زندگی شما معنا دارد و از گله پیروی نکنید، ذهنیت‌تان شما را به سمت موفقیت سوق خواهد داد.

7. میلیاردرها بیشتر از آنچه به دست می آورند، می بخشند

این ممکن است غیرقابل تصور باشد؛ اما یک ذهنیت میلیونر بیشتر از آن چیزی که به دست می آورد، می بخشد. برای به دست آوردن ثروت باید اجتماعی باشید و برای موفقیت در روابط خود، باید ارزش ارائه دهید. همیشه به دنبال ارائه چیزی برای دیگران باشید، و بدانید آنچه می بخشید، سر جای خود باز خواهد گشت.

8. میلیاردرها انگیزه های خود را می دانند

هنگامی که افراد تحت تأثیر احساسات منفی، ترس، حرص، عصبانیت و نا امنی قرار می گیرند؛ می‌توانند پول زیادی به دست آورند، اما این کار هرگز آن چیزی که انتظارش را دارید، به شما نخواهد داد. وقتی نیاز به خدمت به دیگران برانگیخته می شود؛ بنابراین پول نیز احساس رضایت را با خود به همراه می آورد. بدانید که انگیزه های درستی برای ثروتمند شدن دارید.

9. میلیاردرها چیزها را به خود نمی گیرند

جنبه دیگر ذهنیت میلیاردرها این است که آنها مسائل را چندان به خود نمی گیرند (ناراحتشان نمی کند). هنگامی که ما فراز و نشیب های خود را بازتابی از ارزش خود می دانیم، سخت است که در اعمال خود ثابت قدم و با جهت باشیم. ثروتمندان شکست را فرصتی برای رشد می دانند. برای آنها هزاران عامل برای کنترل موفقیت ها و شکست هایشان وجود دارد. هر آنچه را که برایتان پیش می آید به سادگی به عنوان یک درس در نظر بگیرید، پیروزی ها را برای مدت طولانی جشن نگیرید و در مورد شکست ها نیز فکر نکنید.

10. میلیاردرها ریسک می کنند

این چیزی است که همه می دانند، اما هر چند وقت یکبار این مسئله را در زندگی خود در نظر می‌گیریم؟ اگر می خواهید موفق شوید، باید ریسک کنید. راه دیگری وجود ندارد. اگر می خواهید پاداشی دریافت کنید باید ریسک کنید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر بتوانیم شکست‌های خود را به عنوان فرصتی برای رشد در نظر بگیریم؛ بنابراین وقتی صحبت از ریسک پذیری به میان میاید، نمی‌ترسیم.