۰ نفر

چگونه یارانه نان دریافت کنیم؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 634068
چگونه یارانه نان دریافت کنیم؟

معاون وزیر اقتصاد در خصوص انواع راه‌های پرداخت یارانه به مردم گفت: حمایت ها متفاوت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: همواره آرد یارانه‌ای را به نانوا می‌دادیم و در سراسر کشور توزیع می‌کردیم که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن، به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد، قاچاق شود و یا از شبکه خارج و به مصرف تولید بیسکوییت و شیرینی برسد.

وی ادامه داد: در ساز و کار جدید، ما بجای توزیع آرد یارانه‌ای، یارانه را صرفاً به آردی تخصیص می‌دهیم که تبدیل به نان مصرفی مردم شود. پیش‌بینی این است که به این شکل، جلوی قاچاق گسترده آرد گرفته می‌شود و انشاالله مردم می‌توانند با همان کیفیت و چه بسا بهتر از گذشته، نان ارزان‌تر دریافت کنند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص انواع راه‌های پرداخت یارانه به مردم گفت: حمایت ها متفاوت است. براساس تجربه گذشته یک شیوه پرداخت نقدی است. این سیاست نیز قابل توجیه است و مطلوبیت مصرف کننده را نیز بالا می‌برد اما این شیوه حمایت پولی است. اینکه مصرف کننده چه کالایی را با این پول مصرف می‌کند دیگه به عهده دولت نیست. سیاست دیگر این است که دولت مطمئن باشد که در ازای یارانه‌ای که پرداخت می‌کند مردم همان کالاهای مورد نظر را با قیمت مناسب دریافت کنند.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «تکذیب سهمیه بندی نان / شیوه خرید نان هیچ تغییری نخواهد کرد» را مطالعه کنید