۰ نفر

روش ست کردن پیراهن دکمه‌ دار با شلوار جین

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبر: 634008
روش ست کردن پیراهن دکمه‌ دار با شلوار جین

ترکیب پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین در صورتی که اشتباه انجام شود به سادگی می‌تواند باعث ناهماهنگ به نظر رسیدن و ایجاد استایل نامناسب شود. برای ست کردن مناسب و صحیح این دو لباس باید اطلاعاتی در رابطه با اصول ست کردن لباس‌ها داشته باشید. در این مطلب با آموزش چگونگی ست کردن پیراهن دکمه‌دار با شلوار جین آشنا خواهید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شلوارهای جین در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و همه‌ی آن‌ها با پیراهن‌های دکمه‌دار به خوبی ست نمی‌شوند. برای تشخیص اینکه کدام مدل شلوار جین با پیراهن دکمه‌دار ترکیب خوبی ایجاد نمی‌کند نیازی نیست که در این زمینه کارشناس باشید فقط مدل و پارچه‌ی نامناسب را تشخیص دهید.

مدل شلوار جین باید چگونه باشد؟

پاسخ این سوال مدل راسته است. شلوارهای جین راسته هیچگاه از مد نمی‌افتند و خیلی تنگ یا خیلی گشاد نیستند. هنگام پوشیدن پیراهن دکمه‌دار با شلوار جین به نوع مدل پیراهن توجه کنید. شلوار جین گشاد را با پیراهنی که استایل مشابه دارد بپوشید:

    شلوار جین بگی و گشاد؛ هنگام پوشیدن با پیراهن بزرگ و نامتناسب به نظر می‌رسد.

    شلوار جین اسکینی؛ در مقایسه با پیراهن تنگ به نظر می‌رسد و بالاتنه را چاق‌تر نشان می‌دهد.

    شلوار جین راسته؛ بهترین ترکیب برای استفاده با پیراهن، شلوار جین راسته است که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ است.

ست کردن پیراهن با شلوار جین

آیا می‌توان شلوار جین زاپ‌دار را با پیراهن پوشید؟

به هیچ عنوان نباید این مدل شلوار را با پیراهن پوشید. نکته‌ی کلی درباره‌ی پوشیدن جین با پیراهن، پر کردن شکاف بین استایل رسمی و غیررسمی است و هدف این است که بدون پوشیدن شلوار یا کت‌و‌شلوار رسمی ظاهر و استایل خوبی با آن‌ها ایجاد کنیم.

شلوارهای زاپ‌دار مشکلات بسیار زیادی را در استایل مردانه به وجود می‌آورند از جمله:

    تضاد بسیار زیادی با رسمیت پیراهن دکمه‌دار دارند.

    ظاهر غیر رسمی آن‌ها با پیراهن ست نمی‌شود.

    شلوارهای زاپ‌دار تنها مناسب آقایانی هستند که کمتر از ۲۰‌ سال سن دارند.

توصیه می‌شود یک شلوار جین راسته‌ی تیره رنگ ساده‌ی تک رنگ که زاپ‌دار نباشد و مدل کلاسیکی داشته باشد را انتخاب کنید.

ست کردن پیراهن با شلوار جین

کدام پیراهن‌ها به خوبی با شلوار جین ست می‌شوند؟

انتخاب کردن پیراهن برای ست کردن با شلوار جین ساده‌تر است. بسیاری از پیراهن‌ها هنگامی که به درستی با شلوار جین ست شوند، استایل مناسبی را به وجود می‌آورند. تنها مواردی که نمی‌توان با شلوار جین ست کرد عبارتند از:

    پیراهن‌های دارای سرآستین فرانسوی

    پیراهن یقه بالدار

    پیراهن پلیسه

    پیراهن رسمی مناسب پوشیدن با کت‌و‌شلوار

این پیراهن‌ها جزو رسمی‌ترین پیراهن‌های مردانه هستند. پوشیدن این پیراهن‌ها با شلوار جین بیانگر این موضوع است که اصول استایل مردانه را نمی‌شناسید.

ست کردن پیراهن با شلوار جین

    پیراهن‌ هاوایی مردانه و روش‌های ست کردن آن در استایل‌های تابستانی

در انتخاب رنگ‌ برای پیراهن، از رنگ‌های اصلی استایل مردانه استفاده کنید:

    سفید؛ رنگ سفید می‌تواند با هر شلوار جینی ست شود.

    آبی روشن؛ این رنگ با شلوار جین‌های سورمه‌ای یا آبی سیر ست می‌شود.

    صورتی روشن؛ این رنگ می‌تواند با شلوار جین‌های آبی روشن و تیره ترکیب شود.

    طرح‌دار (راه‌راه یا چهارخانه)؛ بر اساس رنگ‌هایی که گفته شدند انتخاب کنید.

سعی کنید پیراهن‌های دکمه‌دار تیره‌رنگ را با شلوار جین روشن ست کنید. با ترکیب کردن رنگ‌ها می‌توان به استایل زیبایی دست پیدا کرد. پیراهن‌های مشکی، سورمه‌ای یا طوسی را با شلوار جین رنگ روشن بپوشید. علاوه بر این پیراهن‌های رنگ روشن را با شلوار جین رنگ تیره ست کنید. برای این ترکیب از جین مشکی هم می‌توانید استفاده کنید.

ست کردن پیراهن با شلوار جین

چگونه یک استایل اسمارت کژوال بسازیم؟

پوشیدن پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین یک ترکیب کلاسیک برای داشتن استایل اسمارت کژول است. البته برای جذابیت بیشتر این ترکیب می‌توانید لباس‌های دیگری هم به آن اضافه کنید. لباس‌های بافت، کت و پوشیدن زیرپیراهن می‌توانند زیبایی استایل اسمارت کژوال را دو چندان کنند.

افزودن کت و بافت

پوشیدن یک بافت یا کت نازک روی پیراهن می‌تواند زیبایی دوچندانی را به استایل اضافه کند.

افزودن کت اسپرت یا کت تک

پوشیدن کت اسپرت یا کت تک یکی از بهترین روش‌های افزایش رسمیت ترکیب پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین بدون نیاز به تغییر آن به کت‌ و‌ شلوار است. این ترکیب برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی مانند دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. نکته‌ی مهم این است که نباید همراه این ترکیب از کراوات استفاده کنید.

افزودن تی‌شرت

استفاده از تی‌شرت به همراه پیراهن استایلی را ایجاد می‌کند که همه جا می‌توانید آن را به کار ببرید. زیر پیراهن خود یک تی‌شرت تک رنگ ساده یا دارای طرح گرافیکی بپوشید و دکمه‌های پیراهن خود را باز بگذارید. در فصل گرما و تابستان هم می‌توانید آستین‌های پیراهن را تا زیر آرنج تا کنید.

آیا باید پیراهن را داخل شلوار قرار دهیم؟

بله. این مدل با بسیاری از استایل‌ها توصیه می‌شود. مدل قرار دادن پیراهن در شلوار به هدف و رسمیت استایل بستگی دارد. آیا پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین خود را برای یک مناسبت رسمی می‌پوشید؟ در این صورت باید پیراهن خود را داخل شلوار گذاشته و از یک جفت کفش رسمی به همراه آن‌ها استفاده کنید.

آیا پوشیدن ترکیب شلوار جین و پیراهن دکمه‌دار برای بازی کردن با بچه‌ها در تعطیلات آخر هفته است؟ در این صورت پیراهن خود را روی شلوار قرار داده، آستین‌ها را به سمت بالا تا کرده و کفش کتانی بپوشید.

قرار دادن پیراهن در شلوار جین

در ادامه چند موقعیت که در آن‌ها می‌توانید پیراهن را داخل شلوار قرار دهید معرفی شده‌اند:

    هنگام پوشیدن کت اسپرت یا کت تک

    محل کار

    هنگام رفتن به رستوران

چه کفش‌هایی برای ترکیب شلوار جین و پیراهن دکمه‌دار مناسب هستند؟

پاسخ این سوال به میزان رسمی بودن موقعیت بستگی دارد. به صورت خلاصه سه مدل کفش را می‌توان با شلوار جین پوشید:

    کفش کتانی

    کفش رسمی

    بوت چرمی

کفش کتانی

هنگام پوشیدن کفش کتانی با ترکیب پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین باید احتیاط کنید. تنها در صورتی که کفش‌های کتانی‌تان ساده، سفید و تمیز باشند می‌توانید برای این ترکیب از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان یک قانون کلی از کفش‌های کتانی حجیم اجتناب کنید. کفش‌های کتانی چرم سفید ساده هم انتخاب‌های خوبی هستند.

نکته‌ی کلیدی استفاده از کفش کتانی رعایت سادگی است. کفش‌های کتانی یک انتخاب عالی برای مواقعی که رسمی بودن اهمیتی ندارد هستند. هنگام حضور در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در آخر هفته استفاده از یک کفش کتانی شیک با ترکیب پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین استایل زیبایی را ایجاد می‌کند.

کفش‌های رسمی

کفش‌های بروژ، آکسفورد و مانک استرپ گزینه‌های مناسبی برای ست کردن با پیراهن دکمه‌دار و شلوار جین نیستند. باید به رنگ کفش هم توجه داشته باشید. چرم قهوه‌ای با شلوار جین‌های آبی ظاهر بهتر و رسمیت کمتری دارد. نکته‌ی مهم این است که باید بند ساعت مچی و کمربند خود را با کفش‌هایتان ست کنید.

بوت چرمی

بوت‌های چرمی انتخاب‌های مناسب دیگری برای ست کردن با شلوار جین و پیراهن دکمه‌دار هستند. چرم‌های نرم‌تر مانند جیر می‌توانند استایل زیبایی را با این ترکیب ایجاد کنند. جیر در رنگ‌های بسیاری وجود دارد و می‌توان رنگ مورد علاقه و مناسب استایل را از میان آن‌ها انتخاب کرد.

استفاده از اکسسوری در ترکیب پیراهن و شلوار جین

پیراهن‌های دکمه‌دار به تنهایی به اندازه‌ی کافی رسمی هستند، اما می‌توان به همراه آن‌ها در ترکیب با شلوار جین از ساعت مچی، دستبند، ساس‌بند یا کراوات استفاده کرد.