۰ نفر

این خانوارها بیش از ۱ میلیون یارانه می گیرند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 634531
این خانوارها بیش از ۱ میلیون یارانه می گیرند

روز گذشته همزمان با پایان سخنان رییس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد. واریز یارانه جدید با پرداخت به سه دهک کم‌درآمد شروع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دیشب ۱۰ دقیقه مانده به اتمام صحبت های رییس جمهور، واریز یارانه‌ها آغاز شد. تا ساعت ۳ صبح تمام یارانه‌ها واریز شد به جز یک یا دو بانک که طبق اطلاع بانک مرکزی این دو بانک هم واریزی را انجام دادند، اما پیامک آن ساعت ۵ ارسال شده است.

 با توجه به پیگیری سخنگوی دولت قرار شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مسئله را اصلاح کند و اگر قرار شد تا پرداخت مجددی انجام شود، لیست آن را در اختیار شبکه بانکی قرار دهند.  براساس پیامکی که برای هم‌وطنان ارسال شده مبلغ واریزی فعلا و تا زمانی که دولت محترم اعلام کند، بلوکه باقی می‌ماند.

بر این اساس خانوارهای تک‌نفره اقشار متوسط جامعه پیش از این ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان یارانقه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند که با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (۳۰۰ هزار تومان) رقم دریافتی آنها ۳ برابر خواهد شد.

یارانه خانوارهای دونفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود ۱۹۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و بیش از ۳ برابر خواهد شد.

یارانه دریافتی خانوارهای سه نفره نیز حدود ۲۷۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۳.۳ برابر شده است.

همچنین یارانه خانوارهای چهارنفره که پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۳.۴ برابر شده است. یارانه خانوارهای پنج‌نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.