۰ نفر

روش های خانگی برای از بین بردن بوی عرق

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴
کد خبر: 633724
روش های خانگی برای از بین بردن بوی عرق

اگر می خواهید در تابستان بوی عرق ندهید از اسپری و مام می توانید استفاده کنید اما روش های خانگی موثر و بدون ضرر هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، در حالی‌که تعریق سالم و طبیعی است، زیرا به خلاص شدن از شر سموم و حفظ دمای بدن کمک می‌کند، هیچ‌کس نمی‌خواهد در طول روز بوی آن را حس کند.

عرق به‌تن‌هایی بوی بدی ندارد، بلکه باکتری‌های ماندگار روی پوست شما هستند که باعث ایجاد بو می‌شوند. درحالی‌که راحت‌ترین گزینه استفاده از یک مام ضد تعریق و به دنبال آن یک عطر است، ما ۵ ماده ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌راحتی در آشپزخانه شما پیدا می‌شود.

سرکه

یک پد پنبه‌ای بردارید و مقداری سرکه سفید و سیب هر دو مؤثر است روی نواحی مستعد تعریق بمالید. سرکه به تعادل pH پوست کمک می‌کند و باکتری‌هایی را که بو تولید می‌کنند از بین می‌برد.

لیمو

لیمو مانند سرکه برای متعادل کردن PH پوست بسیار عالی عمل می‌کند. یک لیمو را از وسط نصف کنید و روی ناحیه زیربغل خود بمالید. همچنین می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و آب‌لیمو را اضافه کنید تا خمیری ایجاد شود. آن را روی زیربغل بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه تمیز بشویید.

چای

آب را در ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد و سپس مقداری برگ چای سبز به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن، یک پنبه را به آن آغشته کنید و به نواحی مستعد عرق بمالید. چای به خشکی و ازبین‌بردن بوی عرق روی پوست کمک می‌کند. فقط ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

گوجه‌فرنگی‌ها

۲ فنجان آب گوجه‌فرنگی تازه را به یک لیوان آب اضافه کنید. پنبه را در آن بزنید و به نواحی مخصوص تعریق بزنید. خواص ضدعفونی‌کننده آن به ازبین‌بردن باکتری‌های تولیدکننده بو کمک می‌کند.

جوش شیرین

جوش شیرین به جذب رطوبت و کاهش رشد باکتری‌ها کمک می‌کند. می‌توانید آن را مانند پودر بچه استفاده کنید و روی زیربغل و بین انگشتان پا بریزید. می‌توانید آن را در کفش‌های خود هم بریزید تا از هرگونه بو جلوگیری شود.

نکته دیگر این است که ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. یک بطری آب‌پاش را با مایع پر کنید و هر روز روی زیربغل و دیگر نواحی بدن خود اسپری کنید. قبل از پوشیدن لباس‌هایتان، محل را خشک کنید تا لباس‌هایتان لک نشود.

فراموش نکنید که کم‌آبی، باعث بوی بد بدن می‌شود. آب سموم را از بدن شما دفع می‌کند و کمبود آن می‌تواند باعث شود که آن‌ها به شکل‌های غلیظ از طریق عرق شما خارج شوند؛ بنابراین هیدراته نگه‌داشتن بدن باعث می‌شود که غدد عرق به طور طبیعی کار کنند.