۰ نفر

هوای تهران «قابل قبول» شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 634095
هوای تهران «قابل قبول» شد

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حالی که روز گذشته میانگین کیفیت هوای پایتخت به حد بسیار ناسالم رسید اما امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا  پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) با وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه‌ بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

کاهش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲۰ اردیبهشت ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و همزمان با آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کاهش غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق و برقراری وضعیت قابل‌قبول دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.